חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דגשים בהצלחת ניהול עסק – מעצמאי קטן ועד חברה גדולה

מאת: אפי להבניהול31/01/2012868 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקמת עסק הוא רק הצעד הראשון. עכשיו מה? ניהול עסק או יוזמה עסקית מצריך הקפדה עלמספר אספקטים שונים אך חופפים כדי שיצליח וכדי שיתקדם.

הראשון הנו ניהול אנשי קשר

אנשי הקשר הם מחד הספקים, נותני השירותים או התמיכה (מחשבים, משפטית או חשבונאית) ומאידך, המשאב היקר ביותר בעסק- הלקוחות! הרי ברור שהמשאבים שידרשו בשימור לקוח קיים קטנים מהמשאבים שידרשו לאיתור לקוח פוטנציאלי ושכנועו להצטרף אלינו, תוך הפיכתו ללקוח קיים. ישנה חשיבות מהותית ליכולת לשמור את כל אנשי הקשר במקום אחד, באופן מסודר ונגיש כך שאפשר יהיה לאתר את האדם הנדרש ברגע האמת ובלי עיכובים מיותרים.

ישנה חשיבות כספית ואחריות אדמיניסטרטיבית בעדכון ומעקב אחר תשלומים יוצאים – אם לעובדים שכירים, פרילאנסים, או נותני שרות חיצוניים- אם בכדי לשלם בזמן ובכך להימנע מאי נעימויות, קנסות ואם חס וחלילה תביעות משפטיות. בנוסף קיימת אותה החשיבות במעקב אחר הקשר שבינינו לבין הלקוחות של העסק. חשוב לבצע מעקב מדויק ומובנה בכדי לדעת מה הובטח, מה תואם ומה יסופק ומתי, וזאת על מנת לוודא כי הבטחותיכם ללקוח יעמדו במבחן המציאות ושביעות רצונו תהיה גבוהה ככל שניתן. עליכם לבנות לעצמכם תכנית אשר תאפשר חתכים שונים של תזכורות כולל משימות ושיחות חוזרות ללקוחות וכן יש לוודא כי תזכורות אלה תהיינה מסודרות ונגישות.

נהלו מעקב אחר התקשרויות ביניכם לבין ספקים ולקוחות- כך תוכלו לדעת מי יזם את השיחה, מתי, ומה נאמר בה. כך תוכלו גם בעתיד לחזור ולשחזר ללא מאמץ או הסתמכות על הזיכרון את מה שקרה ביניכם, מה נאמר ומה תואם.

השני הנו ניהול פרויקטים וניהול זמן

כולנו חיים בהרגשה מתמדת של מחסור בזמן, תמיד יש הרבה מה לעשות ותמיד ישנה הרגשה אין די זמן בכדי להספיק את כל המטלות. הרבה פעמים המחסור בזמן הוא לא באמת מחויב המציאות, הוא נובע ממספר סיבות שאם נלמד לשלוט בהן נגלה שהתפנה לנו הרבה זמן. ניהול זמן בעבודת יחיד או צוות (בין אם עבודה שוטפת או פרויקט מסוים) כוללת תכנון זמן: הגדרת יעדים, הגדרת לו"ז והגדרת סדרי עדיפויות. לאחר הסדרת סדרי העדיפויות צריך להגדיר מטרות שהן חלקים ברורים ומובחנים של הפרקים בסדרי העדיפויות (בסדרי העדיפויות יהיה למשל יעד "כתיבת ניוזלטר" בעוד המטרות הן: סידור הנושאים לניוזלטר, איסוף החומרים, כתיבה, הגהה, טיפול גרפי) אם יש בעסק יותר מעובד אחד מחלקים את המטלות בין העובדים המבצעים כל חלק, או מחלקים אותן בין ספקים חיצוניים, בהתאם לכך מארגנים את סדר העבודה ומקציבים זמני ביצוע, אותם מנטרים ומנתחים בדיעבד, בכדי לשפר את ניהול הזמן לפני הפרויקט הבא.

