איש אינו טורח יותר לבנות אתר מבלי לחשוב על פיתרונות קידום אתרים כי כולם ללא יוצא מהכלל כבר יודעים כי לאתרללא קידום אין כל סיכוי במנועי החיפוש הווירטואלים והרי כל הרעיון של בנית אתרים חדשים הוא חשיפה אל קהל גולשים אופטימלי. אתר חדש ללא קידום פשוט יתפוס מקום על שרת, יעלה לכם דמי אחסון חודשיים, דמי טיפול ואחזקה, וזאת עוד בנוסף לתקציב הקבוע מראש והבלתי מבוטל של תקציב בניית אתרים - וזה ממש בזבוז.
אנחנו חיים כיום בעידן של מולטי-טסק (רב משימתיות) וזה אומר שאנחנו לא עובדים על הערוץ של בניית אתרים ורק לאחר מכן, בשלב הבא, מתחילים לעבוד על קידום אתרים - כי חשוב לקל חברה כי האתר יזכה לסיכוי האופטימלי בקרב מנועי החיפוש עבר עלייתו לאוור וכל יום שעובר והאתר אינו זוכה לחשיפה הוא בזבוז. לא רק שניית אתרים וקידום אתרים באותו עת הוא הליך נכון מבחינת ניצול הזמן אלא יש קשר הדוק בין בניית אתרים וביצוע פעולות אשר נועדו לקדם את האתר בו זמנית.
הקשר בין בניית אתרים לקידום אתרים מבחינת הטקסט:
רוב החברות המקצועיות המתמחות בשירותי בניית אתרים מציעות לכם מכלול מקיף של פיתרונות בניית אתרים, עיצוב אתרים, הפקת תכנים לאתרים, פיתרונות אחסון לאתרים ועוד. לכן, כאשר אתם מפקידים את הנושא של כתיבת תכנים באתר, החל מניסוח הטקסט בעמוד הבית ועד אחרון העמודים באתר, הבחירות של חברת בניית האתרים בנושא הטקסט - מיקוד הטקסט בתחום העיסוק המרכזי של האתר, שימוש במילות מפתח ובצירופים שכיחים אותם נוהגים הגולשים לחפש כאשר הם מאתרים מידע בנושא - אלו הן בחירות אשר צריכות להעשות בשלב המקדים של בניית אתרים בכדי לאפשר לאתר הזדמנות להצליח למשוך גולשים, כבר ביום הראשון, באמצעות הרלוונטיות של התכנים לנושאי החיפוש במנוע החיפוש.
הקשר בין בניית אתרים לקידום אתרים מבחינת פיתרונות טכנולוגיים:
יש קשר הדוק בין הבחירות המתקבלות והביצועים הטכניים, בין אם מדובר על פתרונות הממשק ובין אם מדובר על פתרונות עיצוביים, לבין קידום האתר ברשת. לדוגמה, בנית אתרים ללא קשר לקידום יכולה להעשות תוך מציאת פתרונות גרפיים אסתטיים הכוללים שימוש נרחב בטכנולוגיית העיצוב פלאש אולם כאשר המעצבים העובדים בחברת בניית אתרים יודעים מראש כי הם בונים אתר אשר אמור להתחרות לצד עשרות ואף מאות אתרים במנועי החיפוש - הם מראש יבחנו את הפתרון של HTML לטקסט כי מנוע החיפוש קורא רק HTML.
הקשר בין בניית אתרים לקידום אתרים מבחינת פיתרונות חומרה:
יש קשר בין בניית אתרים ברמת הבחרות ההתחלתיות של: בחירת דומיין לאתר (שם רשמי לכתובת + סיומת) וכן בין בניית אתרין לפיתרונות אחסון על גבי שרתים (אחסון על גבי שרת מקומי במדינה אליה מיועד האתר, בחירת פתרונות של אחסון בהם אין הגבלת נפח ואין עומסים על השרת כך שהאתר נגיש וזמין בכל שעה - כל אלו הן בחירות עתידות להשפיע על קידום האתר ברשת בעתיד.
לבניית אתרים יש כמה וכמה אתגרים להתמודד עמם: תחילה - להתאחסן. אחסון אתרים הוא אתגר לא פשוט עבור בעלי אתרים אשר אין להם רקע בתחום האינטרנט בכלל ותחום האחסון בפרט. שירות אחסון אתרים צריך להתאים לגודל האתר וצרכיו - אם לדוגמא האתר מרחיב את תכניו, אחסון אתרים צריך להיות גמיש בשביל להכיל עוד מידע חדש.
אתגר שני - אתגר הפרסום. פרסום באינטרנט הוא תחום נרחב הכולל בתוכו כמה וכמה שירותים כמו קידום אתרים, שיווק באינטרנט בפלטפורמות חברתיות, כתיבה שיווקית ועוד. תהליך פרסום באינטרנט שעובר בצורה "חלקה" עובד בדרך כלל על אתרים שנבנו בצורה יפה, וכל תהליך הבנייה היה מוקפד בעיצוב, בתכנות וברמה הויזואלית.