אני חושב שאפשר לספור על יד אחת את מספר השבועות בשנים האחרונות שבהן לא שמענו על תאונות דרכים שקרו בכל מיני מקומות בארץ. אם אני מצליח לראות את זה כמו שצריך, אפשר לומר כי הסיבה העיקרית לכך שיש כל כך הרבה תאונות דרכים בארץ היא שילוב של שני דברים. הדבר הראשון הוא כמות המכוניות הפרטיות שנמצאות בארץ והדבר השני הוא המצב הגרוע יחסית של הכבישים בארץ. שני הדברים הללו, ביחד עם המזג החם של הישראלים, הם הגורמים לדעתי לכך שיש כל כך הרבה תאונות דרכים.
האם יש למצב הזה פתרון? לא בטוח בכלל שאפשר להעלים את הנגע של תאונות הדרכים, אך בטוח אפשר לעשות משהו על מנת להקטין אותו. כמו שכבר כתבתי, אחת הבעיות העיקריות כפי שציינתי היא העובדה שיש המון רכבים פרטיים על כבישי הארץ בכל רגע נתון. לדעתי על מנת לפתור את הבעיה הזאת אחד הדברים הכי חשובים שהמדינה יכול לעשות היא פשוט להגדיל את כמות התחבורה הציבורית. נכון לעכשיו אחד הדברים שהכי מפריעים לי בתור בנאדם עובד במדינה הוא שאני צריך לבזבז שעות בדרכי לעבודה, באוטובוסים, דרך ערים שונות על מנת להגיע. זוהי הסיבה שאני מעדיף לקחת את הרכב שלי כמו רוב עם ישראל. ככל שאני נוסע יותר על הכביש, כך גדל הסיכוי שאני אהיה מעורב בתאונת דרכים, כמו כל אחד בארץ.
החלטת ממשלה שתוביל מהפך בתחבורה הציבורית, שתעלה את תדירות האוטובוסים ותקצר את זמן הנסיעה ממקום למקום ע"י פיתוח תשתית הרכבת תוכל לתת את הפתרון שלו כולנו מחכים. ככל שיהיו פחות רכבים על הכביש, הסבירות שתקרה תאונת דרכים תרד. זה אמנם רק צעד אבל גם אותו צריך להתחיל מתישהו.
לאחר השלב הזה, תצטרך המדינה לטפל גם בנושא הכבישים המשובשים והבעיה הכי גדולה, מזגו של הנהג הישראלי. אך לא ניכנס כאן כרגע לטיפול הפסיכולוגי שצריך להעביר את כל הנהגים בישראל, נחכה לצעד הראשון ולאט לאט נתקדם. אז בואו כולנו ננסה ונדחף למען תחבורה ציבורית טובה יותר, יעילה יותר ופעילה יותר.