סדרו את סביבת העבודה- רכזו את המידע החשוב לכם במקום אחד, תאריכי סיום קרובים של משימות ופרויקטים, מעקב אחר משימות, נושאים פתוחים לטיפול, הוצאות קרובות ועוד.

הגנו על זמנכם, צרו מערכת תזכורות אזר תאפשר לכם לעבוד בשקט בלי לדאוג שמא שכחתם מטלה חשובה אחרת. חלקו מטלות לעובדים או נותני שירותים- ודאו כי הזמן שייקח לכם לבצע מטלה לא יקר יותר מהזמן, המהירות, המקצועיות והמחיר של מישהו אחר לביצוע אותה מטלה.

היו בפוקוס על מה שחשוב לכם: בנו לעצמכם יומן המאפשר מעקב אחר הזמנים הנדרשים לכל מטלה וכך תוכלו להספיק ביום עבודה יותר.

עבדו לפי סדר עדיפויות ואל תיתנו לשום משימה ליפול לך בין הכיסאות. עקבו אחר מכלול המטלות (יומיות, שבועיות ואחרות) ובנו סדרי עדיפויות עדכניים.

אל תסטו מהלו"ז שהקצבתם, השתמשו בתוכנות שיחה כדי לתקשר עם העובדים שלכם במשרד או בשטח במהירות ויעילות ותחסכו זמן חיוני בתפעול העסק.

היכנסו לקצב עבודה, אם צריך שימו שעון מעורר לפי הזמן שהקדשתם למטלה והקפידו מיד בסיום הזמן המוגדר לעבור למטלה הבאה, שיטה כזו, של "טיימר" לעבודתכם, ירגיל אתכם לעמוד בזמנים ויעצים את המחויבות שלכם להתרכז ולסיים מטלה בזמן.

היגמלו מהרגלים רעים. תפסיקו לבזבז זמן על טלפונים, אכילה, אינטרנט. נסו לנטרל אותם, כבו אותם, הרחיקו אותם מכם וצרו סביבה שקטה בה תוכלו להתמקד במילוי המשימה שלפניכם.

השלישי הנו ניהול כספים ורווחים

עסק מצליח יכול להיתקל בקשיים גם אם השיווק הצליח, הלקוחות הגיעו והכסף נכנס. גם בשלב ניהול ומעקב אחר הכסף יש לשים לב למגוון נקודות אשר הקפדה על ניהולן התקין תמקסם את הרווחיות ותגדיל את יכולתך לישון בשקט בלילה.

שלטו בתנועות הכספים- תפסו שליטה על הכספים בעסק, ודעו בדיוק מה ההוצאות וההכנסות החודשיות: עקבו אחר תשלומים, חשבו נכון ובקפידה ודייקנות יתרה את הסכומים לגביה מהלקוחות- בין אם החיוב הנו גלובלי או לפי שעה. נהלו נכון את הגבייה ודעו בדיוק כמה כסף חייבים לכם לקוחותיכם.

שלטו בחשבון הבנק!!! בנו מערכת תזכורות להפקדת צ'קים דחויים והתראות על תאריכי פירעון של תשלומים ששולמו.

הפקת חשבוניות- צרו מערכת תזכורות בנוגע לחשבוניות עבור שירותים שסיפקתם ותזכורות על חשבוניות שלא שולמו.

תשלום משכורות לעובדים ולקבלני משנה- חשבו בדיוק ובזמן כמה לשלם לעובדים ואת גובה התשלום לקבלני המשנה והפרילנסרים שעובדים עבור העסק.

הרביעי הנו: שמרו על קשר!!!

גם אם "ניהלת" את כל מה שקשור ללקוחות העסק: וידאתם כי קיימתם את שהבטחתם, סיפקתם בזמן, עניתם להם טלפונית, סייעתם, ואפילו גביתם תשלום- עכשיו תשמרו איתם על קשר. יש ללקוחות עיסוקים רבים, חיים עמוסים, מטלות שונות והמון ספקים בכל תחומי החיים. עכשיו תזכירו להם את המוצר שרכשו ואת השירות שקיבלו, היו נוכחים בחייהם-  ברשתות חברתיות, בעדכוני מייל המברכים אותם ביום הולדתם או בחגים, או בניוזלטר תקופתי בכל מה שחידשתם ועשוי לעורר בהם עניין לשוב ולבקר את העסק. השאירו את עצמכם בתמונה ואת לקוחותיכם – שלכם!

