במאמר הבא אכתוב על היסודות המנחים לכל מי שרוצה לקדם את האתר שלו. על מה צריך לשים דגש ומה כדאי לעשות כדי ממש לקדם את האתר בצורה משמעותית וכך להגדיל בעצם את כמות הכניסות לאתר.
אני מניח שמרבית האנשים שיקראו את מה שאני כותב הם בעלי עסקים ולא מקדמי אתרים ובוני אתרים ולכן לא ארד לפרטים טכניים מדי.
אם אתם בעלי עסק ורוצים לקדם את האתר שלכם בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, אישית הייתי כמובן ממליץ לשכור את שירותיה של אחת החברות העוסקות בתחום. קידום אתר מצריך מקצועיות וידע וזה דבר שמשתלם לטווח הקצר והארוך. כשאתם ניגשים לתהליך מהסוג הזה, קודם כל תוודאו החברה שבנתה לכם את האתר אכן עוסקת בבניית אתרים ולכן האתר בנוי בצורה אופטימלית לקידום ומותאם למנועי חיפוש. בקשו מאותם אנשים שאתם עובדים איתם לוודא שכל הערכים ותוכן האתר עברו אופטימיזציה לקידום ולא רק נראים יפה. אתר אינטרנט יכול להיות יפה מאוד ומושקע אך מבחינת מוכנות ואופטימיזציה לקידום הוא גרוע מאוד. המשתמש המצוי, כזה שלא עוסק בתחום לא יוכל לזהות את הדברים האלו בהסתכלות רגילה.
לאחר שווידאתם שהאתר עבר אופטימיזציה למנועי חיפוש. השלב הבא הוא יצירת לינקים נכנסים ותפוצה רחבה ואיכותית של קישורים לאתרכם באינטרנט. מה הכוונה – גוגל פועל בצורה שכזו: כדי לקדם אתר בעמודי החיפוש, גוגל צריך לחשוב שהאתר שלכם חשוב ושהרבה אנשים ירצו להיכנס אליו ולהשתמש בו וכדומה, לכן כדי לאמוד את מידת הצורך באתר מסוים, האתר צריך –
תוכן איכותי,
התאמה למנועי חיפוש ותכנים לרובוטים של גוגל (הסברים בהזדמנות...),
כמות הופעות מכובדת ברחבי הרשת, כלומר לינקים שמפנים לאתר שלכם,
אלא למעשה שלושת העקרונות ליצירת קידום אתר ברמה הבסיסית, ההיגיון הוא בסיסי, ככל שגוגל מניח שהאתר שלכם מרכזי וחשוב, הוא מקדם אתכם בדפי החיפוש, הרבה לינקים שמפנים לאתר שלכם מעידים באיזשהו מקום שיש לכם מידע שימושי ומעניין ושהרבה אנשים ירצו להיכנס לאתר שלכם כדי ללמוד.
לכן לא כדאי ישר לקפוץ ולשים הרבה כסף על פרסום באינטרנט כי יכול להיות שהפתרון הרבה יותר פשוט וזמין ממה שאתם חושבים. אישית נתקלתי בהרבה בעלי עסקים שעשו את הטעות הזאת וחבל. אם אתם לא בטוחים מה הכי נכון וכדאי לעשות, פנו למומחים לשיווק באינטרנט והתייעצו איתם. אם אתם רוצי לבנות עסק יציב ומוביל ולמצב אותו בצורה נכונה באינטרנט שתשמש לכם לטווח הארוך, אל תחפשו קיצורי דרך. השקיעו ותקצרו תוצאות והצלחות.