חפש מאמרים:
שלום אורח
26.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ענישה

מאת: יוסי קרמר חינוך ילדים23/08/20111185 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ענישה.
למה אנחנו מענישים?
ענישה היא אקט התנהגותי רגשי, אמוציונאלי, שנעשה לשם גרימת צער, כאב, ייסורים, לשם הנקמה האישית או החברתית, כלפי מי שהפר את הסדר, את הקוד ההתנהגותי, קוד שנקבע כנורמה חברתית, שמיושם אם באמצעות חוקים ו/או מצוות ו/או פקודות ו/או אחר.
מה שנחשב כנורמה חברתית, אינו בהכרח משקף את השפיות, ואת הדרך הנכונה למימוש מהות ומטרת החיים מהבחינה האבולוציונית.
העונש יכול להתבטא במגוון רחב של אפשרויות, כמו: קנס כספי, כליאה כלומר שלילת החופש, שלילת זכויות, אות קלון, נידוי, עונש מוות ועוד.
כדי לממש את הנורמה החברתית, הקימה החברה משטר שבו יש שולט ויש נשלטים.
לכן, ברוב המשטרים ישנם שוטרים, סוהרים, שופטים, עורכי דין, חיילים, שתפקידם להוציא לפועל את פסיקת השופטים הנציגים, ששופטים את האשמים שחטאו ופשעו כנגד הסדר החברתי שנקבע.
האם הענשה היא פעולה עניינית?
כל פעולה שהיא רגשית, אמוציונאלי, היא אינה יכולה להיות פעולה רציונאלית.
לכן, ענישה היא אינה פעולה עניינית, שיכולה לקדם ולפתור בעיה, אלא להדחיקה בלבד.
למה?
כיוון שאם הפעולה היא רגשית, אמוציונאלית, היא אינה יכולה להיות פעולה שנעשית באופן רגוע, רציונאלי וענייני, כיוון שהרגש הפנימי גורם לאי שפיות, לעיוות.
לכן, כל הנתונים שמקבל השופט, עיבוד הנתונים והמסקנה הסופית שאליה הוא מגיע, אינה יכולה להיות אמיתית, שפויה.
מהי תגובתו של הנענש ?
ברגע שבן האנוש נענש, בגלל שנאסר עליו לבצע את רצונותיו, שהם בניגוד לסדר החברתי, הוא באופן אינסטינקטיבי ומתנהג באופן אוטומטי ויוצר בתוכו את האנטגוניזם, שאותו הוא משליך כלפי החברה והממסד שהענישה אותו.
כתוצאה מכך, הוא אינו לוקח אחריות על מעשיו, כי מעשיו נעשו מתוך חוסר למודעות עצמית.
למה?
רצוי לזכור שכשאנחנו מתנהגים באופן רגשי, אמוציונאלי ולא ענייני, אנחנו איננו מודעים למעשינו.
כלומר, זהו מצב שעונה על הקטגוריה "נורמאלי", אך זהו אינו מצב של שפיות.
בן אנוש שפוי לא יבצע ולא יתנהג באופן רגשי, אמוציונאלי ולא ענייני.
מתי אנחנו כן מודעים למעשינו?
אנחנו מודעים למעשינו אך ורק כאשר אנחנו מחוברים לעצמנו, לזהותנו האמיתית, מה שמאפשר לנו לתרגם את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים ושבה אנחנו חיים באופן ברור יותר, שפוי יותר.
בן אנוש שמחובר לזהותו האמיתית הוא בן אנוש שפוי.
השפיות מאפשרת בהירות, צלילות בעיבוד הנתונים, והגעה למסקנות האמיתיות.
רצוי לזכור, שבן האנוש הוא מעבד נתונים, ואם הם שגויים כל המסקנות שגויות, מה שמשליך על התנהגותו.
יהיה ניתן להגיע לרמת מודעות מתקדמת זו, אך ורק כאשר מבצעים את התיקונים והשינוי באישיות.
בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית, המין האנושי עדיין לא הגיע לרמת מודעות מתקדמת זו, כתוצאה מכך הצורך והנזקקות להעניש לשם הנקמה הרגשית היא חלק מהנורמה החברתית.
אם כך מה האלטרנטיבה?
