ענף הפרסום הוא ענף דינאמי שעבר לא מעט התפתחויות לאורך שנות קיומו. אם ננסה לענות להגדרה מהם משרדי פרסום אפשר לומר שאלו משרדים העוסקים במתן שירותי פרסום ושיווק מסוגים שונים, החל מפרסום באמצעות שילוט לסוגיו וכלה בפרסום באמצעות האינטרנט. משרדי פרסום מעניקים ללקוחותיהם מעטפת שלמה של שירותי פרסום כמו ייעוץ תקשורתי, הפקת סרטי תדמית, כתיבה שיווקית, שירותי עריכה גרפית ועוד ועוד.
מה שבכל זאת מאחד את כל משרדי הפרסום הוא שכולם מעונינים לפרסם את הלקוח שלהם, להחדיר אותו לתודעה של הציבור, להפיץ את שמו ברבים, וכך בסופו של דבר להביא לעליה במכירות וברווחים שלו.
משרדי פרסום מחולקים למחלקות שבהן עובדים לא מעט אנשי מקצוע ובעלי תפקידים , מי שיכנס למשרד פרסום ישמע מושגים כמו תקציבאי, גרפיקאי, קופירייטר, ביצועיסט, ועוד כל אלו הם שמות של בעלי תפקידים במשרד פרסום שבלעדיהם כל פרויקט של פרסום לא יכול לצאת לפועל.
כפי שאמרנו ענף הפרסום הוא ענף דינאמי שמשתנה עם השנים, ומתפתח בהתאם לשנויים בתרבות הכלכלית ובהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות . הנה סקירה של כמה שנויים חשובים :
- בעבר משרדי הפרסום היו רובם קטנים, והיום משרדי פרסוםרבים התאחדו והפכו לחברות פרסום ענקיות השולטות בנתח ניכר מענף הפרסום, יחדעם זאת עדיין ניתן למצוא משרדי פרסום בינוניים וגם משרדי פרסום קטנים.
- בעבר כל משרד פרסום סיפק את כל שירותי הפרסום, ואילוהיום יש לא מעט משרדי פרסום שמתמחים בתחום ספציפי של פרסום או בקהל יעדספציפי שאליו מיועד הפרסום , כך למשל ניתן למצוא משרדי פרסום המתמחים בפרסוםבאינטרנט, בפרסום שלטיחוצות , מיתוג רכבים וניתן למצוא משרדי פרסום הפונים רק לקהל היעד הרוסי או לקהל היעד החרדי .
היום כאמור ניתן למצוא סוגים שונים של משרדי פרסום, ורבים הם העסקים המשמשים בשירותי פרסום , אולם מומלץ לכל עסק השוקל להזמין את שירותיו של משרד פרסום , לבדוק כמה וכמה פרמטרים כמו:
- האם אני מעוניין במשרד פרסום גדול שיש בו צוותכ"א גדול , או במשרד פרסום קטן עם צוות קטן שנותן ללקוח יחס אישי ונוח יותר.
- האם משרד הפרסום שאני פונה אליו מתמחה בתחום הפרסוםשאותו אני מחפש, או שאולי משרד הפרסום שאני פונה אליו כלל לא עוסק בנישההפרסומית הנ"ל.
- איזה ניסיוןמקצועי יש למשרד הפרסום ואיזהמוניטין מקצועי יש למשרד הפרסום