בזמנו ביל גייטס ציין כי "בקרוב יהיו שני סוגים של עסקים, עסקים באינטרנט ועסקים ללא עתיד".
אם אדם רוצה להצליח (לפחות בעסק) עליו להיות מסוגל לעקוב אחרי החידושים בשוק ולהגיב לשינויים בהתאם. בעל עסק מצליח תמיד צריך להיות "על הגל", וזה מה שיהפוך אותו למבוקש ואקטואלי בכל מצב.
כל עסק זקוק לאתר אינטרנט מסיבות הבאות:
1. לספק מידע על החברה, מוצריה ושירותיה.
2. ליצור תדמית חיובית לעסק ולמוצרים.
3. לשווק מוצרים דרך האינטרנט.
4. לקבל מידע על לקוחות.
5. למצוא שותף עסקי.
הקמת אתרים לעסק, סוגים
· אתר אינטרנט ככרטיס ביקור – אתרים מקטגוריה זו מספקים מידע על החברה, בדרך כלל זהו מידע כללי על העסק, כגון מחירון, פרטי התקשרות, דרכי הגעה וכולי. היתרונות הם ברורים מאליו, חיסכון בהפצת מידע על החברה, מחירונים, עלונים וחוברות. בנוסף, הלקוחות מוצאים את כל המידע הדרוש באתר, מה שחוסך פניות טלפוניות מיותרות לחברה.
· קטלוג מוצרים – עסקים רבים משתמשים באופציה זו. בדרך כלל האתר נראה כמו גלריה הכוללת תמונות של מוצרים ותיאורם. בעת בניית אתר לעסק מסוג קטלוג מוצרים הנכם חוסכים בהדפסות קטלוגים על נייר, בנוסף, אין הגבלה לכמות מוצרים והכנסת תוכן.
· אתר מידע – אתרי אינטרנט השייכים לקטגוריה זו, לא מפרסמים ישירות את העסק, אלא מספקים מידע מקיף הודות החברה. לדוגמה, חנות בגדים וירטואלית יכולה לפרסם מאמרים על אופנה ולתת טיפים לבחירת בגדים איכותיים. אתר זה יזכה לכמות גולשים גדולה יותר מאשר קטלוג מוצרים רגיל. הקמת אתר לעסק מסוג אתר מידע תורם לשיווק ופרסום, אל תשכחו כי המאמרים המפורסמים באתר יכילו קישורים לספק של המוצר (שזו חברתכם).
· פורטל מידע – המאפיין העיקרי של פורטל מידע הוא לספק אינפורמציה מפורטת על נושא מסוים. בדרך כלל פורטל מידע מאפשר לגולשים לתקשר ביניהם בתוך האתר.
הקמת אתרים לעסקים זה נושא חשוב וצריך להתייחס אליו ברצינות רבה. חשבו איך הייתם רוצים שהעסק שלכם יראה באינטרנט, האם תסתפקו רק באתר ככרטיס ביקור או שתרצו גם קטלוג מוצרים?
אלא הפנים של חברתכם באינטרנט, אל תשכחו את זה.