סרטוני הדרכה מטרתם לסייע לך בהעברתם של מסרים חשובים לקהל צופים. חשוב מאוד להכין סרטוני הדרכה באופן מקצועי ומכובד ועל מנת לעשות זאת נכון להשתמש בשירותי חברה הבקיאה בנושא ושיש לה ניסיון. עידן סרטי ההדרכה שעושים לבד כמעט נגמר. למעשה אפילו אנשים שעורכים סרטים אישיים עושים זאת לאחר שעברו קורסים מיוחדים שלימדו אותם במה להתמקד. העברת מסר היא לא עניין של מה בכך. מה שרואים מכאן לא רואים משם, כלומר גם אם אתה בעל העסק וגם אם אתה חושב שאתה יודע הכי טוב מה להעביר לא תמיד אתה מספיק מקצועי על מנת להפיק סרטוני הדרכה מעניינים ונכונים.
מטרת סרטוני הדרכה
חברות המתמחות בעריכת מצגות עסקיות ובבניית סרטי תדמית הן חברות אשר יש להם ידע ומקצועיות במספר תחומים. הן חייבות שיהיה להם צלם טוב שידע לצלם מהזוויות הנכונות ולהתמקד בדברים החשובים. הן מחויבות בצוות כותבים שידע להכין כתוביות וכתבי מלל פשוטים ובהירים שיצליחו להעביר את המסר בבהירות והן צריכות שיהיו להם עורכים טובים שייבנו סרטוני הדרכה שהקהל יבין מה היה המסר שהועבר לו. אחת הבעיות העיקריות ביחסי התקשורת הבין אישיים שיש פער בין מה שרוצים להעביר לבין מה שהקהל שהקשיב הבין. זה קורה אגב גם בשיחה בין אנשים אתה מסביר וחושב שהעברת את עמדתך ובאם תשאל את השומע תגלה שלא בהכרח כך הוא. מטרת סרטי ההדרכה הן להעביר לצופה בהם את המסר שאותו מבקש הלקוח להעביר בדרך הכי פשוטה והכי יעילה.
בניית סרטון ההדרכה
סרטון הדרכה יהיה בנוי נדבך על נדבך ברצף עוקב כאשר כל חלק מתבסס על קודמו. מאחר וסרטוני הדרכה לרוב אמורים להיות קצרים הרי שכל משפט חשוב שיהיה ברור וממוקד ושיבינו אותו. חשוב גם לאפשר לצופה שפספס שורה שעדיין יבין על מה מדריכים אותו ושהמסר יוצג גם כתמונה שלמה. סרטון הדרכה חשוב שיהיה מעניין על מנת שהצופה יסתכל עליו , יתעניין בו וינסה להבין את המטרה. סרטונים שמדריכים על מוצרים מסוימים ידעו שהיו מוצלחים באם תהיה רכישת מוצרים גדולה יותר לאחר הקרנת הסרטונים.