אחד הדברים החשובים ביותר בעת עיצוב לוגו הוא הפונט. המילה פונט מגיעה מצרפת והפירוש שלה הוא יציקה. בעבר יצרו בדפוס את האותיות ומכאן משמעות המילה. בעברית מכנים פונט כגופן ויש מבחר רב של פונטים/גופנים – חלקם מגיעים כבסיס עם ערכת OFFICE ואת רוב הפונטים המיוחדים רוכשים מעצבי לוגו בחבילות מיוחדות. עיצוב פונטים הוא אומנות לכל דבר ולכן, בחירת הפונט בעלת השפעה רבה על עיצוב לוגו.
פונטים ללוגו – ממה הם מורכבים
פונט מורכב מעיצוב וסגנון של האותיות, מעביר מידע חזותי שמחזק את המלל עצמו. בבחירת פונטים לצורך עיצוב לוגו, בוודאי תגלו שיש מבחר רב של פונטים, חלקם משדרים חמימות ואחרים קרירות, יש פונטים עגולים לעומת פונטים בעלי קווים ישרים.
מעצבים גראפיים שמעצבים לוגואים מחלקים את הפונטים לשני סוגים עיקריים:
פונט סריפי ופונט לא סריפי. מה הפירוש? הסריפ הוא החלק הקטן שעולה מהאות כלפי מעלה, כמו בפונט: פרנק ריה"ל או בפונט קורן (פונט איתו מדפיסים ספרי תנ"ך). פונט סריפי הוא פונט פחות מודרני ולכן נראה בו שימוש בעיצוב לוגו בסגנון וינטג', או בחברות שקיימות שנים רבות ו/או רוצות קשר לעבר.
ראו דוגמאות לפני בחירת פונט ללוגו
מעצבים לוגו ומתלבטים לגבי הפונט המבוקש? ראשית, בדקו בעת עיצוב הלוגו איזה פונט משתלב הכי טוב עם הלוגו שלכם, הלוגו משתנה מאוד כשמשנים את הפונט. בעת עיצוב לוגו לא מומלץ להשתמש ביותר מסוג אחד או שניים של פונטים כדי לשמור על אחידות ויזואלית. כמו כן, כדאי לבחור פונט קריא וגודל שיבלוט במיוחד בכרטיסי ביקור בהם הלוגו קטן יחסית.