סיום בניית אתר אינטרנט הוא כלל לא אינו סוף התהליך. כדי שכל הזמן והכסף שהשקענו באתר לא ירדו לטמיון, עלינו להשיג כמה שיותר כניסות – הרי אתר ללא גולשים אינו שווה דבר. אמנם הזמינות המדהימה של האינטרנט מאפשרת לנו להגיע לקהלים רחבים במיוחד ללא כל קושי דמוגרפי, היא גם מהווה חיסרון. בעוד שלקוח שהגיע עד לחנות או למשרד שלנו כבר השקיע את זמנו, נסע וחיפש חניה, ולכן ירצה להקדיש את תשומת הלב שלו להצעה שלנו כדי שלא יתברר כי בזבז זמנו לשווא ולנסוע למתחרים ידרוש ממנו זמן נוסף, באינטרנט המתחרים נמצאים במרחק הקלקה אחת בלבד. באותה המהירות בה הגיע לאתרך הוא עלול לצאת ממנו אל המתחרים – וכדי למנוע זאת ממנו, עלינו להתחיל לשווק את עצמנו בצורה חכמה ברשת ולבנות אתר מרשים.
שיווק באינטרנט - איך עושים את זה?
קיימות מגוון שיטות לשיווק באינטרנט, שמשתנות בעלות שלהם ובזמן שהם דורשות, שלכולן מאפיין משותף אחד – הן דורשות הבנה, ידע וניסיון בתחום. הזמן הנדרש ללמידה ומציאת השיטות המתאימות ביותר לשיווק באינטרנט לאתרך לא תמיד קיים ברשותכם כבעלי עסק או אנשי מקצוע, ולכן ברוב המקרים נוהגים לפנות לחברה לבניית אתרים שמציעה שירותי שיווק. בחירה במומחה לשיווק באינטרנט תבטיח תוצאות במהירות ותמנע שגיאות שמקורן בחוסר ניסיון ועלולות לסכל את קידום האתר לצמיתות. חשוב לבחור באדם שהתנסה בעבר בתחום של אתרכם כדי שיוכל להתאים את המודל השיווקי האידיאלי והיעיל ביותר לאתר שלכם, וכך תוכלו "לצוד" כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.
ערוצי שיווק באינטרנט
- רשתות חברתיות – שיווק באתרי טוויטר, פייסבוק וכו', בהתחשב באופי קהל היעד שלכם. כדאי במיוחד לבנות עמוד לעסק בפייסבוק, כך תוכלו להגיע לקהל הגדול והמגוון ביותר.
- קידום אתרים בגוגל – באמצעות תהליכים שיעלו את דירוג האתר במנוע החיפוש הפופולארי ביותר ברשת, תמוקמו גבוה יותר בעמודי התוצאות – והרי ידוע שמרבית הגולשים נכנסים רק לתוצאות הראשונות.
- קמפיין פרסום ממומן – באמצעות תשלום שנקבע מראש באתרים מסוימים או מנועי חיפוש, מודעות שיפרסמו את האתר שלכם יופיעו במקומות בולטים. במנועי החיפוש המודעות יופיעו רק בחיפושים של מילות או ביטויים הרלוונטיים לכם.