כל בני ובנות הנוער בגיל ההתבגרות יודעים שהם רוצים דבר אחד: רישיון נהיגה. המחשבה כי אפשר להגיע לבית הספר עם האוטו של ההורים, או לצאת לבילוי בסוף השבוע מבלי להיות תלוי באף אחד, היא חלום עבור רוב בני הנוער בישראל, המגיעים לגילאי 16 ומעלה.
אולם הדרך לרישיון הנהיגה ארוכה, ולפעמים מייגעת. שורה של בדיקות רפואיות, שיעורי נהיגה, שיעורי תיאוריה, ומבחנים שונים – עומדים בין בני הנוער לבין חלום הרישיון שעליו מתנוססת תמונתם.
איך מקצרים את הדרך הזאת?
לרוב, אי אפשר לקצר את הדרך. ראשית, החוק בישראל קובע מינימום של מספר שיעורי נהיגה על הנהג המתחיל לעבור בטרם בכלל יוכל לגשת למבחן מעשי (טסט): בהוצאת רישיון על אופנוע, מדובר במינימום של 15 שיעורים; בהוצאת רישיון על רכב פרטי, מספר שיעורי נהיגה מינימלי מטפס עד 28 שיעורים ויותר.
אך השאיפה לקצר את התהליך לא נטולת תקווה לגמרי. אפשר בהחלט לעשות מספר צעדים על מנת לגרום לתהליך לימוד נהיגה יעיל ומהיר, שבו לומדים את כל סודות הנהיגה מצד אחד, ומצד שני משלימים את החובות החוקיות בדרך לרישיון נהיגה במינימום זמן וכסף.
אז איך מקצרים את הליך לימוד הנהיגה, בדרך לרישיון המיוחל?
הדבר הראשון הוא לבצע שיעורי נהיגה אצל מורה לנהיגה הממוקד בהצלחתך, ללא הסחות דעת של עיסוקים בנושאים שאינם קשורים לשיעור כגון עניינים פרטיים ושיחות טלפון תוך כדי ביצוע שיעורי נהיגה.
בכך מובטח כי שיעורי נהיגה שתעברו יהיו אפקטיביים יותר, מקיפים יותר ויעילים יותר, מה שיעלה את הסיכוי לעבור את הטסט הראשון, וגם את הסיכוי לגשת מוקדם ככל האפשר לטסט.
שנית, שיעורי נהיגה צריכים להיות נפרדים משיעורי התיאוריה. קורס תיאוריה מקצועי עד ההצלחה אינו מובן מאליו ברוב בתי הספר לנהיגה, וקורס תיאוריה הנפרד לחלוטין משיעורי הנהיגה המעשיים – הם בכלל נדירים.
אולם הקושי למצוא מי שנותן קורס תיאוריה מקצועי עד ההצלחה בנפרד מכל שיעורי נהיגה מעשיים – לא צריך להוות מכשול, שכן ההפרדה הזו תשתלם בהליך מזורז יותר בהוצאת רישיון נהיגה.
שלישית, חשוב לשאוף לחיסכון בהוצאות הרישיון. לא פעם, הנטל הכספי של הוצאות הרישיון הוא זה שמעכב את הוצאתו. לכן השאיפה לשלם סכום קבוע ונמוך יחסית עבור שיעורי נהיגה ועבור תהליך לימוד הנהיגה הכולל, צריכה להיות קריטריון מרכזי במסגרת המסע לקיצור הוצאות רישיון הנהיגה.
ברשת בתי הספר לנהיגה איציק אברהם, עם פריסה ארצית של 11 סניפים, עונים על שלושת הקריטריונים האלו: התמקדות רק בביצוע שיעורי הנהיגה מצד מורי הנהיגה כדי לקצר את משך לימוד הנהיגה האפקטיבי; הפרדת קורס תיאוריה מקצועי חינם עד ההצלחה מביצוע שיעורי נהיגה; וחיסכון בהוצאת רישיון באמצעות מהפכת רישיון הנהיגה בקבלנות בעלות 177 שקלים לחודש בלבד. בכך – רבים מתלמידי איציק אברהם מוצאים כי תהליך לימוד הנהיגה מתקצר משמעותית עבורם.