חפש מאמרים:
שלום אורח
27.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך תשמור על הלקוחות הקיימים שלך?

מאת: אפרת לבשימור לקוחות04/09/20091139 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ששואלים בעל עסק כיצד הוא שומר על הלקוחות שלו, התשובה המקובלת היא: "אני נותן שרות מעולה!"

ובכן, לפני הכל, הנה הצהרה:


שירות לקוחות מעולה הוא תנאי הכרחי ונדרש ליצירת לקוח מרוצה, אך לא מספיק על מנת להפוך
אותו להיות לקוח נאמן.

זוהי הצהרה מחייבת - אז הנה ההסבר.

שרות לקוחות

כיום שרות לקוחות מעולה הוא תנאי בסיסי לקיום העסק. הסיבה לכך פשוטה:
ללקוחות יש אלטרנטיבות! (אולי נקרא להם פשוט - המתחרים שלך...)

ההתפתחות הגדולה בתחום הצרכנות בשנים האחרונות גרמה ללקוחות - בצדק - לדרוש ולקבל
שירות מעולה בכל מגע עם העסק. נתת שירות טוב - יש לך סיכוי שהלקוח יחזור אליך בפעם הבאה
שיזדקק לשירות או למוצרים שלך.

אבל, האם שרות לקוחות טוב לבד מבטיח את נאמנות הלקוחות?

האמת? לחלק קטן - קטן מאד - מהלקוחות זה מספיק, אבל האם זה מבטיח שהלקוח שיזדקק למוצר או
לשירות שלכם בעוד מספר חודשים יזכור להגיע לעסק שלכם?

זוכר שללקוח שלך יש אלטרנטיבות? הגיוני יהיה להניח שגם "האלטרנטיבות" שמעו על חשיבות שירות הלקוחות ומיישמות אותו הלכה למעשה.


ברור שכאן צריך משהו נוסף, מרכיבים נוספים בנוסחה "הסודית" הזו שיגרמו ללקוחות המרוצים שלך
להפוך להיות לקוחות נאמנים.

שני המרכיבים בנוסחה הזו הם:

    1)  שמירה על קשר מתמשך ורצוף עם הלקוח

    2)  מתן תמריצים / הטבות 

והנה הסיבות:

קשר מתמשך עם הלקוח

מחקר שנעשה לאחרונה בארה"ב מוכיח ש 72% מהלקוחות המרוצים לא יחזרו אליך פעם שנייה. סתם כך.
בלי שום סיבה.

מדהים, לא?

עשית הכל: המוצר שלך - הכי טוב שיש. המחיר - הכי נמוך שאפשר להשיג. השירות? - פנטסטי. אין מה לדבר.
יחס אישי וחיוכים כל הדרך עד לקופה. ובכל אופן לא תראה יותר את הלקוח הזה. לעולם!

אז ככה: זה ממש לא מפתיע.

העסק שלך לא תמיד נמצא בראש של הלקוח כשהוא זקוק פעם נוספת למוצר או לשירות שאתה נותן. ואז הוא
מתחיל לחפש את האלטרנטיבות (תרגום: המתחרים שלך)

מכאן כבר ברור שלפתור את הבעיה הזו של הזיכרון החלש של הלקוח, אתה פשוט צריך לשמור על קשר איתו.
להזכיר לו שאתה שם.

להזכיר לו כל הזמן.

יש מספר דרכים והזדמנויות לשמור על קשר עם הלקוחות: ברכה לחג, ברכה ליום ההולדת או במקרה של שינויים
רלוונטים בעסק, הגעה של סחורה חדשה ומיוחדת, מבצעים וכו'.

זו כבר העבודה שלך.

תמריציםהטבות   /  

תמריצים ללקוחות - כמו שוברי הנחה - משמשים שתי מטרות:

   א) נותנים ללקוח סיבה אמיתית לחזור לעסק שלך על מנת לקבל את התמריץ

   ב) משדרים ללקוח שאתה מעריך את העובדה שהוא עשה איתך עסק.

סיכום

בעוד שמחיר או מוצר טוב ושירות לקוחות מעולה הם תנאי בסיסי לנאמנות לקוחות, הדובדבן שבקצפת
לשמירה על נאמנות לקוחות הוא שמירה על קשר מתמשך ומתן תמריצים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת לב היא מנהלת קשרי לקוחות באתר "המועדון"

מועדון לקוחות לעסקים קטנים

www.hamoadon.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת לב

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/232047 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21964 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21962 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201257 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/201003 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191552 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191722 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica