כל אחד שחוגג או חוגגת 16 שנה ומעלה מגלה אפשרות חדשה שנפתחת בפניו: האופציה להוציא רישיון נהיגה, החל מאופנוע (בגיל 16) ועד רישיון נהיגה לרכב פרטי (בגיל 17). הלחץ החברתי גם מדבר, כאשר רואים את החברים והחברות מוציאים רישיונות ונוהגים ברכבים לבית הספר, והכל ביחד מתנקז לרצון גדול להוציא רישיון מהר ככל האפשר, ומחפשים לימוד נהיגה זריז ככל שניתן.
אולם כשמגיעים לנושא לימוד נהיגה, ריבוי האפשרויות עלול לבלבל את התלמיד הצעיר, שבסך הכל רצה לנהוג הביתה על הרכב של אבא מבית הספר, או לצאת לבילוי בסוף השבוע כשהוא מאחורי ההגה: האם לעשות את לימוד הנהיגה אצל מורה פרטי, בית ספר לנהיגה או רשת בתי ספר לנהיגה? איך לבחור את מי שאצלו תבצעו לימוד נהיגה?
לכאורה, לימוד נהיגה אצל מורה פרטי הינו הקל ביותר. בדרך כלל מורה פרטי לנהיגה, שהוא גם הבעלים של רכב לימוד הנהיגה, זמין יחסית וקרוב פיזית לבית התלמיד. אתם מכירים את זה היטב: המורה גר באחד הרחובות הסמוכים, רואים אותו כל יום עובר בשכונה או ברחוב שלך, עם תלמידים צעירים אחרים מאחורי ההגה.
אולם לא פעם מורה פרטי לנהיגה הוא מכשול לא קטן בתהליכי לימוד נהיגה. שורה ארוכה של בעיות אורבות בדרך לרישיון הנכסף עם מורה פרטי לנהיגה: מה קורה עם המורה חולה, חס וחלילה, או יוצא למילואים? מה קורה כאשר רכב לימוד הנהיגה של המורה מתקלקל לתקופה ארוכה או מושבת? היו גם מקרים שרכבי לימוד נהיגה של מורים פרטיים נגנבו, ואז לקח זמן רב עד שנרכש רכב חדש מכספי ביטוח.
בעיה אחרת עם מורה פרטי לנהיגה היא כמובן סיום התקשרות עמו באמצע תהליך לימוד נהיגה. זה קורה לא מעט: לא מסתדרים, אין כימיה, אין התאמה, או שפשוט התיאום בין לוחות הזמנים של המורה לבין התלמיד לא מסתדר. מה קורה אז?
המחזה הנפוץ ביותר במעבר בין מורים פרטיים לנהיגה באמצע תהליך של לימוד נהיגה הוא שהמורה החדש לא מכיר במה שנלמד אצל המורה הישן, ואז לימוד הנהיגה מתחיל מחדש. כמובן שלמורה החדש יש גם אינטרס לבצע איתך כמה שיותר שיעורי נהיגה, כי מכך הוא מתפרנס, והתוצאה – הארכה משמעותית של תהליכי לימוד נהיגה.
לפעמים, גם מתקבלת אשלייה כאילו לימוד נהיגה אצל מורה פרטי הוא זול יותר. בפועל, היום זה לא כך: בתי ספר לנהיגה או רשת בתי ספר לנהיגה מציעים דילים אטרקטיביים יותר.
לכן האופציה ההגיונית הבאה, אחרי ששקלנו מורה פרטי לנהיגה, הינה בית ספר לנהיגה. כאלו גם יש לא מעט ברוב היישובים הבינוניים והגדולים בישראל, כאשר הם מציעים מספר מורים, אפשרות לעבור ביניהם תוך המשך לימוד נהיגה מן הנקודה שבה נפסק לימוד הנהיגה אצל המורה הקודם ומניעת אובדן זמן וכסף תוך כדי התהליך של המעבר.