כמו בכל תחום אופנתי, גם אופנת הטי שירטים התקדמה מאוד בעשור האחרון. הטי שירט בעבר היה פריט פשוט, בסיסי וחסר הצהרה אופנתית ששימש בעיקר אנשים בעלי עבודות כפיים, פועלים, טכנאים ואנשים מהמעמד הבינוני והנמוך. חולצות רבות מסוג זה, שנמכרו עד שנות ה90, לא הכילו על גבן טקסט כלשהו, תמונה או סמל מסחרי. כמו כן, הבד של חולצת הטי שירט היה בד פשוט, זול ולא נחשב לסמל אופנתי. בשנות ה2000 לעומת זאת, המצב שונה לגמריי- הדפסה על חולצות טי שירט הפכה לשם דבר אצל הדור הצעיר, שבוחר להשתמש בחולצות מודפסות כפריט אופנתי ולרוב עם הצהרה כלשהי.
איך הדפסה על חולצות קשורה לאופנה
חולצות מודפסות הפכו עם השנים למלתחה הקבועה של בני נוער, צעירים בשנות ה20 וה- 30 לחייהם, חיילים וגם אנשים מבוגרים שרוצים להשאר מעודכנים ו"מגניבים". חברות רבות המייצרות הדפסה על חולצות, מציגות דגמים מצחיקים ושנונים, עם עקיצות שונות, הומור שחור והרבה אמירות שנויות במחלוקת. ניתן להגיד כי זהו סוד הקסם של הפריטים הללו- הדפס מקורי על החולצה יכול להעיד על הומור של האדם שלובש אותה, על דעותיו הפוליטיות, על אמונותיו הדתיות או חוסר אמונותיו וגם ביקורת על החברה. הדפסים אלה שהפכו לאופנת רחוב כבשו עם הזמן גם את הטלויזיה. מגישים רבים, דוגמת גיא לרר מ"צינור לילה", ארז טל ואסי עזר מ"האח הגדול" ועידו רוזנבלום מערוץ 2, בחרו להופיע עם חולצות מודפסות בתוכניות פריים טיים עתירות צופים וקהל. כמובן שברגע שהטרנד הפך להיות תקשורתי ופומבי גדלו החברות שמבצעות הדפסה על חולצות ונוספו דגמים חדשים, צבעים מקוריים ומשפטים מתוחכמים שכבשו את הקהל הישראלי.
איזה סוגים של חולצות מודפסות קיימים?
טי שירטים מודפסים קיימים במגוון וריאציות והשתדרגו במהלך השנים. רבים ודאי זוכרים כי בסוף שנות ה90, כאשר הטרנד החל, הייתה נפוצה בעיקר חולצה עם הדפס של צ'ה גאוורה. המנהיג הקובני זכה להיות מעוטר על לבושם של ישראלים רבים, שהאמינו כי מדובר באמירה פוליטית או חברתית. בהמשך נוצרו חולצות עם משמעות נוסטלגית- סמלה של הטלויזיה החינוכית, ציורים של דמות הילדים קישקשתא ומשפטים מתוכניות ילדים ישנות דוגמת "רחוב סומסום" ו"רגע עם דודלי".
כיום הגימיק מתוחזק בעיקר ע"י חברות שמבינות מה מצחיק את הקהל הישראלי ומה גורם לו להתרגש ולהתלהב. דוגמה להבנה שכזו היא שימוש במשפטים מתוך סרטי בורקס, שהפכו למטבע לשון בתרבות הישראלית ומבדרים אנשים רבים. דוגמה נוספת, היא שימת הדגש על ההבדלים בין המינים, כמו הסטריאוטיפ על כך שנשים אינן יודעות לנהוג היטב כגברים. סטראוטיפים ודעות קדומות שכאלה מתנוססים בצורה הומוריסטית על פני חולצות רבות. עניין נוסף שלא פסח על תחום הדפסת החולצות הוא בדיחות עדתיות שונות, שמלוות את התרבות הישראלית מאז ומעולם.
איזה טי שירט כדאי לשים?
בכל הנוגע לשאלה, מה כדאי לשים וממה כדאי להמנע, חשוב לזכור כי בכל הנוגע לטי שירטים מודפסים, חשוב שתהיו שלמים לחלוטין עם הלבוש שבחרתם. כיתובים מסויימים יכולים להתפס כפגיעה עבור אדם אחר, לכן חשוב שתהיו שלמים לחלוטין עם ההחלטה ללכת בגאון עם הכיתוב המסויים במשך כל היום. כמו כן, אם אתם עובדים בארגון שמרני, ייתכן כי עדיף לכם להמנע מלהגיע לעבודה עם חולצות שכאלה. אתם אמנם בטוחים כי ההצהרה שבחרתם היא לגמריי טרנדית ומגניבה, אך ייתכן כי המנהל שלכם יחשוב אחרת.
לסיכומו של עניין, חולצות מודפסות הן פריט מומלץ בכל ארון בגדים אופנתי. זו ההזדמנות שלכם להביע את הדעות, האמונות וחוש ההומור שלכם בצורה המיטבית ביותר. בחנות בגדים המתמחה בנושא, תוכלו לבחור מתוך מגוון פריטים את החולצה שהכי מתאימה למצב רוח שלכם ולאופי שלכם.