בניית אתרים עסקיים נועדה לקדם את העסק תוך חשיפת תחום פעילותו בפני ציבורים רחבים ומגוונים או לחילופין בפני קהל יעד ממוקד. אין דבר כזה אתר אינטרנט סטנדרטי כיום, בניית אתרים הפך להיות תחום התמחות של אנשים אשר מקדישים את הקריירה שלהם לאבחון צרכי חברה, חקר תרבות אתרים, מחקרים מקיפים של קידום אתרים באינטרנט, מודל רווחיים של אתרים ובעיקר - התאמת אתר אינטרנט לחברה ספציפית. אם תתחילו לגלוש סתם ככה להנאתכם תבחינו בוודאי באין סוף סוגים של אתרים, אתרי תוכן, אתרי חדשות, אתרי נישה, אתרי סחר, אתרים עם פרסומים אתרים ללא פרסומים ועוד ועוד. לא בכדי. כמו ששום חברה איננה דומה במאת האחוזים לשאר החברות העוסקות בתחום זהה כך אף אתר איכותי איננו זהה בדיוק לשאר האתרים בקטגוריה או בנישה שלו. אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך בניית אתרים הוא בחירת המודל הנכון לאתר.
בניית אתרים - המודל העסקי:
כפי שצוין תחילה, בניית אתרים נועדה לתמוך בחברה פרטית, ארגון חברתי, גוף ציבורי, תנועה פוליטית ועוד ועוד. אתרי אינטרנט משרתים את כל סוגי הגופים הקיימים אפילו גופי צבא וביטחון נעזרים באתרי אינטרנט בכדי להעביר מידע חשוב לציבור, לאפשרלהם למא טפסים ישירות דרך המחשב, לענות על שאלות חשובות של הגולשים כדי להוריד עומס מכוח האדם הפונה טלפונית ועוד ועוד. חשוב לציין כי כאשר מדובר על בניית אתר עבור חברה מסחרית - יש מטרה אחת בלבד לבניית האתר והלעתו לרשת והיא - מטרה רווחית גרידא. לכן, חשוב להבין את המודל העסקי של החברה בכדי להבין איך בניית אתרים יכולה לקדמה: האם מדובר על מוצר או שירות אליו אפשר להרשם או אותו אפשר לרכוש ישירות דרך האתר - במקרה כזה חשוב לנצל את האתר ולתכנן מיני סייט עם דף עסקה אשר מחובר למערכת הסליקה של חברת האשראי. במקרה ולא ניתן למכור ישירות מוצרים ושירותים, חשוב שתהיה פלטפורמה שימושית ויעילה של השארת פרטים דרך האתר כך שנציגי השירות והמכירות של החברה יוכלו לבנות מאגר באמצעות מידע אודות גולשים כדי שניתן יהיה להמשיך לענין אותם באמצעות טלפונים ישירים, פלאיירים לבתים וניוזלטרים ועוד.
בניית אתרים - התאמה לקהלי היעד:
אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לתת עליו את הדעת לפני שמתחילים תהליך של בניית אתרים הוא נושא קהל היעד: מיהו קהל היעד של המוצר או של החברה בכלל וזאת בכדי לדעת להתאים את האתר מבחינת עיצוב ויזואלי ומבחינת מורכבות התכנים והשפה הכללית של האתר.
בניית אתרים - למעלה מ-50% מהעבודה מתבצעת לטובת מנוע החיפוש במטרה לקדם את האתר:
בנית אתרים כמובן נועדה בכדי להעניק לגולשים אופציה להתוודע אלל החברה באמצעות אתר אינטרנט אך כיום, כשיש כל כך הרבה אתרים ברשת, מרבית העבודה סביב בניית אתרים מרוכזת בעבודה לקידום האתר מול מנוע חיפוש היינו יצירת תכנים ממוקדים לפי מילים וביטויי חיפוש שגורים בתחום עיסוק האתר.
מאחורי כל אתר ישנו תקציב שקול ומדוד. תקציב האתר שלכם חייב להתחלק בין כמה שירותים שבלעדיהם - האתר שלכם ילקה בחסך חמור, כמו שירותי כתיבה שיווקית - הפקה של תכנים שיווקיים הכרחית לניהול בריא של קמפיין שיווק באינטרנט וזאת בלי להזכיר את התרומה שלו לתהליך הפרסום של האתר. פרסום באינטרנט ושיווק באינטרנט יכולים לבוא ביחד, אם רק תחשבו על זה בצורה מקצועית - תרתמו את הכלים השיווקיים גם למטרות פרסומיות.
ישנם בעלי אתרים שלא סומכים על החברה שם בנו את האתר, ורכשו שירות אחסון אתרים מתאים. יש כאלו שחושבים על ללמוד קורס קידום אתרים ולהכיר את העולם הפרסומי מקרוב, ולאחר מכן לפעול באופן עצמאי.