ניהול תקציב פרסום באינטרנט הוא אחד התחומים החשובים ביותר בחברות מסחריות. עסק יכול להמריא או לצנוח והכל בהתאם לפעילויות הפרסומיות המתבצעת או לא מתבצעות באותה שנה. מי שחושב על ניהול תקציב פרסום באינטרנט כעל עוד איזשהי "קופה" אותהצריך לחלק שווה בשווה בין המחלקות או בין המדיות השונות טועה טעות חמורה. פרסום באינטרנט בכלל הוא תחום שצריך להיות מנוהל על ידי מקצוענים ועל ידי מקצוענים בלבד וכאשר מדובר על תקציב פרסום באינטרנט שנתי - מקבל ההחלטות חייב להיות בעל זיקה חדה וידע נרחב בתחום הפרסום באינטרנט בכלל ובערוצי הפרסום באינטרנט בפרט. להלן כמה טיפים עיקריים לניהול נכון של תקציב פרסום באינטרנט בחברה:
תקציב פרסום באינטרנט - הכנת תקציב שנתי מראש:
תקציב פרסום באינטרנט הוא לא משהו שמגייסים בכל עת מחדש אלא תקציב שמגייסים לפחות שנה מראש ומחלקים אותו בצורה שווהכך שלאיהיה מצב שבחודשים הראשונים של שנת המס הקלדרנית יש פעילות מוגברת ואילו לקראת סוף השנה כבר אין תקציב ולכן אין פעילות פרסומית או להיפך. כל חברה יודעת באילו חודשים שווה להשקיע יותר (אם מדובר על חברת אופנה אזכמובן שצריך לשים דגש על פעילות פרסומית לקראת חילופי עונות או אם מדובר על רשת מזון אז חשוב לרכז מאמצים לקראת החגים וכיו"ב) אולם הכל צריךלהיות קבוע בלוח יעדים מוגדר מראש.
תקציב פרסום באינטרנט - חיסכון לימים קשים ומשבריים:
תקציב חיסכון טוב הוא תקציב שלוקח בחשבון טעויות, משברים וחריגות. פרשת התחקיר של כלבוטק במקרה של טיב טעם או שערוריית הסיליקון בתנובה ועוד ועוד מקרים כאלה לימדה את הפרסומאים המובילים בארץ כי לעולם אין לדעת איזה משבר עלול לפרוץ בכל עת (לעולם!). לכן, תקציב פרסום באינטרנט שנתי אמור לכלול מעיין קופה קטנה לימים גשומים למקרה שיהיה צורך לשכור שירותים של חברת יעוץ תקשורתי בעת משבר או להתחיל בקמפיינים אגרסיביים כנגד מתקפה או תחרות פתאומית. עולם הפרסום באינטרנט הוא עולם מלא תהפוכות וחוסר וודאות והדרך היחידה להערך נכון למשברים היא בדיוק זו - להערך למשברים.
תקציב פרסום באינטרנט - השקעה במחקרים ומיזמים חדשים בכדי להוזיל עלויות:
ישנן מגמות וטרנדים חדשים בעולם הפרסום באינטרנט ושווה כמובן לבחון את הכדאיות שלהם בעיקר מבחינה כלכלית. מדובר על פרסום באינטרנט ברשתות חברתיות באינטרנט, פרסום באינטרנט בסלולארי וכיו"ב. תקציב פרסום באינטרנט טוב הוא תקציב פרסום באינטרנט שמכיל סעיפים של מחקר (יש מידע בתחום המדיה אותו צריך לקנות מחברות המתמחות במחקרים), סקרים וכיו"ב.
תקציב פרסום באינטרנט - העברת תקציב פרסום באינטרנט למשרד פרסום באינטרנט = יתרונות וחסרונות:
כאשר מקבלי החלטות בארגון מחליטים שאין להם מספיק ניסיון (לצוות העובדים אין) ו/או שהם בוחרים לא להשקיע בערוצי הפרסום באינטרנט הם תמיד יכולים להעביר תקציבי פרסום באינטרנט למשרדי פרסום באינטרנט חיצוניים תמורת ניהול שוטף. זה מודל שנותן לכם שקט וביטחון כי התקציב מטופל על ידי מקצוענים אולם לא תמיד יש שבעות רצון מהיחס של משרדי הפרסום באינטרנט ומן התוצאות בפועל.
קמפיין פרסום באינטרנט בשילוב כלי שיווק באינטרנט איכותיים דיים הוא קמפיין חשוב שיש להקדיש לו לא מעט זמן, מחשבה וכסף. אך אם אנו דנים בתקציב האתר שלנו, אנו צריכים לקחת בחשבון שיש עוד כמה שירותים נחוצים לאתר שיש לספק אותם במהרה. שירותים אלו מגיעים עוד לפני שאנו מתחילים לפרסם - כמו אחסון אתרים , בניית אתרים ועיצוב אתרים. אלו שירותים שקובעים את המראה הכללי של האתר והיכן יאוחסן. רק לאחר מכן מתחילים לחשוב על איך לפרסם ולשווק - האם להיעזר באנשי קידום אתרים או בכותבי תכנים מוכשרים - כתיבה שיווקית , כתיבה מקצועית ועוד.