מדבקות לרכבים הן אמצעי פרסום יחסית מיושן לשנותינו, בכל זאת חברות רבות בוחרות לבצע את מסע הפרסום שלהן דווקא באמצעות מדבקות לרכבים המודבקות על רכבי החברה המפורסמת.
חשוב לציין שבסיווג מקצועי של אופן הפרסום, מדובר יותר ברמה של מיתוג עסקי יותר מאשר פניה ללקוח הפרטי שיבוא לצרוך את השירותים.
רכבים שעליהם מודבקות מדבקות לוגו קטנות באיזור מכסה הדלק, משדרות רצינות ואמינות מלבד פרסום, במיוחד כאשר מדובר על רכב של נציג מכירות.
ישנן מספר מדבקות, בגדלים שונים ואופן השימוש בהן הוא שונה וכמובן המטרה המרכזית העומדת מאחורי השימוש במדבקה.
מדבקת לוגו משמשות לשני דברים עיקריים, את הראשון הזכרנו בתחילת המאמר, השני הוא זיהוי של הרכבים העוזר על פי תקנת החוק החדש על חובת מדבקה בסגנון "איך אני נוהג" שניתן לראות במרבית מכוניות הליסינג המשוייכות למקום עבודה זה או אחר.
סוג נוסף ומעניין של מדבקות לרכבים ניתן לראות בחברות התקשורת לדוגמא: YES, HOT בזק ודומיהם, כאשר מדובר במדבקה שמכסה את כל הרכב ומטרתה לעזור במאבק על הלקוח הפרטי תוך מיתוג החברה המפרסמת.
מיתוג מסוג מדבקות העוטפות את הרכב ניתן היה לראות בשנת 2000 בערך כאשר משקה האנרגיה רד בול נכנס לתמונה ונתן לנו את הזוית החדשה לעולם המיתוג והפרסום באמצעים פשוטים כמו כלי רכב.
אפקטיביות הפרסום קשה למדידה, עם זאת לבניית מותג חזק מומלצת בהחלטת.
הדפסת מדבקות לרכבים זה לא עניין יקר ומסובך במיוחד וניתן למצוא ספקים במגוון בתי דפוס דיגיטליים בישראל.