אומנם עברו הימים שבהם היה נהוג להרוג את השליח רק כי הוא הביא איתו בשורה רעה שכלל לא היה אחראי לה, אבל עדיין אפשר לומר שהוא זה ש'יזכה' בגידופים כמו בחיוכים כי הוא-הוא האיש שבחזית. לשם כך כל חברת שליחויות צריכה להשקיע מאמצים רבים בבחירת אנשי שליחויות מתאימים, שעומדים בכל הדרישות. חברת שליחויות לא יכולה להרשות לעצמה שאיש מטעמה יפגע בלקוחות ובוודאי שלא בה עצמה. נכון שאחריות היא שם המשחק, אבל היא לא מספיקה.
אנשי שליחויות - ייצוגיים, זהירים ואדיבים
אסור לשכוח ששליחים הדוהרים על אופנועים או נוהגים בכלי רכב נושאים על בגדיהם ועל כלי רכבם שלטים ולוגואים המקדמים חברת שליחויות כזו או אחרת המעסיקה אותם. מספיק שיבצעו פניית פרסה שלא במקומה או יחנו בחניית נכים, וכבר יהיו מספיק אנשים, לקוחות פוטנציאליים, שיזכרו את אותה חברת שליחויות לרעה. לפיכך, מנהל חברת שליחויות צריך לבחון את אנשיו גם לפי התנהגותם בכבישים ולבחור את אנשי השליחויות שלא נדחפים בין מכוניות בפקק ולא מסכנים אחרים על הכביש.
גם הופעה של איש שליחויות – מה הוא לובש, האם הוא מגולח, מטופח וריחני, בפירוש יקבעו את רמת שביעות הרצון של מקבל החבילה ובוודאי של המזמין/משלם. במקרים רבים, חברת שליחויות מציידת את עובדיה בסרבלי עבודה אחידים ומעוצבים, אבל אין זה מספיק. מנהל עבודה חייב לוודא שהסרבלים נקיים ומגוהצים ושהלובשים עצמם נראים ייצוגיים. הדבר יסייע גם במקרים של שליחויות לבתים פרטיים, כי אז לעיתים הדיירים חוששים לפתוח את הדלת לאיש זר. איש שליחויות רפרזנטטיבי יקל על הפתיחות.
ואולי זה יישמע מוגזם, אבל אדיבותו של נער שליחויות כשהוא מוסר מעטפה חשובה, גם היא יכולה להכריע אם חברת שליחויות ששלחה אותו למשימה תיחרט בזכרונו של המקבל לטוב או לרע. חברת שליחויות שמכבדת את עצמה תכשיר את אנשיה גם בתחום הזה. סדנת נימוסין, הדרכה בתחום הנהיגה הזהירה וטיפים לשמירה על הופעה נאה – יהפכו כל חברת שליחויות לחברה ברמה אחרת. שליחים שיזלזלו בהליך הכשרתי כזה, אינם ראויים ואין לגייס אותם.