מוניות שירות הן מוניות שנועדו להתחרות בקווי האוטובוס השונים, גם קווי האוטובוס העירוניים וגם אלו הבינעירוניים, הן יכולות להעלות נוסעים ולהוריד נוסעים בכל מקום שבו מותר להן לעצור, מוניות שירות אינן דומות למוניות הרגילות, והן כלי רכב הרבה יותר גדול שיכול לכלול בתוכו עד 10 נוסעים. מוניות שירות אמנם אינן מעניקות לנו תחושה של נסיעה פרטית כמו במונית רגילה אבל הן מספקות לנו נסיעה מהירה הרבה יותר מאוטובוס , במחיר שהוא הרבה יותר זול ממחיר של נסיעה במונית פרטית.
הקווים השונים של מוניות שירות צריכים לקבל אישור ממשרד התחבורה, והנהגים של מוניות השירות גם הם צריכים לקבל אישור מיוחד לכך, ולכן קהל היעד של מוניות השירות צריך להיזהר מפני נהגים חאפרים שאין להם בכלל אישור לשמש כנהגים של מוניות שירות.
למוניות שירות יש מספר מאפיינים בכל הקשור לאופי פעילותן המאפיינים הם:
- מוניות שירות אינן יוצאות כמו אוטובוסים במועדים קבועים אלא הן יוצאות בד"כ רק כאשר הן כמעט מלאות.
- מוניות שירות הן מוניות שבחלק מהישובים עובדות גם במהלך סופ"ש, כך למשל בישובים שקרובים לים כמו ת"א יש מוניות שירות לחוף הים שפועלות גם במהלך ימי ששי ושבת.
- מוניות שירות לא עוצרות בתחנות קבועות אלא בכל מקום שבו ניתן לעצור.
- למוניות שירות יש שלטים בחלון החזיתי, שעליהם כתוב מספר הקו של המונית.
ניתן לחלק את מוניות השירות ל-2 סוגים שהם:
· מנויות שירות בתוך העיר מהוות חלופה לאוטובוסים העירוניים, מאפשרות לתושבים להגיע ליעדים שונים בעיר במהירות ומבלי שיצטרכו לשלם סכומים גבוהים כפי שהיו צריכים לשלם למונית פרטית רגילה.
· מונית שירות בינעירונית- מונית שירות בינעירונית היא מונית שמאפשרת לנו להגיע ליעדים שונים מחוץ לעיר או לערים אחרות, מנויות כאלו יוצאות רק כאשר המונית מתמלאת, וגם כאן מחיר של נסיעה במונית שירות בינעירונית עדיין יהיה זול יותר ממחיר של נסיעה במונית פרטית, כך למשל יש לא מעט אנשים שמשתמשים בשירות של מוניות לנתב"ג שעלותו אינה יקרה משום שהמונית יוצאת רק אחרי שכל המונית התמלאה, מונית שירות זו מאפשרת לנו נסיעה לנתב"ג מבלי שנצטרך להשאיר את הרכב הפרטי שלנו בנתב"ג ולשלם על חניה של הרכב בנתב"ג.