חברה שמעוניינת בחיים רגועים ושלווים, ראשית עליה לדעת שרוגע קשור לאישיות, ואילו השלווה משקפת את אורח החיים הבריא, שמתאים לאישיות הרגועה.
שנית עליה לדעת לסלוח.
למה לסלוח?
אפשרות מתן בקשת הסליחה לאחר ביצוע וברור האירוע, מאפשרת למי ששגה, שטעה, להבין זאת.
ברגע שהבנו את טעותנו וביקשנו סליחה, מעצם בקשת הסליחה וההודעה בטעותנו כבר ביצענו לעצמנו תיקון, השינוי מאפשר לנו אלטרנטיבה, אפשרות, התנהגותית אחרת, שונה ממה שהיינו רגילים אליה מלפני האירוע.
רצוי להמשיך ולסלוח גם אם חוזרים על הטעות שנעשתה, וגם אם מתנדנדים בין האישיות הישנה לחדשה שאנחנו רוצים לבנות לעצמנו.
למה ?
כיוון, שהשינוי הפיזיולוגי גם כשמבינים את הטעות שנעשתה, מצריך חזרה על דפוסי התנהגות ישנים, עד אשר מתקבעים על האישיות החדשה, המתוקנת יותר.
לכן, רצוי שתהיה סבלנות.
במידה ואין סבלנות ולא סולחים, אז לא מאפשרים את מתן ביצוע התיקון, את השינוי האישיותי.
כתוצאה מכך, לא נוכל להתקדם מבחינה אישית וחברתית לרמה התפתחותית מתקדמת יותר.
עונש מוות:
ישנן מדינות שיש בהן עונש מוות, למי שנמצא אשם בדין.
עונש מוות משמעותו נטילת חייו של הנאשם.
כחברה אם לא נלמד ונאפשר לאנשים לתקן את אישיותם, אנשים ימשיכו לבצע מעשים שהם אינם שפויים.
כאשר נאשם הוענש ונגזר עליו עונש מוות, פסק הדין ברוב המקרים נגזר עליו בגלל שהוא רצח.
כאשר לבן האנוש יש בו את הרוע הפנימי כדי לרצוח ולבצע מעשה כזה, וכאשר השופט שמייצג את הנורמה החברתית ופוסק לנאשם גזר דין מוות והוא מוצא להורג, המניע הוא אותו מניע, כלומר הרוע הפנימי קיים בשניהם.
הרי רק מי שיש בו רוע, יכול לבצע או להורות על ביצוע נטילת חייו של בן אנוש אחר.
אם כך, אז מה ההבדל ביניהם?
הכלא התודעתי:  
הייסורים האכזרים ביותר הם תודעתיים, שיש להם השלכות פיזיות עלינו.
כדי לצאת מהכלא התודעתי, רצוי להבין את הסבל הכרוך מכך, ורק אנחנו יכולים להוציא את עצמנו משם.
הכלא האכזר ביותר הוא הכלא התודעתי, ולא הכלא החיצוני עם גדרות חומות וסוהרים.
כאשר בן האנוש אינו מחובר לזהותו האמיתית, הוא כלוא מבחינה תודעתית.
מסקנה: הענשה היא פעולה רגשית, אמוציונאלית ולא עניינית, שאינה פותרת את הבעיה האישית והחברתית, אלא רק מדחיקה ומעצימה אותה.
לכן, רצוי שהגישה תהיה רגועה, רציונאלית ועניינית.
סיכום: איך שנולדנו, החינוך של רוב ההורים מתבצע מתוך הרצון לשלוט ולהעניש את הילד, שהפר את החוקים שקבעו לו ההורים, וכך גם אורח החיים שלנו כחברה.
המסר במאמר: ענישה היא לשם הנקמה, והתנהגות זו משקפת את רמת המודעות וההתפתחות החברתית שלנו כיום, לדעתי.
יוסי קרמר מייעץ ומכוון למודעות עצמית והתפתחות אישית.
לבלוג שלי  http://blog.tapuz.co.il/yosikramer
טלפון  048224276.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161140 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141488 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/149119 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141544 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141320 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141961 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141308 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196803 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196742 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1920095 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196807 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196674 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1920543 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193974 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica