אנחנו תקועים בלופ!
כל הזמן רצים במירוץ המלחיץ של חיפוש לקוחות,
עובדים קשה כדי למשוך כמה שיותר לקוחות לעסק,
ולאחר מכן מתאמצים כדי שלקוחות אלו ימשיכו לחזור אלינו שוב ושוב…
מרוב החיפוש אנו מפספסים את הדבר החשוב ביותר לכל עסק: הלקוח!
לא מדובר כאן על אי הצלחה למכור ללקוח או על כשלון של עסקה,
אומנם זה אחד מתוצרי הלוואי השליליים של "לפספס את הלקוח",
אבל למעשה מדובר על פספוס גדול יותר והוא: אנו לא באמת חושבים על הלקוח!
קצת פרדוקסלי, נכון?
אם אנו כל הזמן חושבים על הלקוחות ומתעסקים בהם,
אז איך זה שאנו לא חושבים עליהם?
איך זה שעסקים מצליחים לא מפספסים לקוחות?
כאשר בוחנים את הסיבות להצלחה הגדולה של עסקים מצליחים – מתגלה לנו עובדה מעניינת.
עובדה שנשמעת לנו כל כך ברורה מאליה, כל כך הגיונית וטבעית אבל בפועל, כשזה מגיע לשטח, רוב העסקים לא מקיימים אותה.
עסקים מצליחים הם אלה ששמים את הלקוח במרכז! עסקים מצליחים משקיעים מאמצים בלתי נלאים כדי להכיר את קהל הלקוחות שלהם!
מאחורי גישה זו עומדת תועלת מרכזית משמעותית!
ההשקעה הזו של אותם עסקים מצליחים בהיכרות את לקוחותיהם מאפשרת להם לבנות את אסטרטגית התדמית העסקית של העסק והמוצר שלהם, משמע:
* הם מזהים מהם מאפייני המוצר (במונחי הויזואליות, הפונקציונליות שלו וכדו') שלקוחותיהם מעדיפים.
* הם לומדים מהם המסרים שיגרמו ללקוחותיהם להאמין בעסק שלהם וישכנעו אותם שזה בדיוק המוצר עבורם.
* הם מבינים איך לקוחותיהם תופסים את המוצר ומה הרושם שהמוצר עושה עליהם.
* הם לומדים איך לפנות לרגש לקוחותיהם, מה במוצר שלהם חשוב עבורם ואיך להניע אותם לקנותו.
* והכי חשוב, הם לומדים איך למנף את כל הידע הזה כדי לבלוט ביחס למתחריהם וכך להפוך לבחירה הטבעית של לקוחותיהם.
קשה להתעלם מהכוח שמגיע מהידע הזה!
ג'ון ראסל אמר "ככל שאתה מעורב ומערב את הלקוחות שלך כך מתבהר וקל לך הרבה יותר להחליט מה עליך לעשות".
למעשה, בהנתן כל התשובות הללו הרבה יותר קל לבנות מוצר אטרקטיבי שהלקוחות ירצו לרכוש אותו ולאחר מכן גם יהיו מרוצים ממנו.
יחד עם זאת, טעות קריטית שבעלי עסקים בינוניים וקטנים עושים היא להמנע מניהול דיאלוג פתוח וישיר עם הלקוחות שלהם.
על הסיבות לטעות קריטית זו ועל עוד נקודות חשובות בדרכנו למגנט עוד לקוחות לעסק
במאמר הבא אותו ניתן לקרוא בלינק כאן.
ולסיכום, אם יש משהו שאנו חייבים כל הזמן לזכור זה שחובה עלינו ללמוד את דרך החשיבה והתפיסה של הלקוח!
כל הזמן אומרים לנו שהתוכן, המסר, השיווק או הפרסום הם החשובים ביותר. אבל זו טעות חמורה!
אם לא נלמד להכיר את הלקוח שלנו, לא נוודא שהוא מעריך ותופס את העסק והמוצרים שלנו בצורה חיובית ונכונה,
אם לא נדע איך להשפיע על דיעותיו, צרכיו, אמונותיו ושביעות רצונו ובמילים אחרות
אם לא נבנה תדמית עסקית חזקה חיובית וממוקדת יהיה לנו מאוד קשה למגנט אותו אלינו כלקוח חדש ולא פחות קשה להפוך אותו ללקוח משלם שגם חוזר.
אם אהבת מאמר זה וברצונך לקרוא מאמרים נוספים מזמינה אותך לבקר בבלוג שלי