מאז ומתמיד פוסטרים היו מוצר שהציג גם אומנות וגם תרבות. לעומת מוצרים אחרים שמופקים בבית דפוס לפוסטרים יש את היכולת לעבור גבולות של זמן ולההפך לסמל סטטוס או מיתוס תרבותי. אם נחשוב על זה רגע פוסטרים ישנים שפירסמו מוצרים בעבר הפכו היום ליצירות אומנות נחשבות.
כל הפוסטרים שמפרסמים את קוקה קולה, טמפו, סיגריות למינהם ועוד פוסטרים יפים לטובים הפכו להיות מוצר וינטג מוצלח בעולם המודרני. קיימים אנשים שאוספים פוסטרים ישנים וניתן למצוא בבית שלהם כמויות גדולות שלפ פוסטרים ישנים. פוסטרים ישנם מהווים הצצה להיסטוריה.
צימרים בגליל המערבי
מה מיוחד בתיירות צימרים בגליל המערבי? ההבדל הגדול בין צימרים בגליל המערבי לבין צימרים בכל מקום אחר זה ההבדל בין אנשים שחושבים לבין אנשים שככל הנראה לא מצליחים לחשוב כמו שצריך. העניין הוא שזה בדיוק ההבדל: כאשר מגיעים לגליל המערבי, שמים לב שכל האזור מלא בפוסטרים הקשור לאטרקציות באזור הגליל. למה זה משנה? כי כאשר מושכים תיירים רבים לאזור שלך וניתן לפרסם בקלות בעזרת פוסטרים, אין סיבה שלא לגייס לקוחות למוצרים משלימים כמו מסעדות, שיעורי שחייה, רכיבה על סוסים והרבה מאוד דברים אחרים.
ניתן ללמוד הרבה על תרבות ותקופה מהסתכלות על פוסטרים שהודפסו פעם. פוסטרים שמפרסמים מוצרים שונים היו מצויירים בעבר ביד. עולם הדפוס היום עובד עם תוכנות עיצוב דיגיטליות שבעזרתם אפשר לעצב במחשב כל פוסטר שעולה על רוחנו. בעבר פוסטרים היו מצויירים ביד ולכן החזות שלהם הייתה שונה לחלוטין. פוסטרים ישנים הם יצירות אומנות קטנות שמראים לנו אויירה של תקופה. הסיסמאות שמודפסות על גבי פוסטרים ישנים שונות בהרבה מהסיסמאות שמדפיסים עכשיו על גבי פוסטרים.
בעבר הסיסמאות על גבי פוסטרים היו קצרות וקולעות. שתו טמפו, קנו קולה. גם החברות שלן המוצרי םהיו קוראות למוצרים שלהם בשמם האמיתי. חברה שמייצרת שמן הייתה קוראת למוצר שלה שמן וחברה שמייצרת סבון הייתה קוראת למוצר שלה סבון. בעבר לא היה צורך להישתמש בתחכום גדול על גבי פוסטרים על מנת לגרום לפירסום להצליח.
בעולם של היום הפירסום הוא הרבה יותר מורכב ומסובך. כאשר אנחנו מתבוננים בפוסטרים כיום ביכולתינו לראות שמוצרים שנמכרים על גבי פוסטרים מקבלים שמות מעולמות אחרים על מנת ליצור תדמית למוצר. חברות שמוכרות שתיה למשל כמו חברת קוקה קולה תדפיס על גבי פוסטרים סלוגנים שאומרים לנו שקולה היא טעם החיים על מנת להשפיע על ההרגשה שלנו כאשר אנחנו שותים קולה. ככה עובדים בתי דפוס.
הצורך ביצירת קישורים מעולמות אחרים כאשר אנחנו יוצרים פירסום על גבי פוסטרים נובע מכך שכבר לא מספיק לנו לחשוב על קולה רק כעל משקה. חברת קוקה קולה רוצה שהמוצר שלה יסמל לנו משהו הרבה יותר מעבר לשתיה ולכן היא מפרסמת על גבי פוסטרים סלוגנים מורכבים.
הפוסטרים של היום מעוצבים בצורה חדשנית ומתקדמת. דוגמניות שמופיעות על גבי פוסטרים עוברות ליטוש בתוכנת פוטושופ על מנת שהן יראו מושלמות. אידיאל היופי מוצג לנו בצורה מובהקת על גבי פוסטרים והוא מודפס בצורה המונית ונתלה בכל מקום. פוסטרים היום יכולים להכיל כל תמונה אותה נרצה וכל טקסט הודות לרשת האינטרנט ולתוכנות מחשב. קיימת פתיחות גדולה מאוד בפירסום ולכן התכנים שמודפסים על גבי פוסטרים הם תכנים ליברלים ומגוונים. אם נשים פוסטרים מהעבר לצד פוסטרים חדשניים נוכל לראות את השוני הגדול שהעולם עבר. היום תרבות הצריכה היא הרבה יותר תחרותית ולכן הפוסטרים שלנו מעוצבים בהתאם.