תיאוריה לנהיגה היא אחד מאבני הדרך המשמעותיות שכל בן נוער עובר בדרך לחלומו להוציא רישיון נהיגה המוציא אותו לעצמאות ולניידות. אולם המבחן התיאורטי, הידוע כמבחן התיאוריה לנהיגה, הוא גם מכשול עבור רבים מבני הנוער הניגשים אליו.
עם 1800 שאלות אפשריות המאושרות על ידי משרד התחבורה ורשות הרישוי, אין פלא שרבים אכן רואים במבחן התיאוריה לנהיגה מכשול רציני. כאשר במבחן עצמו מותר להיכשל רק בארבע שאלות מקסימום, מפלס הלחץ של הנבחנים עולה.
על מנת להקל על רבים מהם, התגייסה הטכנולוגיה החדישה כדי לעזור בהכנה למבחני התיאוריה לנהיגה. שורה של אפליקציות, תוכנות ואתרי אינטרנט ייעודיים הוקמו במסגרת זו, ואלפי המשתמשים בהם מעידים כי זהו שוק חשוב שאין להתעלם ממנו.
אבל האם אתר לימוד תיאוריה יכול להחליף את שיעורי התיאוריה המסורתיים, בכיתה ועם מורה מקצועי? התשובה היא, עדיין, כנראה שלא.
בדרך למסקנה הזו, כדאי לבחון כמה אלמנטים חשובים הנוגעים לבחינת האיכות של כל אתר לימוד תיאוריה, עוד לפני השימוש בו.
הקריטריון הראשון שבו כל אתר לימוד תיאוריה צריך לעמוד בו הוא עלות השימוש. לא מעט מהאפליקציות והתוכנות שפותחו עבור כל אתר לימוד תיאוריה – השימוש בהן עולה כסף. האם זה דבר רע? לא בהכרח, אם העלות משקפת גם איכות. מצד שני, חשוב לדעת כי ישנן בשוק אפליקציות של אתר לימוד תיאוריה חינמיות באיכות מעולה.
הקריטריון השני צריך להיות נוחות השימוש, או מדד הידידותיות למשתמש. מתכנתים רבים נוטים, משום מה, לסבך את העניינים עם אפליקציות מורכבות מדי שהשימוש בהן מסורבל. כאשר הנושא עצמו סבוך ומורכב גם כך – אין צורך להעמיס סרבול נוסף בשימוש של אתר לימוד תיאוריה.
הקריטריון השלישי צריך להיות היקף האפליקציה של אתר לימוד תיאוריה המועמד לשימוש. אפליקציות רבות שנבנו עבור אתרי לימוד תיאוריה הינן פשוטות מדי ודלות במידע ובחומר. אם יש בהן למשל רק שלושים או אפילו רק שלוש מאות שאלות מתוך 1800 אפשריות, זה לא איכותי מספיק.
אחת האפליקציות המקיפות והמרשימות ביותר שנמצאות בתחום של אתר לימוד תיאוריה נמצאת באתר רשת בתי הספר לנהיגה איציק אברהם, המציע תוכנת לימוד תיאוריה חינם, המכילה את כל 1800 השאלות האפשריות המאושרות על ידי משרד התחבורה ורשות הרישוי. התוכנה, בשילוב קורס תיאוריה מקצועי חינם עד ההצלחה לנרשמים ללימוד נהיגה באיציק אברהם – הוא השילוב שנמצא הטוב ביותר עבור תלמידי תיאוריה.