Branding הוא השם הזר לדוקטרינת המיתוג. הכוונה של המיתוג הינה לטוות דגש או השקפה של פרודקט נקודתי בהווייתם של קונים אפשריים של אותו פרודקט. פרוצס המיתוג יוצר אפשרות לפלג מוצר יחיד מיתר המוצרים השונים. Brandingמטפח חזות ייחודית למוצר במובדל מיתר המוצרים הנמצאים בשוק. תחום המיתוג תובע מהמוצר הממותג להיות איכותי ומבוקש בדעת הציבור הלאומית. תוצר המוכר כמשובח, אולם בעצם לא כן לא יצלח בתחום המיתוג.
תחום Brandingבמספר צעדים:
הצעד הראשון בתהליך Branding הינו בפועל עבודת לימוד וסקירת שוק שכוונתה להשיג דעת וכלים במטרה להתאקלם בשוק. החקר יכיל את סעיפי הליקוי והחוסן של המוצר, ציבור המטרה, בדיקה של מוצרים דומים, בדיקה של סעיפי השיווק למוצר, בדיקת המוצר ועוד מכלול גורמים שיסייעו על ממוש תורת מיתוג מעולה. הצעד ההבא לתהליך המיתוג הינו יצירת שלבי עבודה בשביל להגיע ליעדים שקבעתם עבורכם בהתחלת התהליך.
הצעד השלישי בתהליך ה – Branding הינו נסוח ויצירת הרעיון העיקרי של המוצר, דהיינו סידור הסמל מסחרי, הלוגואים וביטוי המסרים של המוצר שאותו אנחנו מעוניינים למכור. הצעד הרביעי והאחרון בתורת המיתוג של התוצר הינו קידום מכירות התוצר במקומות הסחר כדי לברר כיצד ציבור המטרה מגיב לתוצר וקולט אותו כפי שביקשתם. נוהל מיתוג של עסק או תוצר מוכר בתור נוהל מהותי במידה מרובה בהצטיינות של תוצר בשוק הקנייני המסובך ביותר.
מיתוג שואף ליטול את כלל הכללים שאותם ניסחו יוצר התוצר עצמו ולמכור לפי החוקים ההם. כך אם, כמות, אנחנו רוכשים מכנסי מותג, אנחנו רוכשים לא רק בגד, אלא גם הרגשת גמול של מנצחים, ספורטיביות מרבית ועמדה בקרב האופנה הגלובלית. את כלל החוקים האלו אפשרי למכור דרך המראה שאותו רוצים המייצרים והמוכרים להציע לעיני רוכשים אפשריים.
מותג במאה ה-21:
בשנים האחרונות התחילו קבוצות רבות מספור להבחין במעלה הכספית הנמצאתבתחום המיתוגוצמיחתה הזריזה אל ענפי פעילות וסחר שונים נהייתה נוחה במיוחד. בזמן האחרון חדרו אל שוק הייצור והעסקים, והחוג המדיניביטויים מכירתיים כגון מיתוג. חיוניות תהליך זה של מיתוג קיימת בהפרדות הקבוצות היצרניות הנבדלות אחת מהשניה. חוץ מזה יש גם עניין חשיבות הקבוצה היצרנית בין כלל הקונים. אם אין תהליך של מיתוג ישנו סיבוך ללקוח לעשות הפרדה בין תוצר למשנהו ובין הקבוצות היצרניות הזרות.