חברות המעוניינות בפרסום או שיווק, ניגשים למשרדי פרסום על מנת שאלו יעזרו לפרסם אותם לקהל יעד בהם חפצה החברה. אותו משרד פרסום אליו פנו, צריך להמציא רעיונות שיעזרו לשווק ולפרסם אותם בצורה הטובה ביותר לכמה שיותר אנשים אליהם החברה מנסה לגשת ולמשוך אותם שיתעניינו בהם ובמוצריהם.
אותם אנשים העומדים מאחורי רעיונות אלה העוזרים לשווק ולפרסם את החברה ושירותיה שייכים לתחום שנקרא קופירייטינג או רעיונאות מלשון רעיונאי, אדם המייצר רעיונות. אנשים אלו עברו הכשרה בתחום העוזרת להם לחשוב על רעיונות מקוריים שימשכו את קהל היעד הנדרש. יש לחשוב מחוץ לקופסה ולהמציא כל פעם את הגלגל מחדש. צריך לחשוב על רעיונות מקוריים שיסקרנו וימשכו את הצרכנים, כתיבה מעניינת וחדה שמעבירה את כל המידע הנדרש מבלי שתתיש את הקורא. הקופירייטינג הוא כתיבה שמטרתה לשווק את החברה ושירותיה.
ישנם דרכים שונות לשווק חברה כיום. הרבה משווקים משתמשים באינטרנט וביכולתיו. הסיבה לכך היא עלות ומינוף לקהל יעד רחב יותר. כמובן שניתן לפרסם דרך שלטי חוצות, יצירת לוגו מושך לעין, סיסמאות קליטות ועוד. יש לחשוב על טקסט קליט וחכם שלא יתיש את הקורא ויגרום לו להפוך לצרכן הדוק. דרך האינטרנט, ניתן להגיע כיום לקהל יעד גדול יותר ולעניין אותו באמצעות כתיבה שיווקית מעניינת, מושכת וקליטה שתגרום לו להתעניין ולצרוך. ישנן דרכים רבות לתפוס את תשומת לב הגולשים אם זה בעזרת כותרת קליטה או עיצוב האתר בצורה מסויימת שתגרום לגולש להישאר ולראות מה יש לאתר זה להציע לו.
בכל קורס קופירייטינג מלמדים את הפרטים הללו ואת דרכי השיווק השונים והתאמת רעיונות ופתרונות יצירתיים המותאמים לדרך בה בחרה החברה לפרסם את מוצריה ושירותיה. כמו כן, יש להתחשב בקהל היעד אותו שמה לה החברה המפרסמת למטרה, ולהתאים את החומר לאותו קהל. צריך לשים את עצמנו במקום אותו קהל יעד ולחשוב כמוהו ועל ידי כך למצוא רעיון שידבר אל אותו קהל וימשוך אותו להתעניין במה שאנו מציעים לו.
כל בחירה של מילה, גודל פסקה, כמות מידע שמועבר וכדומה, משפיעים על הצרכן הפוטנציאלי בהחלטה האם להישאר ולקרוא ולהפוך לעוד לקוח מרוצה, או להפסיק לקרוא אחרי כמה מילים ולנטוש את האתר.
קופירייטינג היא אומנות הכתיבה!