אנימציה קטנה גדולה
אנימציה נחלקת לשלושה סוגים. כל אנימטור מתמחה בסוג אנימציה מסויים ומתמקצע בו. האנימציה הראשונה היא האנימציה הקלאסית, אשר נפתחת בצורת לוח סיפור. לוח סיפור הוא סוג של תסריט המורכב מקסט ואיורים, המזכיר קומיקס. השלב הבא הוא הקלטת פס הקול עבור האנימציה, מאחר וקל יותר להתאים את האנימציה לפס קול, מאשר להתאים את פס הקול לאנימציה. לעיתים, אם התקציב מאפשר, לפני תחילת יצירת האנימציה מציירים ""animatic, שהוא לוח ציור המותאם לפס קול, והוא מסייע לבמאי ולאנימטור לתכנן טוב יותר את תהליך ההפקה. באנימציה הקלאסית כל תמונה מצויירת בנפרד, סביב מספר תמונות מפתח, שהן המרכזיות בסיפור. על מנת ליצור את ההנפשה, יש צורך לצייר בנפרד כל חפץ או דמות האמורים לנוע באותה סצנה, כך מתאפשר לאנימטור לבצע שינויים בנפרד עבור כל אחד מן החפצים. לאחר שכל התמונות מוכנות, מצלמים אותן כך שכל תמונה תופסת פריים אחד של צילום.
אנימציית סטופ- מושן
סוג שני של אנימציה הוא: אנימציית הסטופ- מושן. באנימציה זו משתמשים בטכניקה בה גורמים לעצם פיזי לנוע בכוחות עצמו. החפץ מצולם כל פעם בתנוחה שונה, כך שבכל פריים הוא מופיע לאחר תזוזה קלה. כאשר מזיזים את החפץ כל פעם קצת בין תמונה לתמונה, יוצרים את האשליה כאילו החפץ זז ממקומו בכוחות עצמו. לצורך סוג זה של אנימציה בדרך כלל נעשה שימוש בפלסטלינה. פלסטלינה היא חומר גמיש, אשר קל מאוד לעבוד עימו, ועל כן קל ליצור תזוזה מעטה של החפץ בפיסול בפלסטלינה. בתוך סוג הנפשה זה קיימים מספר אפשרויות, הראשונה היא הנפשת בובות, בה משתמש האנימטור בבובות על מנת ליצור את אפקט התזוזה. בדרך כלל יוצרים סוג של שלד שעליו מלבישים את הבובה. האופציה השניה היא הנפשת פלסטלינה, וגם כאן נעשה שימוש בשלד שעליו מולבשת הבובה. קיימת הנפשה הנקראת הנפשת קאט- אאוט, הנעשית באמצעות גזרי נייר שמכין האנימטור, ומצלם אותם פריים אחר פריים, וישנה אנימציית צללים, בה נעשה שימוש בתאורה על מנת ליצור אפקט של צלליות הזזות מעצמן. ישנה אופציה אחרונה להנפשה מסוג זה, והיא הנפשה בחול, כאשר החול הוא חומר הגלם.
אנימציה ממוחשבת
באנימציה ממוחשבת נעשה שימוש בתוכנות מחשב שונות על מנת ליצור את אפקט האנימציה. את האנימציה הממוחשבת ניתן לחלק לשתי טכניקות עיקריות: דו מימד ותלת מימד. בהנפשה דו מימדית שיטת העבודה דומה לאנימציה קלאסית. בהנפשה זו עובדים באמצעות שכבות, המונחות אחת על השניה, על מנת להבחין בין המצבים השונים, וליצור את תחושת התזוזה. בהנפשת תלת מימדית עיצוב הדמויות השונות נעשה באמצעות תוכנות מחשב המדמות מבנה של גופים בתלת מימד. התהליך כולל יצירת מודל ממוחשב של הגוף, ועל ידי מערכת חוקים מיוחדת, יוצר המחשב את התמונה הרצויה, באמצעות שימוש בפרמטרים המוזנים לו.