קניית מדיה היא אחד המושגים היותר מרתקים בעולם האינטרנט. פירושו, קנייה של תנועה לאתר, לבלוג, לדף נחיתה, בכדי להפוך את הגולשים למתעניינים/קונים בתהליך שנקרא המרה. המרה מסטטוס של גולש לסטטוס של מתעניין או לקוח.
המושג שגור גם בנושא של תקשורת המונים כטלוויזיה, עיתונות כתובה וכדומה אולם מאמר זה יעסוק אך ורק ברכישת מדיה באינטרנט.
אלו ערוצי מדיה מיועדים לפרסום באינטרנט?
רשתות פרסום
רשתות באינטרנט המתמחות במכירת שטחי פרסום של מודעות בדרך כלל באנר או טקסט למשל פורטלים כגון תפוז או גלובס...
רשתות חברתיות
רכישה של מודעות ברשתות מבוססות קשרים חברתיים כגון פייסבוק, לינקטאין וכיוצ"ב.
עכבישים/רובוטים
פרסום בתשלום במנועי החיפוש למשל גוגל אדוורדס (בישראל).
פרסום ברשתות הסלולר
המדיה הסלולרית פתחה בפנינו ערוץ פרסומי חדש אשר הולך ומתרחב עם ההתפתחות הטכנולוגית בתחום בד בבד עם עלייה באחוז המשתמשים.
רשימות תפוצה
המדובר בשטח פרסום בתוך הדיוור של רשימות תפוצה המאפשרות את זה. כלי עוצמתי ששווה לנסות.
אפשרויות תמחור שונות לקניית מדיה
1. CPC- עלות לקליק - חיוב על כל הקלקה בפועל על המודעה שלכם.
2. CPM- עלות חשיפה ל-1000 הופעות - ישולם סכום X על כל 1000 הופעות של המודעה בערוץ הרלבנטי, ללא קשר להובלת תנועה לאתר.
3. CPA- עלות לביצוע פעולה כלשהיא - החיוב יתבצע רק לאחר פעולה מצד הגולשים כגון השארת פרטים, מילוי טופס או רכישה.
למעשה זו דרך המלך להגברת התנועה לאתר/בלוג/דף נחיתה. יש לבחור ברשת המתאימה, להגדיר את המודעה, הקישור ואת סוג התשלום לפי העדפתכם.
אם הגולש מגיע לאתר אשר מייצר לו ערך, מניע לפעולה, ברור מבחינת הוראות ההפעלה, אזי תתאפשר ההמרה. אותו גולש יהפוך ללקוח. כידוע, המרות רבות מיתרגמות באופן ישיר להכנסות כספיות מן האתר.