861פרק ב'-ניל סיימון-בית צבי
צילומים-אלי ליאוןהרוצים לבלות ערב מהנה ביותר,תרבותי,משוחק ומבויים היטב עםתפאורה נאה, רוצו לראות את ההצגה"פרק ב'"מאת ניל סיימון המוצגת בתיאטרון הספריה-ביתצבי ברמת גן.ניל סימון הנו מחזאי יהודי אמריקאי מצליח ביותר הן בתיאטרוןוהן בקולנוע.
רבים המחזות האוטוביוגרפיים שכתב כגון"יומן חוףברייטון""טירונות" ואח'.
המחזה "פרק ב'"שייך לסידרה זו של מחזות אוטוביוגרפייםשלו.הוא בעצם קומדיה המתארת אמנם פרק עגום בביוגרפיה שלו אך דנה בנושאים שהם מאודמקובלים ונפוצים במציאות היום יומית של תקופתנו.אלמן- אפי מרדכי(ג'ורג') שאיבד את אישתו אינו יכול לשכחאותה,אינו יכול להתקשר עם אחרת כי חושש שזכרונותיו היפים ממנה לא ישמרו אצלו והואישכח אותם.
אחיו-הראל אלקלעי(לאו) מנסה לשדך לו בחורה-ימיתאטיאס(ג'ני) שפגש באקראי במועדון ומשאיר לו את מספר הטלפון שלה בניגודלרצונו.לאחר היסוסים רבים ,הוא מתקשר אליה.היא גרושה טריה שלא היתהחיה טוב עם בעלה ומקבלת את הזמנתו ברצון רב.הענינים מתפתחים מהר מאוד והם מחליטיםלהתחתן שבועיים לאחר שהכירו.
מיד לאחר החתונה זכרונות אשתו המנוחה של ג'ורג' אינם מאפשריםלו להמשיך והוא עוזב את הבית.
הכמיההלזוגיות,לצאת מבדידותוולהמשיך בשיגרת החיים אינם נותנים לו לנסוע רחוק והוא חוזר אל אשתו המקבלת אותובזרועות פתוחות.
בעלילה משנית אחיו הנשוי שאשתו אינה מספקת אותו כרצונו נפגשעם חברתה של ג'ני.זהו מחזה עשוי היטב הנותן אפשרות למשתתפים בו להראות אתיכולתם בגילום תפקידים.אין ספק שכאשר מסתיים מסיבה כל שהיא פרק א' בנשואין, המעברלפרק ב' קשה.אם הנשואין בפרק הראשון לא היו מאושרים המעבר קל יותר.אין הרבההתלבטויות כי יש תקוה שהפרק השני יהיה טוב יותר.
אם הנשואין היו מאושרים אז המעבר קשה ביותר, מתבטא בשימורהזכרונות,בהתלבטויות קשות,בקשיי הסתגלות ולפעמים בהזדקקות לפסיכולוג.כך קורה גם עםג'ורג'.יש רתיעה מובנת במקרים כאלו מקשרים חדשים ובדרך כלל עוברתתקופה ארוכה עד שמתגבשת הדעה להתחיל בפרק ב'.
אלמן אינו פתוח ליחסים תקינים חדשים.הוא רואה בפרק ב' סוג שלבגידה באישה האהובה, באישה שחי איתה בשמחה ואז מופיעה התנגדות פנימית להפתח לאהבהחדשה,לאהוב או לקבל אהבה.סיימון כשכתב את "פרק ב'"הגדיר את המחזה כקומדיה למרות שבעצםהיא דנה בנושאים רציניים ביותר נושאים שכל אלמן או גרוש ניתקל בהם ועבורו הם כלהעולם.בחוש הומור נהדר,באינטליגנטיות ובצורה תרבותית ביותר הואמתאר את המצב ומאחר וזו קומדיה הסוף טוב לטובת כל הצדדים.
החיים חייבים להמשך.יש לשכח את העבר,לנסות משהו חדש,להתחילחיים חדשים ולהחביא את הזכרונות עמוק עמוק בתת ההכרה ולהזכר בהם רק אם הפרק ב'-הנשואים החדשים לא יצליחו.מורדי גרשון הבמאי הוא שחקן היודע היטב את רזי בימויקומדיה.הוא ביים את המחזה ברגישות,במעמדים שיש בהם מההומור הטוב,מהתשוקהלקירבה,לאהבה,לזוגיות.משחקם של כל ארבעת השחקנים שרק לפני חודשים מעטים סיימו אתלימודיהם בבית צבי מעולה.אפי מרדכי גילם את האלמן המתלבט, האוהב, הלכוד באהבתוהראשונה בצורה מרשימה,בבגרות בשלה.הוא רגיש,הוא מלא חיבה,הוא מסוגללרגוז,להכנע,לקבל אהבה ולהתאהב מחדש.המימיקה שלו נהדרת,התמימות,האומללות,הצערוהשמחה נראים על פניו ועל כל צעד שהוא עושה.ימית אטיאס נהדרת.מלאת חיים,תשוקה,היא צמאהלאהבה,לקירבה,למגע של גבר.היא מוכנה לתת את עצמה עד הסוף לזוגיות מוצלחת.מתחשבת בבןזוגה ומלאת הבנה למצבו הנפשי והתנהגותו היכולה להראות כמוזרה.תענוג היה לראותהבתפקיד זה.אנה צ'רנוב-צנחני נהדרת כאישה האקסצנטרית הן בהתנהגותה והןבלבושה.היא צמאה לאהבה, צמאה לחיבה,מקסימה וכובשת את הבמה בכל רגע שהיאעליה.קומיקאית מרשימה.היא זריזה, היא אנרגטית והיא מסוגלת למעשים מוזרים כדי לספקאת תשוקתה.הראל אלקלעי הנו קומיקאי מעולה היודע לבדר,להצחיק בצורהמתורבתת ואינטליגנטית.כל תנועה שלו מכוונת לכך.דורי פרנס תרגם את המחזה בשפה נהדרת, שוטפת,קלה יוםיומית.
התפאורה -איה בן אשר- נאה ומראה שני חדרים צמודים ללא הפרדהביניהם, מדירותיהם של האלמן והגרושה. היא מאפשרת בעזרת הטלפונים לראות בו זמנית אתשני המשוחחים למרות שנמצאים בריחוק אחד מהשני.
התלבושות,ביחוד של הנשים, נהדרות,מקסימות, עשויות בטוב טעםומקוריות-אפרת מירב.התאורה-פרננדו מאיחייקר והמוסיקה המקורית ברק אולייר.לראות או לא לראות:אין לי אלא לחזור לכתוב בהתחלה-רוצו לראותולא תצטערו.נכתב על ידי elybikoret-אליליאון ,1/9/2011 07:21 אלי
elybikoret@gmail.com
03-6856786
עיתונאי-מבקראמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.אני מזמין אתכם להכנס לאתרי בוריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתבפרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבופורסמו.באתרי אפשר גם לראות תמונות רבות מהאירועים עליהם כתבתי.
הכתובתwww.elybikoret.022.co.il