האם כבעל עסק אתה מרוויח מהאינטרנט ? אם לא האם המתחרים שלך מרוויחים מהאינטרנט ? קרוב לוודאי שהתשובה היא כן, המתחרים שלי מרוויחים מהאינטרנט, היום כמעט בכל תחום ובפרט בתחום המסחר הקמעונאי לכל בעל עסק יש גם עסק וירטואלי, חנות וירטואלית או אפילו רק אתר תדמית, הפועל בשילוב העסק הקיים.
כיום בעידן האינטרנט המהיר 99 אחוז מהלקוחות הפוטנציאלים יחפשו את מבוקשם קודם כל דרך האינטרנט, זה קל זה מהיר וזה נעשה מהמקום הכי נוח להם, מכורסאת המחשב הנוחה, ובמועד הנוח להם, יתכן שגם בשיתוף עוד מחברי המשפחה.
חוויית הרכישה היום איננה עוד נסיעה לקניון עמידה בפקקים ואיתור חניה, היום חווית הרכישה האולטימטיבית היא כאמור דרך המחשב בבית או בעבודה ובדרך הנינוחה ביותר, כל אחד ואחת, גם אתה, היית בוחר את רשת האינטרנט על מנת לברר אודות מוצר או שירות אשר ברצונך לרכוש, וזו גם הדרך היעילה והחכמה ביותר, הלוא מה יותר קל מלשבת בשעה הנוחה לך עם כוס קפה ביד על הכורסא הנוחה שלך ובשיתוף בת או בן הזוג שלך ולטייל בין אתרי מכירות ללא שום מאמץ איתור חניה או השקעה כספית, בטיול קצר ניתן לסרוק ולבחון עשרות רבות של מוצרים מעשרות רבות של חנויות בארץ ובעולם כולו, כל זה מתוך הכורסא האישית שלך.
איך כל זה עוזר לי ?
ובכן, כבעל עסק קמעונאי בטוח שלא פעם הפסדת לקוחות כתוצאה מחוסר זמינות, או מעודף מטלות ניהול, חנות באינטרנט יכולה לעבוד עבורך לא רק במכירות, אלא גם בניהול העסק ממש.
למשל, כמה פעמים היה עליך לחזור ללקוחות על מנת לעדכן אותם במוצר שחזר למלאי ? כמה זמן לוקח לך לעשות זאת אם למשל אתה צריך לחזור לכ- שלושים לקוחות?, ומה עם עלות הטלפונים? ומה עם עשרה מהם היו עסוקים מידי בכדי לשוחח איתך ?
חנות באינטרנט יכולה לשמור על קשר עם כל הלקוחות שלך בבת אחת וזה לא משנה כמה הם, עם עשרה או עשרת אלפים, בלחיצת כפתור אחת תוכל ליצור עם כולם קשר ישיר, לעדכן אותם אודות המוצר החדש או אפילו לעניין אותם במבצע או הטבה חדשה עבורם.
ומעבר לכך, כל מה שקשור בניהול סחורה, ניהול ספקים ולקוחות, ניהול ספרים, ובפרט שיווק ומכירות, חנות באינטרנט יכולה לתת לך מענה מקיף ומקצועי לכל צרכיך ובכל נושא בתחום הניהול, מכירות, ושיווק.
להיות או לא להיות ?
היום זה כבר ברור לכולם, אם אתה לא שם אתה לא קיים !
כאמור, הלקוח שלך מחפש אותך קודם כל באינטרנט, אין לו דרך אחרת, יש לו את רשת האינטרנט בזמינות מלאה ושם הוא יחפש קודם.
אם אין לך חנות באינטרנט, הלקוח שלך עלול לנטוש אותך לטובת המתחרים שלך, אין נזק גדול מזה לעסק, המשמעות היא לא רק אובדן לקוח, אלא גם חיזוק המתחרים, מה שהופך את התהליך להפסד כפול, גם איבדת מכירה ולקוח נאמן, וגם חיזקת את המתחרה שלך, לכן אל תהסס, אם הגעת לקרוא שורות אלו סביר להניח שאתה כבר מודע לנזק או לתמורה אותה תקבל בעבור הקמת חנות באינטרנט, בחן מערכות חנויות וירטואליות מקצועיות, אל תתפשר על איכויותיה של המערכת, לא בנושא הניהול והפונקציונאליות, ולא בנושא העיצוב והתדמית.
זכור, באינטרנט מה שאתה רואה זה מה שזה !
אם תציג את העסק שלך בצורה מרהיבה ומקצועית כך יתייחסו אליך לקוחותיך, החנות שלך באינטרנט היא כרטיס הביקור החשוב ביותר של, אל תזלזל בה כפי שלא תזלזל בחנות שלך בקניון, כמו שהשקעת בעיצוב החנות הפיזית שלך כך עליך להשקיע בחנות שלך באינטרנט, ההשקעה בחנות אינטרנט זולה בעשרות מונים מההשקעה אותה עליך להשקיע בחנות בקניון לדוגמה, אם תשקיע בחנות שלך באינטרנט כפי שאתה משקיע בחנות שלך בקניון צפוייה לך הצלחה גדולה.