ייעוץ בניית אתרים - למי זה מיועד?
האינטרנט בימינו מהווה מדיית התקשורת המובילה ביותר, והוא משמש רבים ככלי העיקרי דרכו הם משיגים מידע בכל תחום אפשרי. כך בעצם, כל אדם או חברה שרוצים להיחשף ולקבל הכרה – זקוקים לאתר משלהם. כיום יש מגוון רחב של אתרים – אתרי חדשות, אתרים לעסקים, אתרי נישה, אתרי היכרויות ורשתות חברתיות, בלוגים, וכו'. לאחר שמחליטים על הקמת האתר, חשוב לא להיות פזיזים ולזכור שזהו תהליך מורכב מאוד שכדי להצליח בו, צריך להשקיע זמן ותכנון מעמיק מראש. אתר שייבנה בחיפזון לא רק שייצור רושם ראשוני חובבני במיוחד, אלא גם יוכל להוריד את כל ההשקעה לטימיון ולסכל את הצלחתו. כדי למנוע מצב זה, צריך לפנות לייעוץ בניית אתרים. כמו שלא בונים בית ללא אדריכל ומהנדס בניין, כך גם לא ניתן לבנות אתר ללא ייעוץ בניית אתרים. ייעוץ בניית אתרים נועד לא רק למתחילים בתחום, אלא גם לבעלי אתרים שנתקלו בקשיים – אתר שאין לו מספיק כניסות גולשים, אתר לעסק שאינו מצליח לקדם את המכירות, קידום אתר שלא הוביל להופעת האתר בגוגל ועוד – כל אלו יכולים לשכור שירותי ייעוץ בניית אתרים, שיסייע להם לאתר את מקור הבעיה ולמצוא פיתרון אידיאלי.
מה כולל ייעוץ בניית אתרים?
ייעוץ בניית אתרים כולל את כל ההכנות והעבודה המקדימה שעלינו לבצע בטרם נוכל להקים את האתר, לאחסן אותו ולהעלאות אותו על גבי הרשת. חשוב לבחור ביועץ בניית אתרים שהתנסה בתחום הספציפי של אתרכם וכן כזה שיהיה לכם כימיה איתו ו"יבין את הראש שלכם", אחרת לא תוכלו לענות על מבוקשכם. לאחר שפונים לייעוץ בניית אתרים, השלב הראשון הוא זיהוי המטרות שעליהן נרצה לענות באמצעות האתר, והגדרת קהל היעד שאליו אנחנו מתעדים לפנות. משני אלו נגזרים מבנה האתר, עיצובו, האווירה שתשרה בו, החלוקה לקטגוריות, סוג התכנים וסגנונם – ובעצם, כל מה שירכיב את האתר. בזמן שמקבלים את ההחלטות האלה, חשוב להתחשב בעובדה כי כיום, בכל תחום אפשרי קיימים עשרות ואף מאות אתרים שונים, כך שעלינו למצוא דרכים להתבלט מעל המתחרים – במיוחד כשמדובר באתר לעסק, ורק אם נצליח לשבות את תשומת לב הגולש הוא יהפוך ללקוח שלנו ולא יבחר במוצר מתחרה. עובדה זו הופכת את חוות הדעת של היועץ לחשובה במיוחד, כמי שמבין ברשת ובעל ניסיון בבניית אתרים. רק סיוע של ייעוץ בניית אתרים יוכל להרים את אתרינו ולהבליט אותו מעל האתרים הרבים ברשת, וייצור רושם ראשוני חיובי בקרב הגולשים. לאחר מכן יש להחליט על השם של האתר, הדומיין, הלוגו והסלוגן, שעליהם להיות כמה שיותר קליטים ויתקשרו אסוציאטיבית לאופי האתר שלכם. האתר כמעט מוכן, וכעת עלינו להעלות אותו לאינטרנט – ולשם כך נדרש אחסון. רק יועץ מקצועי יוכל להמליץ לכם על מקום אחסון אמין, שמא תפלו למקום אחסון שיסכן אתכם ב"נפילות" רבות של האתר או חלילה היעלמותו לפתע. השלב האחרון בקבלת ייעוץ בניית אתרים הוא החלטה על אופי קידום האתר והיקפו, בהתאם למטרותיכם. קידום האתר הוא אחד ההליכים החשובים ביותר בהקמה של אתר חדש, משום שהוא זה שמשפיע על דירוגו בגוגל, כלומר על מקום הופעתו של האתר בתוצאות החיפוש – והרי אתר שלא יופיע בתוצאות הראשונות, לא יזכה כמעט לכניסות. לסיכום, ניתן לומר שבייעוץ בניית אתרים תקבלו תשובות לכל שלב בתהליך בניית האתר ותבטיחו את הצלחתו. לא כדאי לחסוך במקרה זה, משום שכך תוכלו ליפול להחלטות שגויות שבסופו של דבר יעלו לכם הרבה יותר.