חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ד"ר אורי עצמון-מעורבות ברכישת מוצרים - מבוא לצרכנות

מאת: Efratכלכלת משק בית22/08/20121533 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ד"ר אורי עצמון-מעורבות ברכישת מוצרים - מבוא לצרכנות

מעורבות מגדירה את רמת הנגיעה האישית שהפרט מייחס למוצר/למותג או להתנהגות ספציפית. המעורבות מוגדרת כ"גבוהה" או "נמוכה" (זה על ציר מגבוהה לנמוך). העלאת/ הורדת רמת המעורבות הנה פועל יוצא של רמת המעורבות בנק' המוצא.המעורבות יכולה להיות מצבית- כלומר, אני מעורב במקומות שונים בזמנים שונים, ובמצבים שונים. בזמן רעב אני יותר אימפולסיבי לגבי קניית מוצרי מזון. המעורבות יכולה להיות גם מתמדת/קבועה (בעלת עוצמה לטווח הארוך)- כלומר, תמיד אהיה מעורב באותו הדבר באותה המידה. לדוגמא, בכל הקשור לבריאות ילדיי תמיד אהיה מעורב. המעורבות יכולה להתייחס למוצר, למותג, לפעילות צרכנית או למצבי צריכה.

ד"ר אורי עצמון טוען כי ישנה הבחנה בין קנייה עם מעורבות גבוהה, לקניה עם מעורבות נמוכה. מדובר בשני טיפוסים מובהקים של צרכנים: קנייה עם מעורבות נמוכה- אין לצרכן נגיעה אישית עם המותג/המוצר, והוא לא מייחס חשיבות מיוחדת לתוצאות החלטתו. לכן, הוא פועל ע"פ הנסיבות החיצוניות (תצוגה מושכת, ריח מגרה, נוחיות) יותר מאשר ע"פ העמדה שלו. קנייה  עם מעורבות גבוהה- הצרכן מייחס חשיבות רבה לקנייה ולתוצאותיה, ויש לו נגיעה אישית עם המוצר שהוא קונה. כדי להגיע לבחירה "הנכונה" הוא מוכן להקדיש זמן ומאמץ לחיפוש מידע על השוק ולהשוואה בין כל החלופות. התהליך שעובד כאן הוא "עיבוד נתונים" ו"קבלת החלטות", תוכן שיווקי..

המעורבות משמשת ככלי להכוונת התנהגות צרכנים בדרכים הבאות:

•         א.          ככל שהמוצר יהיה יקר יותר כך המעורבות תהיה גבוהה יותר ולהיפך (ניתן לשלוט ברמת מעורבותו של הצרכן על פי המחיר- מוצרי קופה לדוגמא הם אימפולסיביים בעלי מעורבות נמוכה).

•         ב.         ייחוס החשיבות- עד כמה המוצר/המותג חשוב לצרכן. ככל שהחשיבות גבוהה יותר לצרכן כך המעורבות תהיה גבוהה יותר (הצרכן ישקיע זמן אנרגיה וכסף מעצמו בשביל מציאת/רכישת המוצר.

•          ג.          פרסומות, יחסי ציבור- הצרכן מושפע מפרסומות שיגבירו את המעורבות שלו במותג/מוצר ויגרמו לו להתעניין בו.

•         ד.         מצבי קנייה- המצב בו נהיה בעת הקנייה. (במצבים פסיכולוגים שונים נהיה ברמות מעורבות שונות- לחץ, נינוחות, עצבנות וכו').

•         ה.         תפיסת הסיכון- ברכישת מוצר יש מוטיב סיכון. הסיכון יכול להיות פיזי, כלכלי או פסיכולוגי. ככל שהסיכון גבוה יותר כך רמת המעורבות גבוהה יותר ולהיפך.

•          ו.          ערוץ- מקור המדיה. המדיות השונות; טלוויזיה, עיתון, רדיו נותנות אינפורמציות הגורמות למעורבות להיות גבוהה או נמוכה כך תשדיר פרסומי בטלוויזיה ייתן לצרכן יותר ידיעה על המוצר והוא יהיה מעורב יותר לעומת שלט חוצות אשר עובר "ליד העין" וגורם למעורבות להיות נמוכה.

•          ז.          אישיות- אנשים בעלי מאפייני אישיות שונים יהיו בלי סוגי מעורבות שונים. ( ייאקים נוטים יותר למעורבות גבוהה חשוב להם לדעת מה הם רוכשים בכספם). דוגמא קונקרטית מקמפיין פרסומי של חברת AIG לביטוח רכב: סיפור הפרסומת: אבי קושניר כדובר ישיר מדבר ביידיש ומספר סיפור שסבא שלו היה אומר לו "תחסוך 2, 3 שקלים לאוטו גלידה". ברקע מדבר קריין שאומר "חודש של חיוכים בAIG, מצטרפים לביטוח רכב ומקבלים מצלמה דיגיטאלית מתנה וגם חוסכים מאות שקלים.

ד"ר אורי עצמון- זוהי דוגמא למעורבות נמוכה - חזות הפרסומת צבעונית, עליזה, קושניר אוחז תמונה ומצולם בכמה שוטים שממחישים את המתנה - מצלמה דיגיטאלית. הדגש הוא על חודש המתנות ולא על המוצר עצמו כך שהצרכן לא מעורב בביטוח אלא בעקיפין שומע כי הוא "מקבל מצלמה וחיסכון של מאות שקלים". מטרת הפרסומת להפוך מוצר שבעבר נחשב לבעלת מעורבות גבוהה מאוד למוצר כמעט אימפולסיבי- יש מצלמה דיגיטאלית משוכללת מתנה, היתר אינו חשוב.

הצרכן פועל מסיבות חיצוניות  (בדיחות, מראות מושכים) יותר מאשר ע"פ העמדות שלו. מבחינת מצבי קנייה- נותנים לצרכן חודש לבצע את הרכישה (להכניס אותו ללחץ למהר לקנות שיוצר מעורבות נמוכה בקנייה).מבחינת תפיסת הסיכון- הסיכון נראה אפסי "לא רק שתחסוך מאות שקלים תקבל אף מצלמה דיגיטאלית" דבר המוריד את מעורבות הקנייה.מבחינת יחס חשיבות- בגלל שהחשיבות נוטה יותר למצלמה ולמתנה החשיבות של הביטוח פוחתת וכך משדרת הפרסומת לצרכן כי הוא לא צריך להיות כל כך מעורב בנושא הביטוח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137998 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/138066 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138160 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/138084 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137990 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137613 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137354 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161704 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161532 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161512 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142529 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/142706 צפיות
סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו. ומה איתך?

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142759 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142711 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica