פרסום באינטרנט הוא הכלי המרכזי לפרסום דרך אתרים ברשת האינטרנט המקומית כמו גם פרסום ללקוחות יעד במדינות השונות דרך הרשת האינטרנטית הבינלאומית. בכל מדינה מתועשת כיום האינטרנט הוא הכלי הדומיננטי בחיים היום יומים ובעיקר במגזר העסקי ולכן הערוץ של פרסום באינטרנט הוא כל כך רווחי.
פרסום באינטרנט - המודלים הנוחים:
פרסום באינטרנט הוא כלי חזק להפצת מידע אודות מוצרים, מותגים, שירותים, רעיונות וגישות חדשות אשר משמש הן את החברות הגדולות והחזקות אשר לרשותן עומדים תקציבי עתק לצורך ניהול פרסום באינטרנט והן עבורכ חברות חדשות, קטנות, נישתיות וארגונים אשר כלל אינם פועלים למטרות רווח שכן פרסום באינטרנט הוא גם בתעריפים זולים ואף כמעט בחינם במודלים מסויימים.
המודלים העיקריים של פרסום באינטרנט הם: מודל של פרסום סמוי באמצעות העברת מסרים ברשתות חברתיות, בבלוגים, בפורומים, באמצעות טוקבקים וכן באמצעות העברת תכנים חדשותיים וחומר מקצועי לאתרי תוכן שונים אשר מציגים את המסרים השיווקיים כחדשות לכל דבר. כמו כן, באינטרנט קיימת מדיה של פרסום באמצעות רכישת שטחי פרסום, בדיוק כפי שקיימת הפלטפורמה של רכישת שטחי פרסום בעיתונים ומגזינים. מדובר על תשלום עבור שידור באנרים כאשר כאן קיימים שני מודלים עיקריים לתשלום: פרסום באינטרנט כאשר התעריף נקבע על ידי מספר הגולשים וכן פרסום באינטרנט כשהתעריף שנקבע הוא משתנה אבל אופן התשלום מתבצע רק בהתאם למספר הגולשים המגיבים לקמפיין PPC כלומר המפרסם משלם רק בעבור תוצאות ישירות של פרסום באינטרנט - מודל המצמצם סיכונים באופן משמעותי.
פרסום באינטרנט - הדרך להגיע לקהלי יעד מפולחים:
פרסום באינטרנט נודע כפרסום ממוקד וזלכן הוא כל כך עיקרי כיום, בעידן בו פירסום ממוקד הוא פירסום נכון. בישראל בעיקר יש רב גוניות. האוכלוסיה מחולקת לכל כך הרבה זרמים, עדות, מרכז, פריפריה, גילאים שונים, תחומי עניין שונים בקרב הציבור, עמדות פוליטיות וחברתיות מנוגדות.... החברה הישראלית היא חברה רב גונית ולכן לא ניתן לתפוס את כולם במכה אחת. ככל שמחלקים את הקמפיין ליותר ויותר קהלי יעד כך ניתן להגיע לכל קבוצה וקבוצה בצורה יותר אפקטיבית. הטרנד החם היום בעולם הפרסום בכלל הוא של פרסום לפי מגזרים (ילדים, נוער, עולים מרוסיה, ערביי ישראל, דתיים, חרדים וכו'). את אותו מוצר משווקים בכל פעם בצורה אחרת ואף בשפה אחר לקהל יעד שונה. זה מתאפשר באמצעות האינטרנט - המחולק בצורה דיכוטומית ברורה כאשר לכל קבוצה יש את האתרים / אתרים משלה שם ניתן לפרסם.
פרסום באינטרנט - הדרך לפרוץ לשווקים בינלאומיים:
מי ששואף להרחיב את הפעילות של החברה, בין אם היא מייצרת מוצרים או מספקת שירותים אשר להם יש ביקוש במדינות אחרות, פרסום באינטרנט הוא הערוץ הנכון בתור התחלה בכדי לבסס מעמד מסחרי במדינה המדוברת.
חברות בניית אתרים בישראל מכירות טוב את צרכי בעלי האתרים וכמובן את האתרים עצמם. אחסון אתרים עם בניית אתרים הם שירותים בשילוב מנצח, אבל זה לא מספיק. חברות אלו יודעות שאתרי אינטרנט זקוקים היום להרבה יותר - קידום אתרים , כתיבה שיווקית , שיווק באינטרנט ועוד - אלו שירותים שכל אתר, בין אם הוא של חברה קטנה או תאגיד גדול, צריך. אם חברות אלו לא יספקו את השירותים האלו בזמן, הם עלולים להפסיד את לקוחותיהם עבור חברות שמתמחות בכמה וכמה שירותים או בבוגרי קורס קידום אתרים מתחילים שידם מהירה על המקלדת, והם יכולים לספק כמה וכמה שירותים יחד.