חברות אופנה הפועלות בתוך הפייסבוק הן טרנד המתפתח במהירות: הצרכנים המקוונים קונים, מדווחים ומתמקחים בתוך הרשת החברתית
אנחנו מבלים שעות רבות מול הפייסבוק ולעיתים החוויה נקטעת כאשר אנו צריכים לצאת ולרכוש לעצמנו דבר מה. האם גם לטרחה הזו נמצא פתרון?
חברות אופנה ומותגים רבים עולות על הגל של חנויות מקוונות לרכישה חברתית. טרנד שיווקי זה עדיין בחיתוליו וכיום ניתן למצוא מספר מותגים אשר את מרכולתיהם אפשר לרכוש דרך הפייסבוק, ולא בעזרת קופוני הנחה. דוגמאות לכך הם ניופאן, קוקה קולה, הדקה ה-90 ופנסוניק אשר מצטרפות למספר חברות אופנה שכבר מוכרות מוצרים דרך הפייסבוק ברחבי העולם.
"הן כבר מזמן לא רק כלי להעברת מסרים חברתיים או שיווקיים", אומר עודד זהבי, מנכ"ל פייפאל ישראל המאפשרת רכישה בטוחה ברשת, "אלא גם ככלי מכירתי ורווחי לכל דבר ועניין. אנו עדים לנוכחות הולכת וגוברת של מותגים בינלאומיים, כמו גם מותגים מובילים בישראל, שהשכילו להפוך את הקשר המיידי והבלתי אמצעי עם קהל הגולשים שלהם לחוויית קנייה חדשנית, תוך יצירת דיאלוג מיידי ואותנטי עם הצרכן הסופי".
בהתאם, קמות לא מעט חברות המציעות סיוע בהקמת פלטפורמת מכירות בפייסבוק.
פלטרפורמה שיווקית ללא קופוני הנחה
ההבדל המשמעותי בין הפייסבוק לבין אתרי רכישות אחרות, הוא שפייסבוק לעומת אתרים נתפס כמותג לגיטימי ואמין, שלא צריך לחשוש ממנו בכל הנוגע לרכישות. הפייסבוק ידוע גם ככלי שיווקי וכל פעילות שהוא מבצע היא לגיטימית. בנוסף, החשוב ביותר הוא שהכל מתבצע דרך הפייסבוק עצמו, והצרכן לא נזרק לאתרים אחרים בהם הוא נדרש להירשם, או לבצע רכישה דרך כרטיס אשראי או קופוני הנחה. עוד יתרון הוא הוזלת המחיר בהצטרפות חברים: בזמן שבאתרים של קופוני הנחה נדרשים מספר רב של משתתפים, בפייסבוק לעומת זאת מספיקים אפילו חבר או שניים בכדי לקבל הנחה משמעותית. רעיון זה נותן תמריץ לרוכש למצוא חבר אחד שיטוס איתו לחו"ל או שיחלוק איתושובר מסוים, והוא למעשה הופך לשגריר של המוצר כאשר הוא נהנה ממחיר מוזל ושותפות למוצר אותו רכש.
בסופו של יום, “קניון הפייסבוק" הוא מוטה צרכן ובא לטובתו, בהמשך לטרנד העולמי של קופוני הנחה. נקווה שהטרנד ימשיך לצמוח ושאנחנו כצרכנים נמשיך ליהנות ולצרוך נכון בצורה מקוונת.