על שלטי חוצות, במגזינים ועוד מופיעים דוגמניות ודוגמנים צעירים ויפים, שכל תפקידם הוא לפרסם ולמכור מוצרים ושירותים לקהל היעד. כיום, דוגמנות הפך להיות תחום שמשפיע על יותר מאשר על מידת ואופן הצרכנות של הקהל הרחב. דוגמנים ודוגמניות הפכו להיות למעין מודל חיקוי של אנשים רבים, בעיקר של בני נוער, ועל כן, אנשים שונים בתעשייה מנסים להחדיר שינויים וערכים שיועילו לבני הנוער שמושפעים בקלות.
דוגמנות הוא מקצוע מאוד תחרותי, ולפעמים יכול להיות אכזרי, לכן דוגמניות ודוגמנים צריכים לגדל עור של פיל ואופי חזק כדי לא לתת למקצוע זה לשבור אותם. המטרה הראשונית של עולם הדוגמנות הייתה למלא את העולם ביופי תוך כדי ניסיון למכור מוצרים. כך המצב גם כיום, רק שהיום מודל היופי השתנה, בעיקר בגלל טעמם האישי של מעצבי האופנה.
דוגמנות הינו מקצוע שבו דוגמנים ודוגמניות צריכים תמיד להיראות במיטבם, בעזרת דיאטות, כושר ושמירה על משקל מסוים. יש שאומרים שהדרישות במקצוע יכולות ליצור בעיות, לא רק בקרב דוגמניות ודוגמנים עובדים אלא גם בקרב קהל היעד. כאמור, המושפעים ביותר הם בני נוער והם לעיתים מרגישים שאינם תואמים את אידיאל היופי החדשני.
אין ספק, דוגמנות הוא מקצוע שמשתלם מהרבה סיבות- נסיעות בעולם, בגדים יפים, יופי, זוהר ועוד. זו הסיבה שהרבה בחורים רוצים להיות דוגמנים והרבה בחורות רוצות להיות דוגמניות ולהלך על המסלולים.
חלק מהאנשים בתעשייה החלו לקחת חלק ביוזמה חשובה בניסיון לגרום למהפך בעולם הדוגמנות. כחלק מהמהפך, אותם אנשים (סוכנים, צלמים וכדומה) לא מוכנים להשתתף בפרויקטים בהם הדוגמניות והדוגמנים הם בתת משקל. המטרה העיקרית של האנשים האלו היא להוציא את הרזון מהתמונה ולהחזיר את אידיאל היופי הטבעי, בעיקר בגזרה הנשית.
בישראל המהפך הזה התחיל לחדור לתודעה. יותר ויותר צלמים, מעצבים וסוכני דוגמנות פונים אל קהל היעד בגישה בריאה יותר. סוכני דוגמנות, למשל, מוכנים לייצג רק דוגמניות ודוגמנים שעומדים בדרישות החדשות ומוותרים על אלה הסובלים מתת משקל.
אם עולם הדוגמנות והיופי ימשיך ככה, הן על שערי המגזינים ושלטי החוצות והן על המסלולים, ואנשי התעשייה יתעקשו על העקרונות שלהם, דימוי הגוף של קהל היעד יהיה בריא הרבה יותר.