הלוגו הוא המזהה הראשוני של כל עסק או חברה. עליו לבטא ערכים וחזון בצורה ברורה, פשוטה ונעימה לעין ולעורר רגשות חיוביים אצל קהל היעד.
בדומה למקרים רבים בהם רושם ראשוני עלול להטעות (לטובה או לרעה), בחשיבה לטווח הארוך השאיפה של מעצב לוגו היא ליצור תחושה כאילו היה הלוגו כאן מאז ומעולם גם בעיניי מי שנחשף אליו לראשונה.
יש אנשים שאוהבים צבע אדום, אחרים מעדיפים כחול ולכן רצוי לגרום לקהל יעד להתחבר לרעיון שמאחורי הלוגו, לאו דווקא למראה חיצוני. הכול יסכימו כי אמינות ומקצועיות הם ערכים חשובים וחיוביים גם כאשר יופיעו באדום, כחול, צהוב או ירוק.
דרוש ניסיון כדי לדעת מתי להימנע מלוגו עמוס, בומבסטי וצעקני שעלול לגרום לבלבול ואיך לגרום לו להיות קליט אך לא קיטשי. לוגו בעל עוצמה שיווקית היום מחר יאבד מעוצמתו, לכן עליו להיות תמיד מבוסס על קונספט מוגדר. פרסומות וסיסמאות מתחלפות ללא הרף ויש לזכור כי הלוגו הוא לא הפרסומת - אלא מי שעומד מאחוריה, הוא הדובר שבאמצעות הערכים שהוא מבטא נותן לה לגיטימציה.
רמת התחרותיות ההולכת ומתגברת הביאה לכך שהלוגו הוא פרט הכרחי וחשוב בכל עסק/חברה. אז נכון שאין תחליף למתן שירות מצוין ללקוחות אך המציאות היא שלוגו "רע" יהווה חיסרון לחברה טובה ו עיצוב לוגו טוב יספק לה יתרון על המתחרים.