בית אבות הינו טוב רק במידה שהאיכות של הצוות במקום היא טובה. החשיבות של הצוות הינה עניין חשוב במיוחד כאשר הורה קשיש נאלץ לעבור אל בית אבות סיעודי. באמצעות עבודה נכונה עם הצוות במקום אנחנו יכולים לתרום בצורה משמעותית לכך שההורה יקבל את הטיפול הטוב ביותר בעיקר אם זהו בית אבות לתשושי נפש. להלן נציין בקצרה כמה דברים שיכולים לשפר את שיתוף הפעולה בינינו ובין הצוות במקום שבו מתגורר ההורה הקשיש.
תקשורת טובה
כמו בכל מערכת יחסים – והקשר שלנו עם הצוות בכל בית אבות הוא סוג של מערכת יחסים – הבסיס להצלחה הינו תקשורת טובה. עלינו לדעת כיצד לשוחח עם הצוות במקום, להעניק לו את היחס הראוי ולכבד אותו. התקשורת צריכה להיות ברורה מבלי רמזים שאולי אינם ניתנים להבנה. חשוב לשים את הדברים על השולחן אבל לעשות זאת בצורה שאיננה פוגעת בבן השיח שלנו.
סבלנות
בתי אבות לתשושי נפש יכולים להיות מקום מאוד מלחיץ: עבור הצוות כמו עבור בני המשפחה. חשוב להצטייד בסבלנות כאשר מגיעים למקום ועוד יותר כאשר משוחחים עם אנשי הצוות. ייתכן שאם נקשיב היטב ונמתין מעט נגלה שאנחנו מבינים יותר טוב את הנאמר לנו. הרבה אי נעימויות יכולות להימנע אם רק משתדלים להתאזר בסבלנות לפני שיוצרים מהומה מיותרת.
מעקב וידיעה
כאשר הורה קשיש שלנו עובר אל בית אבות סיעודי הרי שעלינו לסמוך על הצוות במקום: אנחנו לא נמצאים שם בכל רגע ובכל שעה משעות היממה וברוב הזמן עלינו לסמוך על הצוות שהוא מבצע את מלאכתו. למרבה הצער ישנם מקרים שבהם הצוות – או בודדים בקרבו – איננו עושה את עבודתו נאמנה. לכן חשוב שנבקר כמה שיותר פעמים באותו בית הורים שבו מתגורר ההורה כדי שנדע מה קורה ונהיה מעודכנים במתרחש. הביקורים שלנו במקום רומזים לצוות שיש מי שפוקח עין על המלאכה שלהם – מישהו שידע להגיד תודה כאשר הצוות עושה את מלאכתו נאמנה ויוכל להגיב במקרה ההפוך.
לשמור על קשר
דיברנו כבר על החשיבות של תקשורת טובה עם הצוות במקום; כדי לשמור על התקשורת עלינו לשמור על קשר רציף עם הצוות כדי לדעת מה חדש ומה קורה. השמירה על הקשר נוגעת גם למעקב שלנו אחרי המתרחש: עדכונים קבועים מאפשרים לנו לדעת שהכול קורה כמו שראוי שיקרה מצד אחד, וכך אנחנו מראים לצוות שאנחנו פוקחים עין על המתרחש מצד שני.
שמירת הקשר צריכה להתבטא גם בכך שאנחנו מבקרים את הקשיש ומשוחחים איתו באופן קבוע – עד כמה שאפשר. כך אנחנו יכולים לראות אם יש שינוי – לטובה או לרעה – במצבו וכך אנחנו באמת יודעים את הטיפול שהוא מקבל הוא הטיפול האיכותי והמקצועי שלו הוא ראוי