חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע ילדים שונאים את בית-הספר?

בתור ילדה, היו פעמים שבהן תיעבתי את בית-הספר. נתתי כל מיני הסברים למה אני לא אוהבת אותו. "המורה מכשפה". "המבחן טיפשי". "האוטובוס של ההסעות מסריח".

אבל לא היה לי שום מושג שאלה פשוט היו סימפטומים של מחדל חינוכי שנמשך כבר כמה מאות שנים.

מדוע ילדים שונאים את בית-הספר?

הם שונאים אותו כי מענישים אותם כשהם מדברים.

התשובה לכך הופיעה במאמר על תקשורת מאת איש החינוך ל. רון האברד:"ילדים קטנים יושבים להם בכיתה והמורה מנסה ללמד אותם משהו, והיא מענישה אותם בכל פעם שהם מדברים. מעניין, נכון? מדוע ילדים מתחילים לשנוא את בית-הספר? אנשים כל הזמן קוטעים את התקשורות שלהם בבית-הספר".

ברוב בתי-הספר, לא משנה עד כמה התקשורת חשובה עבור ילד, ברגע שהפעמון מצלצל, "אף מילה". ואומנם, אחרי הפעם הראשונה שבה השעו אותי כי "דיברתי בכיתה", הרגשתי כאילו הייתי צריכה לשים פקק בפה בכל פעם שרציתי לומר משהו לתלמיד אחר. זה גם הפחית את הנכונות שלי להשתתף בכיתה או לענות על שאלותיה של המורה.

האם בית-הספר לא צריך לבנות את התקשורת של הילדים? האם לא יהיה טוב יותר ללמד תלמידים את ההגדרה של תקשורת וליצור עבורם הזדמנויות לתקשר זה עם זה?

מה שמורים ומנהלים של בתי-ספר צריכים להבין זה שתקשורת היא גם קבלת הרעיונות של אחר (זרימה פנימה) וגם העברת הרעיונות שלך (זרימה החוצה). אם מונעים מתלמיד להזרים החוצה חלק כלשהו של תקשורת, היכולת שלו לבטא (ליזום, להתחיל, ליצור) רעיונות חדשים תתחיל לדעוך.

כאשר יוסי הקטן נמצא בגן ילדים, לדוגמה, אימא שואלת "מה עשית בבית-הספר היום?" יוסי מדבר כמו קצין משטרה, כשהוא מתאר באוזניה צעד אחר צעד את היום שלו. עד שהוא מגיע לבית-הספר התיכון, השאלה הזאת מעוררת את התשובה "כלום" או "לא משנה". יותר מדי שנים של קליטת נתונים ממורים ומספרים יכולים להותיר את הילדים חסרי יכולת לנהל שיחה שוטפת.

זאת בדיוק הסיבה שבגללה התעלמות מהחלק של הזרמת תקשורת החוצה היא כזה מחדל.

התבונן בזה בקפידה. האם אתה רואה איך זה עלול לדכא את הרצון של הילד לתקשר, ולדכא את הדמיון שלו?

כשאנשים לא מסוגלים עוד להתחיל ולנהל שיחות מעניינות וערות, הם נעשים תלויים בהשפעות

חיצוניות שייתנו להם משהו לדבר עליו – סרטים, משחקי וידיאו, כותרות העיתונים, מזג האוויר, תאונות וכו'. אולי בגלל זה הרכילות הרדודה נמצאת בכל מקום.

על מנת לתקן את המצב, בתי-ספר חייבים להציע סביבה ידידותית שבה מעודדים תלמידים לאזן את הזרימה פנימה עם כמות שווה של זרימה החוצה. יש לשים דגש על הגברת היכולת שלהם לתקשר בצורה אפקטיבית, ולהראות להם את הקשר בין המיומנות הזאת להישרדות שלהם.

זה ייצור הבדל גדול אם בית-הספר היה פורום לביטוי רעיונות יצירתיים על שיפור הקיום; אם הוא היה מקום מפלט שבו אפשר לנהל דיונים מלומדים על הטיפול בבעיות הרבות של החיים.

עם תפאורה שכזו, לא תהיה עוד שנאה כלפי בית-הספר.

מאמר מאת קרלין מקורמיק, זכויות יוצרים 2010. כל הזכויות שמורות Why Kids Hate Scool.
© 2010 Applied Scholastics Online Academy. כל הזכויות שמורות. Applied Scholastics Online Academy מקבל תלמידים מכל גזע, צבע, לאום או קבוצה אתנית. Applied Scholastics OnlineAcademy מוסמך להשתמש בשירותים החינוכיים של Applied ScholasticsTM. Applied Scholastics והסמל של Applied Scholastics עם הספר הפתוח הם סימנים מסחריים וסימני שירות בבעלות Association for Better Living and Education International ונמצאים בשימוש באישורו.

מאמר זה תורגם לעברית על ידי 'תבונה'.
תבונה הינה הנציגה הישראלית של הארגון העולמי ללמידה יישומית Applied Scholastics Int.

תבונה - חינוך חדש בישראל
מאיר בעל הנס 12 רמת גן
טלפון: 03-5743734
אי-מייל: info@tvuna-online.co.il
www.tvuna-online.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קרולין מקורמיק

מאת: קרולין מקורמיקחינוך ילדים03/01/121058 צפיות
בתור הורה עליך לתת דוגמה טובה לילדך, במיוחד מאחר שילדים קטנים לומדים כמעט לגמרי באמצעות חיקוי. מאמר זה יראה לך גישה בעזרתה תוכל להיות בשליטה על המצב בדרך חיובית שתעודד את ילדך לשנות את התנהגותו הפחות טובה.

מאת: קרולין מקורמיקחינוך ילדים22/11/111120 צפיות
בדיוק כפי שניתן לשים תווית על ילד אחד כמי שסובל מ-"הפרעת קשב" רק כי יש מבוגרים שאינם מסוגלים לשאת את קצב הפעילות שלו, כך ניתן לשים תווית על ילד אחר כמי שנמצא "בפיגור" כי הוא אינו תואם את רמת הציפיות הלמדניות של כמה מבוגרים. השאלה "בפיגור ביחס למה?"

מאת: קרולין מקורמיקחינוך ילדים22/11/111043 צפיות
בדיוק כפי שניתן לשים תווית על ילד אחד כמי שסובל מ-"הפרעת קשב" רק כי יש מבוגרים שאינם מסוגלים לשאת את קצב הפעילות שלו, כך ניתן לשים תווית על ילד אחר כמי שנמצא "בפיגור" כי הוא אינו תואם את רמת הציפיות הלמדניות של כמה מבוגרים. השאלה "בפיגור ביחס למה?"

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196724 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196667 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1919578 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196725 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196596 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1920012 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193957 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica