חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על מה נחרב בית המקדש / אלון שוסטר

מאת: צו פיוסדת ומדינה05/10/20111175 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

על מה נחרבו בית המקדש הראשון והשני - אנחנו יודעים או לפחות מצטיירים כיודעים.
על מה ייחרב, חו"ח, הבית השלישי? על כך נטוש ויכוח סמוי.

הדיון האפוקליפטי על קריסת המדינה הציונית עולה בדרך כלל במסגרת הטחות אשמה ונבואות זעם משני צידי המתרס המדיני. אלו מתרים באחיהם כי אם רק יתמידו בלחצם על הממשלה לוותר על חבלי ארץ, יתעשת האויב ויקום כארי לטרוף את טלאיו של ישראל סבא. מנגד, מאיימים כי אם נמשיך להיאחז בגבעות ההיסטוריות המשופעות בבני ישמעאל לא ירחק היום בו לא תוכל המדינה היהודית לשאת את לחץ אומות העולם שימאנו לקבל את הדמוקרטיה האתנוקרטית שאנחנו מייצרים.

במישור מדיני-פוליטי זה, הדברים ברורים, הם מיוצבים על אדנים מעשיים למדי, שאבני היסוד שלהם הינם יחסי ישראל בעמים, יכולות כלכליות וצבאיות, פרספקטיבה דמוגרפית וחברתית, עקרונות ערכיים בהירים וכיו"ב.

יתכן חורבן

אלא שיש בקרבנו דיון עומק אחר לגמרי ועניינו - עצם ההיתכנות המעשית של חורבן בימינו. ימין ושמאל קלאסיים מכירים בסופיות העוצמה של העם הנבחר בבואו להלך בקרב אומות העולם. אומנם, יש ביניהם חילוקי דעות מהותיים באשר לפוטנציאל החוסן שלנו, באשר לדרוג הערכים הנשגבים שראוי שנדבק בהם כמדינה, אך אין להם ספק שטרגדיות קולקטיביות אינן זרות לחלופות העתיד שלנו, ממש כפי שאינן זרות, לצערנו, לעבר המשותף שלנו.

למולם, הזרם החרד"לי האולטרה ציוני, שמקדש - מילולית - את המדינה, שרואה בה חלק מתוכנית אלוהית שאינה הפיכה, מאתגר את הציונות הפרגמאטית, בין רבנית ובין ריבונית. מבשריה חסרי הפקפוקים של הגאולה, יודעי דרכיו של הקב"ה בוודאות גמורה ובאמונה בלתי מעורערת, אלו שאינם חוששים מעוצמות אדם וטבע "כיוון שה' עימנו", מצויים במחלוקת קשה ובלתי ניתנת לגישור מהותי עם חבריהם שלא גילו את האור.

אחינו, שמשוכנעים כי הם אוחזים במפתח אל העוצמה האולטימטיבית, אינם מפחדים כלל ולכן הם הולכים ומתנתקים מהשיח הארצי שבו רובנו משוקעים.

אשרי האיש שחורבן הבית השלישי לא מצוי בלקסיקון שלו.

_________________________________________________________________________________

מתוך הבלוג של אלון שוסטר מאתר הארגון "צו פיוס".

 



תגיות המאמר: חרדים, יהדות, צו פיוס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צו פיוס

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי16/04/121307 צפיות
כנגד ארבעת הבנים הישראלים דיברה תורה חכם, מה הוא אומר – "מה העדות החוקים והמשפטים, אשר ציווה אלוקינו אתכם": הוא המתחזק צמא הידע. הוא חוקר ודורש לדעת כל תג יהודי. הוא לא מבקר בלי הרף על "תורה ועבודה", תוך הבאת ציטטות בלתי נגמרות..

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי23/02/121416 צפיות
אז אחרי ההצעה, ההתרגשות, האירוסין, והזמן שלקח לי לעכל את זה שאני מתחתנת, הגיעה גם השאלה החשובה והגדולה: איפה נגור?

מאת: צו פיוסדתות17/01/127876 צפיות
התמונה של עת הרצון בשעת נעילת שערי שמיים הייתה נפלאה. עם ישראל על נשיו וילדיו עומדים זקופים בבגדים לבנים כשעיניהם חתומות בקרקע אך לבם פונה כלפי שמיא בתחינה ובבקשה למחילה וכפרה. עם קול תרועת השופר בצאת הצום, הלכה התמונה והתרוקנה והשאירה את היכל הקודש יתום מאנשים שחזרו לשגרת חייהם לפחות עד החג הבא.

מאת: צו פיוסצדק חברתי21/12/111603 צפיות
כשאני באה לכתוב על חיינו כחרדים אני רוצה לעשות סדר בדברים למי שלא ממש מכיר ולא יודע להבדיל בין הסוגים השונים שבין חובשי הכיפות. לחלוני המתבונן מן הצד כולם נראים פחות או יותר אותו הדבר, הוא יכול להצביע על הבדלים קלים ותו לא. אבל לחרדי ההבדלים האלו הם תהומיים, כמעט כמו חילוני-חרדי. אז בואו נעשה סדר בדברים:

מאת: צו פיוסדתות15/12/117713 צפיות
בישראל 2011 תלמידים אתיופים לא נכנסים לכיתות לימוד בבתי ספר. ולא חלילה בפריפריה, שמה תנוח דעתנו על משכבה ונקבל חצי נחמה... ”כי זה קרה בפריפריה, זה מערב פרוע שמה הם תקועים במאה ה-19 לא פלא. מזל שבעירנו הנאורה לעולם לא יקרה דבר שכזה.”

