התחום של קופירייטינג הנקרא גם רעיונאות כולל בתוכו כתיבת מאמרים שיווקיים, אם חשבתם שלכתוב מאמר שיווקי הוא דבר פשוט, אז בפירוש לא. האדם העוסק בכתיבת מאמרים שיווקיים לקידום אתרי האינטרנט חייב להיות בעל ידע, ולכן זו מיומנות בפני עצמה.
הכותב, או הרעיונאי, חייב ליצור טקסטים קצרים ומובנים הקולעים למטרה ומאפשרים לכלל הגולשים למצוא ולהבין את המידע הרצוי בקלות. כשאדם העוסק בתחום קופירייטינג כותב רעיון פרסומי, וקל לו להביע אותו במילים, קל גם להגשים את אותו הרעיון.
הגולש או הלקוח הפוטנציאלי עומד כל יום במאות גירויים ברשת האינטרנט, כלומר ישנם בשוק מתחרים רבים המשווקים את אותו המוצר. כשהגולש פוגש במוצר מסוים באמצעות האינטרנט, הוא חייב לגבש עליו דעה מסוימת, לכן התוכן חייב לתת לו את תחושת הבטן המתאימה לגבי המוצר, ישנם תכנים שיגרמו לגולש לחייך או להסתקרן, חייב להיות משהו בכתיבה שיגרום לו להתעניין במוצר.
תוכן ומסרים הם גורם חשוב בתחום קופירייטינג. לב הפרסומת של עסק זה רעיונאות במשפטים שכותבי המאמרים לקידום עסקים ואתרים, חייב להיות תחכום כלשהו שיגרום לגולש להסתקרן ולהתעניין באתר או במוצר מסוים.
קופירייטר הוא גם עצם מתרגם שיווקי. לכל קופירייטר יש את סגנון הכתיבה השיווקי שלו, בדומה לסופר, חלק כותבים ספרי מתח וחלק כותבים רומנים. כשהחברה שלכם נעזרת בשירותיו של קופירייטר עליה לבחון דבר ראשון, אם סגנון הכתיבה השיווקית שלו מתאים לצרכי החברה.
תודו כי אתם רואים מאות אתרים ואתם מתעצלים לקרוא את התכנים שהם מכילים, אך האם לא היה איזה סלוגן או משפט מסוים ש"עשה לכם את זה?" זוהי בדיוק ההגדרה של רעיונאות - רעיונאי טוב או קופירייטר מוצלח יכול להעלות את רמת האתר או המוצר לרמה גבוהה ובכך למשוך קונים פוטנציאליים. התוכן במאמר שיווקי, חייב להיות מקורי וקל לקריאה, כשהשפה הופכת להיות מסובכת והגולש לא מבין בדיוק מה רוצים ממנו, הוא מהר מאוד יעבור לאתר יותר מובן ומושך, מבחינת הטקסט.
לקופירייטר חייבת להיות איזו שהיא הצתה של דמיון הוא כל הזמן עסוק בחיפושים אחרי מידע חדש שיעזור לו בכתיבה השיווקית. זכרו כי הברקה קטנה של קופירייטר על איזה שהוא רעיון שיווקי המיושם בכתיבה, יכולה להביא הצלחה גדולה ללקוח.