האם יש משהו שיותר מטריד הורה צעיר מאשר לעלות על הכביש כאשר הוא שם ביחד איתו ברכב את ילדיו? אני חושב שנכון לעכשיו זהו הדבר המלחיץ ביותר. למען האמת, זה לא מלחיץ רק כאשר את מסיע את ילדיך שלך, אלא כאשר אתה מסיע ילדים של מישהו אחר.
אני מאמין שלכל נהג על הכביש צריכה להיות רמה גבוהה מאד של אחריות אישית, אחריות שמספיקה לכך שהוא לא יעשה דברים שעלולים לסכן אותו או את הרכבים מסביבו. לצערי לא כולם חושבים כמוני. לצערי כאשר אנשים מקבלים רישיון נהיגה אלו שנותנים אותו לא תמיד מנסים להבין האם אותו ילד שעומד לקבל רישיון הוא בעל האחריות המספקת לכך.
לצערי היום יש מספר רב מאד של אנשים שמספקים עבודה לכל מי שנקרא עורך דין תעבורה. הבעיה הכי גדולה היא שלא כל ילד מבין שכאשר הוא עולה על הכביש הוא צריך להיות הכי מפוקס שאפשר. על מנת לפתור את הבעיה של אנשים שנוהגים עייפים, שיכורים או מסוממים לדעתי צריך פשוט להחמיר את הענישה. בנוגע לאלו שנוהגים עייפים אני מאמין שאין הרבה מה לעשות, רוב האנשים במדינה שלנו עובדים יותר ממה שהם צריכים ולצערנו הם צריכים לחזור הבייתה ברכבים שלהם. בנוגע לנהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים אין הזדמנות שנייה, לדעתי מי שנתפס בעבירה כזו צריך לאבד את רשיונו לשנה בפעם הראשונה ופעם שניה לאבד את רשיונו לצמיתות. מי שעולה על ההגה בצורה כזו הוא רוצח, הוא עולה על ההגה של הרכב שלו מבלי לחשוב על אף אחד אחר חוץ מעצמו ולכן הוא צריך להיענש. לאנשים כאלו אין מקום על הכביש.
אני יודע שיש מספר אנשים גדול שעושה את זה, בעיקר מכיוון שהענישה בארץ אינה מספיק חמורה בנושא. כך נוצר מצב שבכל יום נתון יכולים להיתפס עשרות נהגים שחוזרים מבילוי ללא שום אחריות מינימלית למי שנוסע סביבם.
מכיוון שאני חושב שהכביש הפך להיות מקום מסוכן מדי להסתובב בו, אני חושב שהסיכוי היחידי להצליח ולהוריד את מספר תאונות הדרכים שקורות מדי יום, הוא פשוט להגביר את הענישה וכמובן גם את האכיפה. אין שום דרך אחרת.