סנזיי, שלוט בעסק שלך. מקסם את הרווח שלך

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפי להב
סמנכ"ל שיווק senzey.com

תוכנה לניהול עסק הכוללת ניהול פרויקטים ומשימות, ניהול לקוחות ועובדים, ניהול כספים וזמן, ניהול יומן ומשרד, ניהול מכירות ושיווק.

תוכנת ניהול עסק: בתי תוכנה, סטודיואים, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, חוגים, קבוצות ועוד...
סנזיי- שלוט בעסק שלך. מקסם את הרווח שלך.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפי להב

מאת: אפי להבאימון מנהלים26/03/131337 צפיות
לכל אחד יש בעיות, השאלה היא איך פותרים אותן, בוודאי בהקשר עסקי- ניהולי, אי אפשר פשוט לקוות שהן תפתורנה את עצמן ושאם כן לא תהיינה לכך השלכות על הצלחת העסק. אלה השלבים- הם לא בהכרח פשוטים אבל הם יותר פשוטים מהבעיה ומה שיקרה לה אם יתעלמו ממנה

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/131238 צפיות
לפעמים זה נראה כמו רעיון טוב, לבצע את מה שחשוב במקביל- למקסם את הזמן, להתאמץ על הכל עכשיו ולנוח אחר כך. אבל האם זה באמת רעיון טוב האם זה ישפר אותנו ויקח אותנו אל התוצאות הרצויות?

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/13911 צפיות
רובנו חושבים שאנחנו מסוגלים או אמורים לשאוף להיות מומחים בביצוע כמה דברים בו זמנית? תחשבו שוב. מחקרים חדשים מראים שאנשים אינם טובים, כפי שהם חושבים, בביצוע מספר מטלות במקביל. המחיר הנגבה מכם בניהול המקביל של כל המטלות יותיר אתכם עייפים ואולי את המטלות- לא מבוצעות כפי שהייתם רוצים

מאת: אפי להבייעוץ עסקי02/02/13920 צפיות
כל אחד יכול להים עסק קטן- שמבוסס על יתרון: כשרון או נסיון שאותו אנחנו יכולים לחלוק עם אחרים ועל הדרך להתפרנס ממשהו שאנחנו אוהבים. הנה כמה עצות כדי לעבור את השלבים ולהגדיל את הסיכויים שעסק כזה יצליח.

מאת: אפי להבניהול תוכן05/12/121025 צפיות
תוכן שיווקי מכיל עולם מושגים רחב וכולל לא רק רשתות חברתיות ואת האתר שלכם אלא גם פורומים, ניוזלטרים ובאופן כללי תקשורת עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים

מאת: אפי להביזמות עסקית26/10/121111 צפיות
הדרך לפתיחת כל עסק היא מורכבת ומסובכת, במיוחד סדנא אותה לרוב מפעילים לבד ולא נעזרים בכוח אדם רב. עסק קטן יכול להיעזר ברשימה מובנית של שלבים כדי לוודא שכל מה שצריך לקבל תשומת לב אכן מטופל.

מאת: אפי להבייעוץ עסקי12/10/12948 צפיות
בעסק, המטרה העיקרית היא להרויח כסף (הכנסות גדולות מהוצאות) אך גם לבנות את העסק כך שהרווח לא יהיה חד פעמי אלא מתמשך, ולשם כך יש למצוא את היתרון לעומת המתחרים ולבסס אותו לארוך זמן. אם כך, האסטרטגיה העסקית היא בסך הכל איך נרויח כסף לאורך זמן, בהתחשב במה שיש לנו למכור לעומת המתחרים שסביבנו.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201625 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201799 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201755 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201535 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201438 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201303 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201219 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica