איך הופכים מוצרים פשוטים לרבי מכר? איך גורמים למישהו להתאהב במוצר רק מלהתבונן עליו דרך הטלוויזיה? את כל הדברים האלה תוכלו ללמוד בלימודי פרסום.
לימודי פרסום נלמדים בכמה מסלולים: לימודי תקשורת, לימודי מנהל עסקים, תואר ראשון בכלכלה וניהול ועוד. בנוסף, יש הרבה מאד קורסים בתחום. כמעט בכל המוסדות בארץ לימודי פרסום נלמדים בתוך תואר ראשון.
תואר זה נועד להקנות לסטודנטים ידע מעשי ותיאורטי בתחום השיווק והפרסום כדי שהסטודנטים יהפכו בעתיד לאנשי פרסום ויעבדו במשרדי הפרסום הגדולים והבכירים בארץ ובעולם. מקצוע זה נוגע במגוון תחומים כמו: כתיבה יוצרת, תקשורת, קולנוע, אמנות, שמות מותג, כתיבה עיתונאית, רדיו וטלוויזיה, תסריטאות, חשיבה יוצרת ועוד..
ישנם כמה מוסדות אקדמיים ברחבי הארץ שהם ניתן ללמוד פרסום:
· מכללת כנרת בעמק הירדן. הנושאים הנלמדים: יחסי ציבור, דוברות, קופירייטינג, תקציבאות, קידום מכירות ועוד.
· מכללת ספיר בשדרות. הנושאים הנלמדים: ניהול פרסום, דוברות, שיווק, יחסי ציבור, תקציבאות וניהול מותגים.
· מכללת עמק יזרעאל. הנושאים הנלמדים: תקציבאות, שיווק, מכירות, ניהול פרסום ויחסי ציבור. ניתן לעשות סטאז' בשנה ג' באחד ממשרדי הפרסום בארץ.
· אוניברסיטת תל אביב. הנושאים הנלמדים דומים לכל שאר המכללות. ישנה אפשרות לעשות תואר שני בתחום הפרסום והשיווק.
תנאי הקבלה ללימודי פרסום ושיווק לא גבוהים והדרישות הן בסיסיות. ממוצע בגרות מעל 85, בחינה פסיכומטרית מעל 500 וידע טוב באנגלית. משך הלימודים הם 3 שנים וישנה אפשרות להמשיך ללימודים של תואר שני בפרסום ושיווק.
בסופו של דבר, זהו תואר מאד מבוקש ולא בכדי. מדובר בלימודים מעניינים ודינאמיים שנותנים את הכלים והיסודות לכל מי שמעוניין לעסוק בפרסומות או לשווק מוצרים. מי שסיים את התואר יכול לעסוק במגוון תחומים וישנה קשת רחבה של אפשרויות