נמאס לך לעבוד עם שרלטנים שמבצעים עבורך שירות חובבני ולא מקצועי? רוצה לוודא כי האתר שהוקם לעסק שלך גם ייבנה באופן שיגשים את המטרה לשמה הוא הוקם? מאמר זה נועד לצייד אותך בכמה טיפים שיסייעו לך לבחור נכון את בעל המקצוע או את החברה שיבנו עבורך בדיוק את האתר לו אתה זקוק.
כיצד לבחור נכון חברה לבניית אתרים?
עידן הקפיטליזם והשוק החופשי יצרו תחרות בין בתי עסק ונותני שירות המבקשים לכבוש את כיסם של הלקוחות הפוטנציאליים. במסגרת תחרות זו, כולם מציגים את עצמם כטובים ביותר וכרציניים ביותר. אלא שבמקרים רבים כמובן, קיים פער בין התדמית המקצועית אשר חברה או בעל מקצוע נותן שירות יוצרים לעצמם לבין איכות השירות שהללו מסוגלים לספק, שפעמים רבות היא איננה משביעת רצון. לפיכך, כדי לבחור חברה לבניית אתרים שתבצע מלאכתה נאמנה, כדאי להתחיל מביצוע סקר שוק קצר במטרה להתוודע במסגרתו לחברות הקיימות בשוק המספקות שירות של בניית אתר.
בעידן האינטרנט את סקר השוק ניתן לבצע בקלות והוא לא מצריך כיתות רגליים. כל הגופים העוסקים בבניית אתרים הם גם בעלי אתר אינטרנטי וכך, ניתן להתרשם באופן ראשוני ממקצועיותה של אותה חברה, לבחון את השירותים שהיא מציעה ואף לבדוק את תיק העבודות שבוצעו על-ידיה. במסגרת סקר שוק זה רצוי לגבש רשימה של כמה חברות שייחשבו כמועמדות הטובות ביותר לקבלת המשימה של בניית האתר.
כעת, כדי להכריע מי תהיה החברה ה"מנצחת", ניתן לקבוע פגישה ראשונית עם נציג מכל אחת מהחברות המועמדות לקבלת המשימה, ולנצל פגישה זו כדי לבחור את החברה שהצטיירה כרצינית והמקצועית ביותר. על-מנת להגיע לשלב זה, רצוי שבמסגרת הפגישה יישאלו שאלות העוסקות במידת הניסיון שרכשה לעצמה החברה, בסוג הלקוחות עימם היא עובדת, במידת היכולת של כוח האדם של החברה לבצע קשת רחבה של משימות (כך למשל, לקוחות רבים המבקשים לקבל שירות של בניית אתר זקוקים גם לשירות של עיצוב אתרים וקיימות חברות שביכולתן לבצע את שני הפרויקטים גם יחד), בעקרונות המנחים את החברה, ב"אני מאמין שלה" ועוד.
כימיה טובה עם נותני השירות
בסופו של יום, מערכת היחסים בין כל נותן למקבל שירות מבוססת על יחס חיובי ועל אמון. כאשר במסגרת פגישה ראשונית עם נציג החברה תתפתח דינאמיקה חיובית ונעימה ותתעורר התחושה כי ניתן לבטוח באותו נותן שירות, הרי שסביר להניח כי החברה אותה הוא מייצג היא כזו שניתן להפקיד בידיה את המשימה וכי היא תבוצע כראוי.