סביר להניח כי מעטים הנהגים המקצים זמן מתוכנן מראש לביצוע סקר שוק בדבר המחיר המשתלם ביותר, השירות הטוב ביותר וכיו"ב. מי מאיתנו לא נקלע למצב בו הוא ניאות לרכוש ביטוח רכב, יהא זה ביטוח חובה, ביטוח מקיף או כל ביטוח אחר, וזאת אף על פי שהוא אינו מרוצה משירות החברה, מחיריה, או כל סעיף אחר בתפקודה- מפאת קוצר זמן. שהרי תוקף ביטוח רכב חולף מדי שנה, והחיפוש אחר הביטוח המתאים ביותר גוזל זמן רב.
כמו כן, נהגים רבים נמנעים מפניה לסוכן ביטוח רכב, מפאת קוצר זמן או חיסכון בעלויות- ובכך למעשה, משקיעים יותר כסף באופן מצטבר במהלך השנה. רב הנהגים "נופלים" באי אילו הצעות "משתלמות" המוצעות להם, זאת ללא בדיקה מעמיקה- האם הביטוח שהם מקבלים- מתאים להם. נהגים רבים יסכימו לקבל הנחה תמורת הפחתת אחד או יותר מהשירותים הניתנים על ידי חברת הביטוח. לחלק מהנהגים – הצעות אלו אכן משתלמות. זאת- בהתאם להצעה במגיעה מצד חברת הביטוח. אחרים צריכים לבדוק האם אכן ההצעה הביטוחית הולמת את צרכיהם.
בבחירת ביטוח מקיף, החיפוש אף מתארך שכן לכל חברה סעיפים ותעריפים שונים לכל אחד מהשירותים הנכללים במסגרת ביטוח מקיף, שהרי ביטוח מקיף הינו שירות הכולל מספר פוליסות שונות המשתנות מאדם לאדם בהתאם לצרכיו. כיום ניתן לחסוך זמן רב בהשוואת המחירים ולו בהקצאת שעה קלה להשוואת מחירי ביטוח רכב שונים. הרשת המקוונת מציעה כיום מגוון אופציות להשוואה- בין אם בסרגלי השוואות, הין אם בהשארת פרטים המאפשרת לחברות הביטוח השונות לפנות אל המבוטח בהצעות משתלמות ובין אם בפניה לסוכן ביטוח שיבצע את עבודת החיפוש עבור המבוטח.
סרגלי השוואה מסוימים מאפשרים אף את הקלדת פרטי הרכב כגון שנת ייצורו, סוגו, מידע על הנהג והביטוח המבוקש ועל ידי כך מספקים מחיר אונליין. היתרון המשמעותי המתקבל בשימוש בסרגל השוואה זה- הינה האופציה לבדיקת מספר מסלולי ביטוח, כיסויים שונים וכיו"ב. השירות המסופק באמצעות הסרגל ניתן חינם ואינו גוזל זמן ומשאבים רבים. כמו כן, מעידים השירותים המוצעים על ידי החברות השונות על אופי וטיב השירות שהן מעניקות.
שירות לקוחות אמין וסבלני מקדם את חברת הביטוח הרבה יותר מכל פרסום אחר. לקוח אשר חש מרוצה ונשכר מהשירות אותו הוא מקבל- ישמח להמליץ על החברה למכריו וכמובן להמשיך לקבל את שירותיה בפקוע תקופת הביטוח. ניתן להיעזר בשירותים משלימים הבודקים אף מדד שביעות רצון ורמת שירות לקוחות. חברת JD, לדוגמא, הינה חברה הבודקת מדדי שירות לקוחות שונים כגון: ניסיון כללי, תשלום חשבונות, עמידה בבקשות מבוטחים ומילוי תביעות. כל חברה מקבלת מספר כוכבים על פי חלוקה לאזורים. מדי שנה מוכרזת החברה המספקת את שירות הלקוחות המקצועי ביותר. זאת, בהתבסס על הפרמטרים הנ"ל ונוספים.
תחומי כיסוי נרחבים
לקוחות המקבלים כיסוי נרחב לצרכיהם יהיו לקוחות מרוצים יותר. מעבר לרכישת ביטוח חובה, נכונים הלקוחות לקבל הצעות נוספות לביטוח- במידה ואלה מתאימו לצרכיהם. חברות המציעות מספר מוגבל של ביטוחים ואינן מאפשרות את הרחבת הפוליסות השונות, נופלות לנישה פינתית בימינו אנו- עת השוק הולך ומתרחב.