מי שמעוניין להקים חנות וירטואלית ברשת, שואל את עצמו בוודאי מה היתרונות והחסרונות בניהול חנות מקוונת, בהשוואה לחנות מחוץ לרשת. יש הרבה מאוד יתרונות מובנים מאליהם בניהול חנות רשת מקוונת, אך לא כולנו יודעים גם להסתכל על החסרונות. במאמר הזה אנסה לשפוך אור על האפשרויות שבהקמת חנות כזו.
יתרונות:
עדיף להתחיל עם היתרונות. רבים וטובים יודעים כי להקים ולנהל חנות מקוונת ברשת, הרבה יותר זול מאשר להקים חנות אמיתית. אין צורך בתשלום שכ"ד, משכורות והוצאות אחזקה פיזית. אחזקה של אתר מקוון ברשת, יכול להגיע ל-50% דולר לחודש בערך, כדי לשלם עבור אתר האחסון ורכישת השם שבחרתם עבור האתר. אם הקמתם את האתר בצורה יעילה, לא תאלצו להשקיע כספים רבים באחזקתו, שעלולה בהחלט לעלות אלפי שקלים בחודש, במקרה הפחות טוב.
בנוסף, יש את העניין של להגיע אל החנות שאתם אוהבים. רוב בני האדם מעדיפים לרכוש את המוצרים הנדרשים להם בקרבת הבית או העיר שבו הם מתגוררים. לעיתים נדירות בלבד אנחנו מוכנים להשקיע זמן ודלק, בשביל לרכוש חולצה שכל-כך מצאה חן בעיננו, אבל היא בחיפה ואנחו בתל-אביב. חנות וירטואלית היא עסק בינלאומי מעצם הגדרתה. ניתן למצוא אותה מכל מדינה בעולם ולבצע רכישה, עובדה שתהפוך את העסק הוירטואלי שלכם למשתלם ביותר.
חנות וירטואלית ניתן להקים בכל גודל שתחפצו וגם לשנות את גודלה בקלות רבה. בחנות הוירטואלית תוכלו למכור אלפי מוצרים או רק 2 מוצרים ועדיין החנות תשאר מעניינת ומושכת. בחנות המוקמת פיזית, גודל החנות, הוא זה שמכתיב את מספר המוצרים שניתן להציע למכירה ולכן, אם המוצרים שאתם מוכרים הם בעלי מגוון רחב, תאלצו לשכור חנות גדולה יותר ולהשקיע הרבה יותר באחזקתה.
גם הקמתה של חנות וירטואלית היא כאלף מונים קלה יותר מאשר הקמת חנות פיזית. חנות וירטואלית מכובדת, בעלות סבירה, ניתן להקים תוך מספר ימים, בעוד שחנות פיזית מצריכה סיוע של בעלי מקצוע בתחומים רבים ואת העלות אי אפשר אפילו לחשב, יש לנו נטייה להתחיל לבנות עם תוכנית, שבסופה אנחנו מגלים שחרגנו מהתקציב הראשוני. ברור לכם שמדובר במאות אלפי שקלים.
חסרונות:
אחרי שעברנו על היתרונות הנפלאים של הקמת חנות וירטואלית, צריך גם להתמודד עם החסרונות ויש כאלה. בואו נתחיל במתחרים. הרף שצריך לעבור, כדי להתמזג בעולם העסקים הוירטואלי הוא נמוך למדי. כל אחד היום מסוגל להקים לו חנות מקוונת, כך שהתחרות היא קשה. חנות פיזית, אמורה בעצם להתחרות רק בחנויות הקרובות אליה, אך חנות וירטואלית מנהלת תחרות קיומית ומתמשכת עם מרכזי קניות מקוונות בכל העולם.
צריך לזכור שהגולשים מיומנים ואינם מהססים לבצע השוואות מחירים ברשת וגם מחיר נמוך בשקלים בודדים, יכולים להכריע את הכף לגבי מכירה בחנות שלכם או של מישהו אחר. ברחוב הקונים קצת פחות רגישים לנושא של מס' שקלים פחות או יותר ולהיפך, לעיתים כדי לבצע רכישה של מוצר בקרבת הבית,הם יעדיפו לשלם קצת יותר.
עכשיו נתייחס לחשיפה. לחנות פיזית, מובטחת איזו חשיפה של עוברי אורח שהופכים לקונים פוטנציאליים, תלוי במיקומה הגיאוגרפי כמובן. חנות וירטואלית לא נחשפת לעיני הגולשים "העוברים ושבים". כדי שתהיה זרימה של גולשים, בעל החנות הוירטואלית אמור להשקיע את כספו בשיווק ברשת, מנועי חיפוש, אופטימיזציה, מודעות ופרסומות ועוד.
לכן, כשאתם חושבים על חנות וירטואלית, ההצלחה אינה מובטחת או פשוטה, כפי שחושבים. האתגרים רבים וההצלחה הגדולה תגיע, למי שמסוגל לעמוד בהם ולקחת סיכונים.