קודם כל , שיהיה בשעה טובה והמון מזל , כי אם לא עומד להתרחש אירוע משמח כלשהוא שמצריך חגיגה , לא הייתם קוראים כתבה שנקראת "איך לבחור תקליטן לאירוע".
איזה DJ כדאי לבחור ולאיזה אירוע?
כאשר בוחרים די.ג'י איך מדדים של נכון או לא נכון, אלא יותר מתאים או לא מתאים , ולכן, השלב הראשון הוא להתאים את בעל המקצוע הנכון לאירוע הנכון. זאת אומרת שבמידה ויש לכם בראש תוכנית-על לחתונת המילניום הבא , אז כנראה שאתם צריכים תקליטן על מחברה ("לייבל") מוכרת , ובמחיר תואם וגבוה יחסית, אבל אם מדובר במסיבת יום הולדת 4 או טקס חינה מסורתי , כנראה שגם תקליטן פחות מוכר והרבה פחות יקר יעשה את העבודה... כדי למצוא את בעל המקצוע המתאים , ניתן להיעזר במגוון כלים כגון : אתרי DJS מקצועיים , אתרי פורטל עסקים , המלצות מחברים וקרובים וכמובן , גם בעלי אולם השמחות יודעים להפנות לבעל מקצוע רלוונטי איתו הם עובדים בתכיפות גבוהה. אם החלטתם למשל שמדובר בתקליטן ליום הולדת לילד בבית ספר יסודי , חפשו באתר תקליטנים המתמחים ספציפית בהפעלה מסוג זה , בדרך כלל מדובר בתקליטנים שעלותם תהיה נמוכה יותר , והם יהיו מוכוונים יותר לטעם המוזיקלי של קהל היעד שלכם. בצעו סקר שוק
לעולם , אבל לעולם אל תבחרו לפני שבחנתם אפשרויות נוספות , השוו מחירים , חפשו חוות דעת והמלצות והכי חשוב , אל תתעצלו וגשו לראות את התקליטנים באירועים לפני שאתם חותמים על חוזה. ראיתם?שמעתם?אהבתם? מצוין...עכשיו לשלב החוזה... עריכת חוזה
כאשר מגיעים לשלב החוזה צריך לזכור : ניתן להתמקח על כל נושא , ומה שנרשם בחוזה חייב להתבצע , לכן , התמקחו על המחיר , נסו להבין מהם מרכיבי המחיר והתנאים לביצוע החוזה , אל תתביישו לבקש הנחה. מספר תנאי בסיס חיוניים שחייבים להופיע בחוזה :
מחיר – התמקחו על המחיר , שימו לב שעלות תקליטן לאירוע בחורף , נמוכה משמעותית מעלות אותו אירוע בעונת החתונות (ל"ג בעומר, אביב,קיץ ותאריכים אקזוטיים). וודאו האם המחיר כולל בתוכו עלות הגברה ותאורה או שהתקליטן מצפה שאתם תישאו בעלות אל מול בעל האולם.
עלות נוספת שלרוב שוכחים או מזניחים : "הטיפ" – בדרך כלל ניתן בסוף האירוע אז רצוי להגיע לאולם עם כמות מזומן מספקת לצוות המלצרים , לתקליטן או לכל גוף חיצוני אחר שמפעיל את האירוע, נכון שלא מדובר בהוצאה מחייבת, אבל הם בהחלט מצפים לכך אז חבל להיקלע לאי-נעימות בנושא. שעות פעילות – וודאו שמצוין בחוזה שעת הגעה לאולם ועד איזה שעה על התקליטן להרקיד את החבר'ה , מעט מאוד דברים יכולים להביך יותר מאירוע בלי מוזיקה , אז שימו לב , תקליטנים לא הופכים לדלעת בשתיים עשרה בלילה והם יכולים להישאר בכיף עד השעות הקטנות של הלילה אם סיכמתם זאת איתם מראש... תקלות צפויות – וודאו שבחוזה מופיע סעיף לגבי תקלות צפויות ואופן הטיפול בהן , כלומר , במידה וה-DJ באופן לא צפוי לא יכול להגיע , וודאו שהוא מארגן מחליף ראוי במקומו.(שמחויב ופועל לפי החוזה והתוכנית שקבעתם) אופן התשלום – עוד דרך לחזק את החוזה ואולי להוריד קצת מחירים , חלק מהתקליטנים מאמינים בהנחת מזומן אז כדאי לשאול...מעבר לכך , נסו לברר על מתן מקדמה לפני האירוע ותשלום כמספר ימים לאחר מכן (אחרי שכבר ספרנו את הצ'קים ונשמנו לרווחה) , כמובן שכל דרך תשלום אחרת גם כן רלוונטית , אבל אלו הדרכים האופטימאליות עבורכם. טיפים אחרונים לאירוע
בצעו פגישת תיאום עם התקליטן , העדיפו לתת לו חופש מקצועי מאשר לכפות את הטעם המוזיקלי שלכם על כלל האורחים... הנחו את התקליטן למי מותר ולמי אסור להקדיש "בקשות מיוחדות" של שירים , כדי להימנע ממצב בו הסבתא רבא מנהלת את הרחבה ובמקום טראקים מליין המועדונים הכי חדיש אתם עלולים לרקוד לצלילי "ארץ הצבי" בביצוע יהורם גאון (מבלי חלילה לפגוע ביהורם גאון או בסבתא רבא). במידה וחשבתם להזמין בעלי מקצוע אחרים מתחום המוזיקה כמו סקסופוניסט , כנריות , מעגל מתופפים ,תוקעי שופר ועוד , וודאו שהגורמים מתאמים אחד מול השני מי מופיע , כמה ומתי כדי להימנע מדריכה אחד על אצבעות השני... לרוב התקליטן יידע גם להפנות אתכם לבעל מקצוע שהוא מכיר ועובד איתו תכופות , בדרך כלל מדובר בהצעה משתלמת ובאופציה שכדאי לבחור. לאחר כל זאת , יש לזכור , מדובר באירוע משמח ולכן , קחו את הכל בקלות , והעיקר שיהיה שמח...