מאת: צו פיוסדתות30/11/113285 צפיות
אלול הוא חודש המכונה במסורת היהודית "חודש הרחמים והסליחות", מכיוון שהוא מקדים את ראש השנה ויום כיפור. הביטוי הכי נפוץ בחודש זה הוא "שנה טובה", ביטוי העולה בכל מפגש משפחתי, חברתי, בשיחות עם חברות האינטרנט והסלולאר שנזכרות גם הם לעשות את השנה ליותר טובה ומציעות לך דילים "משתלמים במיוחד", קבלת אסמסים מהקאנטרי שלך המברך אותך לשנה טובה ולא שוכח לצרף הודעת תזכורת "המנוי שלך נגמר בעוד... תגיע לחדשו",

מאת: צו פיוסדת ומדינה09/11/111455 צפיות
הגיעה השעה להוציא את היהדות משליטת החרדים. כאשר היהדות נשלטת על ידי חרדים אלו שלא אוהבים אותם חשים עצמם פטורים מערכי היהדות. וממש לא בצדק. הערבות ההדדית לדוגמה.

מאמרים נוספים בנושא דת ומדינה

מאת: אמורדת ומדינה20/07/232473 צפיות
בבחירת מתנות לראש השנה, חשוב להתייחס לפריטים הנושאים משמעות ומחזיקים בקשר לנושאים של החג. רעיון מתנה משמעותי לראש השנה הוא חתיכת יודאיקה. זה יכול לכלול פריטים כמו חנוכייה מעוצבת להפליא

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדת ומדינה09/02/172052 צפיות
כבוד הבריות בפרשנות הרמ"א / עו"ד נועם קוריס

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה30/12/161775 צפיות
מדוע נקבע חג רק לנס חנוכה, ולא לנס של הניצחון על גוליית? במה שונה נס חנוכה מניסים אחרים שנעשו לעם ישראל? למה דווקא עבורו קבעו חג? על האור שיורד לעולם דווקא בימי החנוכה!! נסים רבים ארעו לעם ישראל בתולדותיו. על חלקם אנו יכולים לקרוא בתנ"ך. בכל זאת, מעניין שעל רוב הניסים לא נקבע שום חג לזכר הנס!!

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה18/07/162427 צפיות
כמה סכנות יש היום בדרכים, תאונות דרכים, תקלות ברכב, מחסלים, טעויות אנוש כמה נוסעים וכמה לא חוזרים לבית? מה עושים כדי ךהשמר ולהתברך בדרך ולחזרה לשלום ? לחסידי ברסלב יש תפילה ודבר תורה לומר לכם לפני שאתם יוצאים לדרך !

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה15/06/162480 צפיות
נר מצוה ותורה אור. וקרמיז לן קרא שבקיום המצוות יש לעשותם בבחי' "בהעלותך", דהיינו באש ובהתלהבות (שקורים ברע"ן בלע"ז), והוא יסוד החסידות ועיקר שבח ומעלת עבודת ה' ועשיית רצונו יתברך, כשהדבר נעשה מתוך שלהבת י"ה וברע"ן, באש ההתלהבות והחשק) הוא יסוד גדול בחסידות ובברסלב בפרט...

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה07/06/162109 צפיות
תגידו הכל בסדר אצלכם ? כשיש סדר, וכל דבר יש לו מקום וכל דבר נמצא במקומו – הכל יפה והכל עובד ופועל כראוי. אבל כשאין סדר, כשאין לחפצים מקום מוגדר, ואפילו יש להם מקום, אבל לא שמים אותם על מקומם, (והאי סדר בלאגן בלעז חוגג, והבילבול שולט, ודברים חשובים הולכים לאיבוד, ודברים לא זמינים בעת שצריכים אותם. והסדר – הוא אחד מרזי ההצלחה, כי הסדר הוא - בחינת יישוב הדעת, והיפך הסדר – הוא חגיגת החוסר יישוב הדעת. אז איך זוכים שהכל יהיה בסדר ??

מאת: אבי דוידידת ומדינה16/11/152563 צפיות
כיום, בית המשפט מתייחס למספר גורמים בעל ההחלטה לגבי משמורת ילדים: ראשית, אם הילד הנו בר דעת, שואלים אותו לגבי רצונו הפרטי, כאשר ככל שהילד גדול יותר - כך ניתן משקל רב יותר לרצונו. שנית, בית המשפט מבקש לבדוק את מידת הבגרות הנפשית של הילד, והאם היא תואמת את בני גילו. שלישית, בית המשפט ייטה שלא לשבור את רצונו של הילד, אם הוא הובהר והוסבר במידה המספקת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica