זיכרון וגרפיקה – התפתחות בעשר השנים האחרונות והשפעה על משחקי הוידאו
התקדמות טכנולוגית בעולם משחקי וידאו
התקדמות הטכנולוגיה בתחום משחקי הווידאו בעשור האחרון התפתחה בקצב גבוה וכמעט בלתי ניתן למעקב. השימוש הגובר של המחשבים האישיים אפשר חדירה של משחקי וידאו על גבי המחשב האישי, צעד אשר שדרג את יכולות הזיכרון והגרפיקה של משחקי הווידאו..
התפתחות הגרפיקה
הגרפיקה התפתחה רבות בעשור האחרון כאשר הצעד המשמעותי ביותר בתחום הגרפיקה היה המעבר לעיצוב וגרפיקה באמצעות מחשב ולא באופן ידני. התפתחות זו אפשרה הופעתן של תוכנות עיצוב גרפי מיוחדות שניתן באמצעותן לשנות תצוגה של עצם ויזואלי ואף יצירה של עצם ויזואלי מחדש. במהלך העשור האחרון, ניתן לראות התפתחות של הדמיות מחשב באמצעות הגרפיקה וכיום קיימים סוגים שונים של הדמיות כמו דו ממד ותלת ממד אשר נעשה בהן שימוש רב בעולם משחקי הווידאו.
אם בתחילת העשור, שימוש בגרפיקה נעשה בצורות דפוס והעתקים קשיחים, בעידן הדיגיטלי, העיצוב הגרפי כולל אלמנטים מתוחכמים. הגרפיקה הממוחשבת היום יכולה לייצר תמונות מציאותיות ועולם מציאותי. השימוש בגרפיקה בעלת יכולות כאלו נפוצה ביותר בקרב מפתחי משחקי הווידאו.
התפתחות הגרפיקה בעולם משחקי הווידאו
התפתחות הגרפיקה משחקי וידאו הופכת להיות הגרפיקה המתקדמת בעולם במיוחד לאור השימוש הרב בגרפיקה תלת ממדית הנפוצה מאוד בשנים האחרונות. בעקבות ההתפתחות המוצעת והחידושים בתחום הגרפיקה בעולם משחקי הווידאו, עלה מספר המשחקים ומשחקי הווידאו הפכו לנפוצים ביותר.
התפתחות טכנולוגית התלת ממד מאפשרת לשחקן תחושת עומק ומרחב ויוצרת דמויות משחק המסוגלות לנוע במרחב באנושיות וחיות לעומת עידן הטרום תלת ממד בו יכלו הגיימרים להזיז את הדמויות לכיוונים הבסיסיים כמו ימינה ושמאלה או אלכסון בלבד.
התפתחות טכנולוגיית הזיכרון משחקי וידאו
התפתחות טכנולוגיית הזיכרון משחקי וידאו צברה תאוצה עם השימוש ההולך וגובר במשחקי הווידאו והדרישה העולה של המשתמשים לצבור זיכרון לצורך משחקי המשך, משחקים לאחר הפסקה או פסילה. הזיכרון בקונוסולות המשחק של משחקי הווידאו יופיע בקונסולה ככרטיס חיצוני או פנימי.
בעבר, היה על המשתמש לרכוש כרטיס זיכרון בנוסף לקונסולה על מנת לשמור את הזיכרונות מהמשחקים, היום מקבל המשתמש את הקונסולה יחד עם זיכרון פנימי השומר את המידע באופן אוטומטי במכשיר. בנוסף, נפח הזיכרון גדל משמעותית בעשור האחרון עם כניסת השימוש בגרפיקת תלת ממד למשחקי וידאו, גרפיקה זו דרשה זיכרון פנימי רב יותר מהמכשיר.