הצורך בהעברת מסמכים וחבילות מבית עסק לידי לקוחות מכל המינים והסוגים מחייב היערכות מיוחדת. רבים ממנהלי עסקים בכל התחומים מתלבטים לא אחת האם לשלוח בדואר רגיל, האם להיעזר בשירות עד הבית של דואר ישראל או להתקשר עם חברת שליחויות שתעשה את כל העבודה. ואם לא די באפשרויות האלה, אפשר גם להעסיק לצורך כך עובד שתפקידו יתמקד אך ורק בנושא שליחויות.
לכל החלטה יש כמובן יתרונות וחסרונות. בראש ובראשונה, ההחלטה לוותר על משלוח בעזרת מעטפה ובול קשורה בדרך כלל לשתי סיבות עיקריות. קודם כל, שירות שליחויות מהיר יותר ובמקרים מסויימים שליחויות זריזות הן עקרוניות מאוד, כמו למשל במסירת מסמכים משפטיים. מעבר לכך, שליחויות במסירה אישית הן בטוחות יותר גם מבחינת שלמות המסמך או החבילה וגם מבחינת השמירה על אבטחת המידע. רשות הדואר מציעה גם שירות שליחויות עד הבית אך לא במהירות של חברת שליחויות.
ואם ויתרנו על שליחויות באמצעות הדואר
עובד שליחויות פנימי יעניק שירות אישי מבלי שאיש יחליט עבורנו את סדרי העדיפויות השונים. העבודה מול עובד שליחויות של החברה היא נוחה, פשוטה ומאפשרת שליטה על זמני שליחויות חשובות יותר או פחות. לכאורה עלות שליחויות באמצעות איש חברה הן זולות יותר, מכיוון שנחסך כך פער התיווך בין החברה לבין חברת שליחויות, אבל למעשה חברת שליחויות חוסכת עלויות מעביד, כלי רכב, דלק, ביטוח, מכשירי קשר ועוד, כך שלא בטוח שהשיקול כדאי.
ולבסוף – חברת שליחויות שמציעה שירות מהיר ומקצועי של אנשי שליחויות רבים וצי כלי רכב. ההתקשרות עם חברת שליחויות יכולה להיעשות גם על ידי קביעת שליח אחד קבוע שיועסק על ידה אבל ישרת רק את הלקוח הספציפי. כך בעצם אפשר לשלב את יתרונות העובד הפנימי בלי החסרונות של השיטה. ואפשר כמובן להחליט שלא מחליטים ולבחור בכל פעם מחדש את הדרך היעילה ו/או החסכונית לביצוע שליחויות. כל מקרה ייבחן לגופו, האם כדאי להזעיק חברת שליחויות או לנצל את השומר בכניסה לצורך כך, ואם לא ממהרים – גם סמל הצבי הזריז של דואר ישראל יוכל לסייע.