אמרה ידועה היא שקשה להכשיר תלמידים ללמוד מקצוע בגיל צעיר מכיוון שאף אחד לא יודע אילו מקצועות יהיו קיימים בשוק בעוד עשרים או שלושים שנים! נראה שאין דוגמה טובה יותר להמחיש זאת מאשר מקצועות האינטרנט החדשים שהתפתחו בשנים האחרונות.
המשותף לכל המקצועות החדשים האלו הוא שהם מתמקדים בצורה כזו או אחרת בתהליך ההמרה - כיצד ניתן להפוך גולש מזדמן לגולש קבוע או אפילו גולש משלם? באנגלית קוראים לפעולה זו Conversion, ולא סתם בחרו מספר חברות כדוגמת חברת Convertonet לכלול בשמן משחק מילים על המונח הידוע.
משווקים במדיה חברתית
דוגמה נוספת למקצוע שהתפתח ממש בשנים האחרונות. כאשר יותר ויותר גולשים העבירו את הפעילות היום יומית שלהם באינטרנט לרשתות חברתיות, נוצר הצורך באנשים שיוכלו לייצג את הארגון או העסק ברשתות אלו. תפקיד המשווק החברתי כולל הקמה והפעלה של דפים עסקיים הצוברים אוהדים ובעיקר מענה להערות או הארות של הלקוחות בנוגע לטיב המוצר או השרות. יש להבין כי כאשר גולש מפרסם חוות דעת שלילית ולא זוכה למענה ראוי, הוא יכול לגרום לנזק תדמיתי עצום מכיוון שכל שאר הגולשים רואים את ההודעה שלו.
בנוסף לתפקיד זה, המשווק החברתי אחראי גם להפעלת מסעות פרסום שונים בתוך רשתות חברתיות.
רוכשי מדיה
מדובר במקצוע מעט יותר ותיק מן הקודמים, אך כזה שעדיין קיימת בעבורו דרישה רבה בשוק. רוכשי המדיה מתמחים ברכישת באנרים ושטחי פרסום בתוך אתרים חיצוניים בהתאם לקטגוריה בה עוסק האתר שעבורו נקנים שטחי אלו. לעומת המשווקים במנועי חיפוש, רוכשי המדיה יכולים להשתמש במגוון רחב של פורמטים עבור המודעות ולבחור אתרים ממוקדים מאוד. גם יכולת המיקוח שלהם גדולה יותר, במיוחד מול אתרים קטנים יחסית.
מקדמי אתרים
מקדם אתרים הוא אדם שתפקידו להביא אתר מסוים לראש תוצאות החיפוש של גוגל. אתרים רבים מקבלים את רוב התנועה שלהם משם, ומכך חשיבותו הגדולה של המקצוע שהחל להתפתח רק בתחילת שנות האלפיים. כיום ישנן אלפי חברות העוסקות בקידום אתרים וחלקן מתמחות בנישות ספציפיות ביותר. למשל, חברת קונוורטונט הישראלית מתמחה בתחום הגיימינג (משחקי מזל אינטרנטיים).
משווקים במנועי חיפוש
המשווקים במנועי חיפוש מתמקדים בחלק הממומן של תוצאות החיפוש בו כל לחיצה על מודעה עולה כסף בשיטת המכרז. באמצעות מעקב אחר המחירים ויצירת מודעות איכותיות יותר, הם יכולים לגרום למודעות להיות מוצגות יותר פעמיים ועדיין לשלם מחירים נמוכים יחסית.