תיקי בד – שם המסחרי ירוק, אופנתי וייחודי
בתקופה האחרונה, צצים תיקי בד כמעט בכל אזור כפטריות אחר הגשם. לבטח שמתם לב שכיום עפ"י רוב כמעט כל סופרמרקט מפיץ בסכום זעום תיקי בד כתחליף לשקיות ניילון רגילות שבחנויות רבות מאוד תקבלו את המוצר שקניתם בתיקים כאלוושעסקים רבים ושונים מעניקים תיקי בד ושקיות בד ללקוחותיהם – מתנה אשר מקדמת את כל העבודה למשך זמן וממתגת אותו כ 'ירוק'.
מה הביא לתיקי הבד להגיע לקהל הרחב?
תיקי הבד חדרו לחיים שלנו כהרף עין בתקופה האחרונה, כחלק מהשגעון החולף הירוק ששוטף את כולם. סרטי קולנוע למשל 'אמת מטרידה', אסונות אקולוגיים בדמות טפטופים של נפט וחומרים רדיואקטיביים המשמידים חיי אדם בהיקפים של אלפי קילומטרים, כמו גם הכמויות המבהילות של זבל שמייצר בן האדם שהמקום לאגירתה מתעתד ופוחת, מירב הנ"ל מציתים בתוכנו רצון להציל את כל הדבר שנשאר.
שקיות ניילון, לדעתם של הרבה לקוחות, הן יותר מאויב היקום. מספיקה העניין שכמה אלפי טריליוני שקיות ניילון נזרקות מדי שנה בכדוה"א, ושזמן התכלות של שקית ניילון כמו זו הנו 500 שנים, כדי לעורר בתוכנו בהלה רבתי. בהתאם, אופן השימוש בתיקי בד ושקיות מחומרי גלם מתכלים הוא בלעדי ספק דרך מצוינת לחסוך גם במעט על הזיהום הזה.
כנראה שמאז כמות השקיות והתיקים הירוקים לא יורדת אלא גם הולכת ומתפזרת לעוד ארצות על פני הגלובוס. התופעה, ששורשיה בחנויות האופנה שהיו הראשונות אשר נתנו ללקוחותיהן את כל הבגדים ארוזים בתיקי בד שיש להן לוגו החנות, הולכת וצוברת נפוצות שלא תתואר. אך, אין זאת המניע היחידה לנפוצות של תיקי בד. תירוצים אחרות הן מיתוג ואופנתיות.
בתי עסק רבים ושונים יודעים כיום את אותו חשיבותם של תיקי בד כמו כן למטרות שיווק, שם המסחרי ומינוף העסק. תיקי בד מודפסים כולל לוגו העסק אלו פרסום לטווח ממושך בעניין מוצר שרבים משתמשים שבו רבות מאוד. יתרה מזאת, הם משדרים שהחברה זו בעלת מודעות סביבתית, תכונה שמאד מוערכת בימינו בשוק העסקי. העלויות של ההדפסה הן לא יקרות למדי והגרפיקה כעת מתקדמת, על ידי זה שכדאי לפתח בקלות תיקי בד יפים שיש להן לוגו העסק שכולם ירצו לשאת הביתה.
יחד שלל היתרונות שהם מאפשרים, אין ספק שתיקי בד מהווים כעת צורת קידום שיווק מעשי, חסכוני ובעל ערך נוסף.