אתרים קטלוגיים אלו אתרים שנבנו על מנת להציג את כל המוצרים של בית העסק בחלוקה נוחה לקטגוריות, לצד נתונים על כל מוצר – שם, תיאור, מידות, תמונה ולעיתים מחיר. המטרה של בניית אתר קטלוג היא לעזור ללקוחות בית העסק למצוא את מבוקשם בין ההיצע של בית העסק ובכך להגביר את המכירות. לרוב לצד הקטלוג יצורפו טפסים ליצירת קשר או פונקציות שונות שיעזרו ללקוחות לתקשר עם העסק. בשל כך, בניית אתר קטלוג מתאימה מאוד לחנויות חשמל, טכנולוגיה, אופנה, תכשיטים, ציוד משרדי ועוד – בעצם, אתרים אלו נועדו לכל עסק שרוצה לשווק את המוצרים שלו ולהציג את כל המגוון שלו ברשת בצורה מקצועית ויפה לעין. לעומת חנות שהיכל התצוגה שלה מוגבל, באתר תוכלו להציג כל כמות של מוצרים ומכל סוג – אפילו מוצרים גדולים במיוחד כמו דירות. בנוסף בניית אתר קטלוג מסייעת להגדיל את קהל הלקוחות של העסק באופן משמעותי: בעוד שלחנות צריך להגיע פיזית ורק בשעות ספציפיות, לאתר ניתן לגשת מכל מקום ובכל שעה. כמו כן, לעומת קטלוג מודפס, הקטלוג של האתר נשאר מעודכן תמיד משום שניתן לשנותו בכל רגע נתון, וכן ליידע את הלקוחות על מבצעים שונים.
דגשים חשובים
- בניית אתר קטלוג דורשת מבעל העסק לספק חומרים רבים ככל האפשר על המוצרים – תמונות, טקסטים ועוד. ככל שהלקוחות יקבלו יותר מידע, הדרך לרכישה תתקצר.
- בטרם בניית אתר קטלוג, כמו בכל אתר, חשוב לאפיין מהו אופי האתר, מיהו קהל היעד שלו ומהם מטרותיו. בהתאם לכך, מקים האתר יחליט על המבנה שלו ויעצב אותו, כדי ליצור חווית גלישה איכותית. חשוב גם כי המעבר בין מוצר למוצר ובין הקטגוריות תהיה נוחה למשתמש.
- יש לוודא שמקימי האתר ביססו אותו על מערכת ניהול תוכן שתאפשר לכם לערוך תכנים בכל רגע ללא עזרה מהם וללא למידת ידע טכני רב, כדי שתוכלו לשמור על אתר דינמי ומעודכן. אתר קטלוג לא עדכני לא יעזור לכם בקידום העסק, ואף יוכל לאכזב את הגולשים וליצור תדמית חובבנית. בנוסף, עדיף לבחור במערכת ניהול תוכן שידידותית למנועי החיפוש ובמיוחד לגוגל, דבר שיקצר את קידום האתר ויגדיל את החשיפה שלו.