תלמידים רבים המבקשים לבצע הוצאת רישיון נהיגה נתקלים בחודשיים האחרונים באותו טקס קבוע של עונת הגשמים, בו מתבטלים מבחנים מעשיים של משרד הרישוי, מה שמוביל לא מעטים מהם לתסכול על התארכות משך תהליך הוצאת רישיון הנהיגה שלהם.
בימים בהם הגשם יורד ללא הפסקה, רבים מהם אף מעלים את השאלה האם להמשיך בשיעורי הנהיגה בתקופת החורף או לחכות לאביב ולקיץ, בהם מזג האוויר נוח יותר ומאפשר לימוד נהיגה קל ומהיר יותר, ומאתגר פחות.
אין ספק כי רבים היו רוצים ליהנות מהליך קצר ככל שניתן בעת הוצאת רישיון נהיגה, אולם כמו בכל דבר בחיים, גם כאן החיפזון מן השטן.
לימי החורף יש שני יתרונות מרכזיים בדרך להוצאת רישיון נהיגה: הראשון, ההתארכות הקטנה במשך לימודי הנהיגה לצורך הוצאת רישיון נהיגה נותנת עוד זמן לימוד לתלמידים, שמקבלים יותר ביטחון ויותר ניסיון; היתרון השני נעוץ בעובדה שנהיגת חורף היא יותר קשה, יותר מאתגרת – ואם התלמיד עומד בה ומקבל בה ניסיון – הוא מוצא שיותר קל אחר כך לעבור את התיאוריה.
דווקא בתקופת החורף, בגלל ההכשרה השוטפת שמקבלים בנושא נהיגה בחורף על כבישים רטובים ובתנאים של ראות לקויה, תלמידים רבים מוצאים כי ההתמודדות בטסט יותר קלה עבורם. מכיוון שמבחני טסט רבים אינם נעשים בפועל בימים גשומים במיוחד, אזי דווקא התרגול בשיעורי הנהיגה מקלים על התלמידים לעבור טסט ראשון או שני, בבחינת "קשה באימונים – קל בקרב".
כך יוצא שאלו המבצעים הוצאת רישיון נהיגה בתקופת החורף הגשומה, הופכים לא רק לתלמידי נהיגה טובים יותר, העוברים בקלות רבה יותר את מבחן הנהיגה המעשי, אלא בעיקר הופכים לנהגים טובים יותר ובעלי ניסיון רב יותר לאחר הוצאת רישיון נהיגה עם תמונתם מתנוססת עליהם.
למעשה, ניתן לקבוע בוודאות מוחלטת כי הוצאת רישיון נהיגה בחורף, על שלל אתגריה – התמודדות עם החלקה על כביש רטוב, נעילת בלמים, שמירת מרחק בכביש רטוב, ראות לקויה ועוד – מוציא מתוכו נהגים טובים יותר ומוכנים יותר, כי נהגי חורף ידעו להתמודד עם נהיגת קיץ, אולם ההפך אינו נכון, שכן נהגים שלמדו בקיץ פחות מוכנים לאתגרי נהיגת החורף.
ברשת בתי הספר לנהיגה איציק אברהם, עם פריסה ארצית של 11 סניפים, מתנהלים שיעורי נהיגה בכל עונות השנה – כאשר מורי נהיגה איכותיים מתמחים בהעברת ידע אל התלמידים כך שיקבלו את כל הכלים והידע להתמודדות עם אתגרי נהיגת החורף ויוכלו לעבור את המבחן המעשי ובחן התיאוריה כמה שיותר מהר.